Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå september


Lapras
 Share

Recommended Posts

7 timer siden, Pixie skrev:

Begrensningene utover manglende utdannelse ligger i at jeg ikke har førerkort, og at jeg har en del muskel/leddplager, migrene og noe rusk psykisk.

Det bunnsolide valget er jo selvsagt helse, der er det alltid behov. Men er det noe vits i å starte der når jeg allerede sliter med nakke og skuldre? Hvilken retning bør jeg da se på hvor det er litt mindre tunge løft?

Noen tips utover helsesektoren? Jeg er åpen for det meste, kan til og med tenke meg å prøve begravelsesbyrå?

Innenfor helse ville jeg isåfall vurdert helsesekretær fremfor f.eks. fagutdanning som helsefagarbeider (eller ev. høyere utd. som sykepleier). For å unngå å herpe kroppen. Det kan være vanskelig å få heltidsstilling, men vil tro de aller fleste kan jobbe fullt på en deltidsstilling eller som vikar. 
Jeg har valgt vekk å gå for vernepleie som videreutdanning, fordi jeg ikke synes det lønner seg økonomisk. 
Det har så langt hjulpet meg med erfaringen jeg innehar, ifht å skifte jobb.
Skulle jeg utdannet meg videre nå, så hadde jeg nok gått for vernepleie fremfor sykepleie, selv om jeg tror det er flere jobber for sykepleiere (og også flere om beinet). 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kåre kom hjem i går! ? Katten har vært borte i 2mnd nå, og jeg hadde egentlig innfunnet meg med at han var borte for godt. Men så, på tur i går, hørte jeg plutselig noe mjauing. Syns det hørtes ut som

Jeg synes ikke det er tispa sin jobb, hannhundeier burde stoppe atferden før det går så langt. Mener nå jeg.

For fire år siden satt jeg her inne og planla mitt første kull, som gav meg fineste Floss. Nå håper vi på en generasjon til, lille Floss har vært på frierferd i dag. Det gikk akkurat opp for meg hvor

Posted Images

22 timer siden, Pixie skrev:

Ja, det er en av grunnene til at jeg ikke har gått inn for helsefag ennå. Jeg har kronisk dårlig samvittighet uansett, og har alt for lett for å brenne lyset i begge ender fordi jeg så gjerne vil strekke meg litt lenger for å gjøre noen andre fornøyd. Og jeg tenker at i et sånt yrke bør man være ganske flink til å sette grenser for å ikke ende opp med å strekke seg selv alt for tynt.

Samtidig tror jeg det blir innmari vanskelig å finne en jobb der jeg ikke har kontakt med mennesker i så stor grad at jeg ofte må fake et overskudd jeg ikke alltid har. Jeg får til å fake det, kunden merker det sjeldent, men jeg får svi for det selv.

 

Jeg er sosionom, og ut i fra det du skriver her høres ikke det heller ut som et yrke for deg.

Men bare å spørre hvis noen lurer på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/5/2020 at 6:09 PM, Lillekrapyl skrev:

Jeg er sosionom, og ut i fra det du skriver her høres ikke det heller ut som et yrke for deg.

Men bare å spørre hvis noen lurer på noe. 

Har en følelse av det jeg også gitt.

Får begynne å bole og trene styrke som bare det så jeg kan ta industrijobbene som er litt for tunge for meg nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie Jeg skjønner hva du mener. Selv jobber jeg som assistent (utdanner meg nå) i bolig for funksjonshemmede. Der har vi 16 brukere som av ulike grunner trenger hjelp. Der er det lite løfting utenom de bestemte brukerne der man vet det trengs løft. Enten så trenger men ikke gå der, eller så er man ofte to på løft. Jobber selv med kollegaer som har ulike skader, som gjør at de ikke kan gå til alle. Slik at det kan være en eventuell idé. 

