Gå til innhold
Hundesonen.no

Bytte navn på kommando


Phoebs
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg lurte på om noen her har noen erfaringer med det å bytte navn på en kommando? Jeg har en fire måneder gammel Flat Coated Retriever valp, og til nå har vi blant annet trent på å komme inn ved foten (på plass/fot), og jeg har kalt det "på plass". Foreløpig lokker jeg henne fortsatt litt inn, men hun har skjønt greia. Men ubesluttsom som jeg er så har jeg egentlig funnet ut at jeg heller vil kalle det "fot", og bruke "på plass" hjemme som "gå å legg deg på plassen din". Vil det være veldig forvirrende for henne hvis jeg skifter navn nå? Da dropper jeg det selvfølgelig, finner jo alltid en annen løsning. Men hun er jo ikke SÅ innlært enda akkurat at jeg tenkte kanskje det går greit. Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å bytte så lenge du er konsekvent, og særlig ikke så tidlig.

Når det er sagt er det ikke uvanlig å bruke "fot" for at hunden skal GÅ ved siden av deg, og "på plass" for at hunden skal sitte på plass ved din venstre side. Så vanligvis to ulike øvelser, selv om de henger sammen.

De fleste hunder skiller likevel greit mellom "på plass"  i trening/aktivitet og "legg deg på plassen din" inne i huset.

Ser du bor i Oslo, tilfeldigvis nær Årvoll? Møtte en liten flat på tur i går, selv om jeg mener å huske den så yngre ut enn 4 mnd. Jeg gikk med gårdshund og ridgeback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 9/3/2020 at 5:04 PM, simira skrev:

Ikke noe problem å bytte så lenge du er konsekvent, og særlig ikke så tidlig.

Når det er sagt er det ikke uvanlig å bruke "fot" for at hunden skal GÅ ved siden av deg, og "på plass" for at hunden skal sitte på plass ved din venstre side. Så vanligvis to ulike øvelser, selv om de henger sammen.

De fleste hunder skiller likevel greit mellom "på plass"  i trening/aktivitet og "legg deg på plassen din" inne i huset.

Ser du bor i Oslo, tilfeldigvis nær Årvoll? Møtte en liten flat på tur i går, selv om jeg mener å huske den så yngre ut enn 4 mnd. Jeg gikk med gårdshund og ridgeback.


Tusen takk! Det var akkurat sånn jeg tenkte p bruke fot og på plass også, men fikk høre at man gjerne bare kunne bruke fot til begge deler. Men jeg har holdt meg til på plass enn så lenge. Som du sier så skjønner hun sikkert forskjell på «på plass» og «legg deg på plassen din» ? 

Bor i Oslo ja men ikke i nærheten av Årvoll, så da var det nok ikke oss du så. Det hadde vært hyggelig i så fall ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...