----

Update til min hormonelle unghund. Det gikk bedre jo mer de var rundt hverandre. Men nå har jeg brutt det vennskapet, slik at jeg tenger ikke stresse med han og tisper. Jeg holder han nesten alltid i bånd ute, og unngår at han skal være drittsekk - både inne og ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pixie Hva med optiker? Hvis man likevel ikke kommer unna utdanning er optiker en bachelor, har selv fullført den. Man havner under paraplyen helsefag og det er et ganske bra arbeidsmarked som optiker. Man skal like folk da ! Og litt salg blir det jo, der kan man velge litt butikk ettersom eller være veldig heldig å havne på et sykehus eller klinikk; men jeg opplever ofte salgsdelen som et åpent valg, de kan velge akkurat det de ønsker. 

 

Nå har den lille kommet i hus ! Har vært her en hel uke faktisk, det går heldigvis fort ? Hun er absolutt helt herlig; en helt annen valp enn "broren". Mye mer fornuftig ? Full i sprell og energi, og heldigvis tøffere enn toget ! Nå må vi bare få inn litt sosialisering med andre valper så øyner jeg en bra fremtid her 

Endret av Nordlyset
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nordlyset skrev:

@Pixie Hva med optiker? Hvis man likevel ikke kommer unna utdanning er optiker en bachelor, har selv fullført den. Man havner under paraplyen helsefag og det er et ganske bra arbeidsmarked som optiker. Man skal like folk da ! Og litt salg blir det jo, der kan man velge litt butikk ettersom eller være veldig heldig å havne på et sykehus eller klinikk; men jeg opplever ofte salgsdelen som et åpent valg, de kan velge akkurat det de ønsker. 

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, skal sjekke ut litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe ny bil - en hundebil! Jeg er dog usikker om jeg skal kjøpe stor kassebil (typ transporter) eller «pizzabil» typ caddy. Bilen skal brukes både til hverdags og til hundeaktiviteter. Syns da det virker mer stress å kjøre stor kassebil rundt omkring, versus en pizzabil. Men med en stor bil har jeg mye plass og kan da bygge seng og den slags inni - noe som er praktisk (og rimeligere ift når vi drar på turer, stevner ol.). Likevel har jeg ikke penger til å bygge dette med det første og er redd det bare blir utsatt. En pizzabil virker med handy i hverdagen, samtidig som den har plass til dobbeltbur og løsninger for utstyr. Æææ, choices!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Miloficent said:

Jeg skal kjøpe ny bil - en hundebil! Jeg er dog usikker om jeg skal kjøpe stor kassebil (typ transporter) eller «pizzabil» typ caddy. Bilen skal brukes både til hverdags og til hundeaktiviteter. Syns da det virker mer stress å kjøre stor kassebil rundt omkring, versus en pizzabil. Men med en stor bil har jeg mye plass og kan da bygge seng og den slags inni - noe som er praktisk (og rimeligere ift når vi drar på turer, stevner ol.). Likevel har jeg ikke penger til å bygge dette med det første og er redd det bare blir utsatt. En pizzabil virker med handy i hverdagen, samtidig som den har plass til dobbeltbur og løsninger for utstyr. Æææ, choices!!

Du kan evnt gå for lang versjon av pizzabil, vil tro du får plass til seng da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Miloficent said:

Jeg skal kjøpe ny bil - en hundebil! Jeg er dog usikker om jeg skal kjøpe stor kassebil (typ transporter) eller «pizzabil» typ caddy. Bilen skal brukes både til hverdags og til hundeaktiviteter. Syns da det virker mer stress å kjøre stor kassebil rundt omkring, versus en pizzabil. Men med en stor bil har jeg mye plass og kan da bygge seng og den slags inni - noe som er praktisk (og rimeligere ift når vi drar på turer, stevner ol.). Likevel har jeg ikke penger til å bygge dette med det første og er redd det bare blir utsatt. En pizzabil virker med handy i hverdagen, samtidig som den har plass til dobbeltbur og løsninger for utstyr. Æææ, choices!!

Volkswagen Caddy Maxi kanskje? Det kjører et par sånne her i byen som er ombygd til minibobil, så det er plass til seng i hvertfall, og jeg synes ikke de ser så voldsomt store ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wilhelmina skrev:

Volkswagen Caddy Maxi kanskje? Det kjører et par sånne her i byen som er ombygd til minibobil, så det er plass til seng i hvertfall, og jeg synes ikke de ser så voldsomt store ut heller.

Den så veldig grei ut! Liker at den ikke ser så stor ut, men virker til å ha grei plass inni likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Miloficent skrev:

Jeg skal kjøpe ny bil - en hundebil! Jeg er dog usikker om jeg skal kjøpe stor kassebil (typ transporter) eller «pizzabil» typ caddy. Bilen skal brukes både til hverdags og til hundeaktiviteter. Syns da det virker mer stress å kjøre stor kassebil rundt omkring, versus en pizzabil. Men med en stor bil har jeg mye plass og kan da bygge seng og den slags inni - noe som er praktisk (og rimeligere ift når vi drar på turer, stevner ol.). Likevel har jeg ikke penger til å bygge dette med det første og er redd det bare blir utsatt. En pizzabil virker med handy i hverdagen, samtidig som den har plass til dobbeltbur og løsninger for utstyr. Æææ, choices!!

Liker du ikke den fancy hiacen min med seng?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Miloficent said:

Jeg skal kjøpe ny bil - en hundebil! Jeg er dog usikker om jeg skal kjøpe stor kassebil (typ transporter) eller «pizzabil» typ caddy. Bilen skal brukes både til hverdags og til hundeaktiviteter. Syns da det virker mer stress å kjøre stor kassebil rundt omkring, versus en pizzabil. Men med en stor bil har jeg mye plass og kan da bygge seng og den slags inni - noe som er praktisk (og rimeligere ift når vi drar på turer, stevner ol.). Likevel har jeg ikke penger til å bygge dette med det første og er redd det bare blir utsatt. En pizzabil virker med handy i hverdagen, samtidig som den har plass til dobbeltbur og løsninger for utstyr. Æææ, choices!!

Sto i et lignende valg for noen måneder siden. Det ble til slutt en normalt lang Ford Transit Connect. Men kunne vel like gjerne blitt en VW Caddy, Peugeot Partner eller lignende, men en praktisk lasteluke (passasjersetet legges ned) gjorde at jeg valgte Forden (mulig det finnes som tilvalg hos andre produsenter også, men ikke på de aktuelle bilene jeg hadde å velge mellom da jeg handlet). Med den får jeg både varm og kald luft inn i lasterommet OG jeg kan ligge greit i bilen ved behov (foretrekker telt, dog). Som andre nevner finnes denne type bil også i lang versjon, og da kan man ligge greit uansett. Var aldri aktuelt med full kassebil for min del - bruker mer drivstoff, verre å parkere osv. 

Når det er sagt så var jeg egentlig interessert i en Ford Transit Courier. Hakket mindre (og det jeg oftest forbinder med pizzabil-størrelse), og veldig snertne å kjøre. Disse får man meget rimelige - selv om de knapt er kjørt og bare et år eller to gammel - rundt omkring. MEN de er veldig korte i førerkabinen, så jeg fant rett og slett ikke noen god sittestilling der. Er man under ... tja ... 170cm ... så er det imidlertid mulig å gjøre seg et røverkjøp. Da må evt bobilambisjoner legges på hylla, dog - ellers forbausende god plass i lasterommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tillien skrev:

Sto i et lignende valg for noen måneder siden. Det ble til slutt en normalt lang Ford Transit Connect. Men kunne vel like gjerne blitt en VW Caddy, Peugeot Partner eller lignende, men en praktisk lasteluke (passasjersetet legges ned) gjorde at jeg valgte Forden (mulig det finnes som tilvalg hos andre produsenter også, men ikke på de aktuelle bilene jeg hadde å velge mellom da jeg handlet). Med den får jeg både varm og kald luft inn i lasterommet OG jeg kan ligge greit i bilen ved behov (foretrekker telt, dog). Som andre nevner finnes denne type bil også i lang versjon, og da kan man ligge greit uansett. Var aldri aktuelt med full kassebil for min del - bruker mer drivstoff, verre å parkere osv. 

Når det er sagt så var jeg egentlig interessert i en Ford Transit Courier. Hakket mindre (og det jeg oftest forbinder med pizzabil-størrelse), og veldig snertne å kjøre. Disse får man meget rimelige - selv om de knapt er kjørt og bare et år eller to gammel - rundt omkring. MEN de er veldig korte i førerkabinen, så jeg fant rett og slett ikke noen god sittestilling der. Er man under ... tja ... 170cm ... så er det imidlertid mulig å gjøre seg et røverkjøp. Da må evt bobilambisjoner legges på hylla, dog - ellers forbausende god plass i lasterommet.

Ja, for det er en ting jeg har tenkt på - dette med å kunne få varm/kald luft bak. Så det må også tas med i vurderingen når jeg kjøper bil. Hvis forsetene er helt ekskludert og isolert fra bagasjerommet så blir det vanskeligere med temp. reguleringen. Jeg vet hele veggen kan tas av, men da hører man ALT. Isåfall må bilen muligens isoleres = tid + penger. 

Hmm, den Courier hørtes ikke helt ut som noe for meg, er godt over 170? Tror jeg heller mot en lang versjon av disse mindre kassebilene. Eventuelt om jeg finner en jeg liker innmari godt, så kan vi også til nøds sove i telt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tillien skrev:

Sto i et lignende valg for noen måneder siden. Det ble til slutt en normalt lang Ford Transit Connect. Men kunne vel like gjerne blitt en VW Caddy, Peugeot Partner eller lignende, men en praktisk lasteluke (passasjersetet legges ned) gjorde at jeg valgte Forden (mulig det finnes som tilvalg hos andre produsenter også, men ikke på de aktuelle bilene jeg hadde å velge mellom da jeg handlet). Med den får jeg både varm og kald luft inn i lasterommet OG jeg kan ligge greit i bilen ved behov (foretrekker telt, dog). Som andre nevner finnes denne type bil også i lang versjon, og da kan man ligge greit uansett. Var aldri aktuelt med full kassebil for min del - bruker mer drivstoff, verre å parkere osv. 

Når det er sagt så var jeg egentlig interessert i en Ford Transit Courier. Hakket mindre (og det jeg oftest forbinder med pizzabil-størrelse), og veldig snertne å kjøre. Disse får man meget rimelige - selv om de knapt er kjørt og bare et år eller to gammel - rundt omkring. MEN de er veldig korte i førerkabinen, så jeg fant rett og slett ikke noen god sittestilling der. Er man under ... tja ... 170cm ... så er det imidlertid mulig å gjøre seg et røverkjøp. Da må evt bobilambisjoner legges på hylla, dog - ellers forbausende god plass i lasterommet.

Spørsmål: Om du kjører med setet nede/ luka åpen mellom førerhus og lasterom , da må hundene i bur ? Peugeot 5008 med grønne seter er kjekke. Gitter , mye bedre seter og kjørekomfort enn partner og ikke mange tusenlappene dyrere . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, yurij said:

Spørsmål: Om du kjører med setet nede/ luka åpen mellom førerhus og lasterom , da må hundene i bur ? Peugeot 5008 med grønne seter er kjekke. Gitter , mye bedre seter og kjørekomfort enn partner og ikke mange tusenlappene dyrere . 

Jeg har egentlig ikke tenkt på problemstillingen siden jeg bruker bur uansett. Synes det høres skummelt ut å ikke bruke bur - blir jo slengt veggimellom ved selv mindre kollisjoner? Men går ut i fra at man evt bare kunne satt opp et løst gitter eller noe som hindrer hunden å komme inn i kupéen.

Angående kjørekomfort og typiske varebiler, så er det absolutt et poeng. Er på mange måter godt fornøyd med min Transit - spesielt pris tatt i betraktning - men når jeg kommer fra 2x nye Audier siste 8 år så merkes det godt. I alle fall på skikkelig langtur med mer støy og dårligere seter. Så i den grad man kan finne varebilregistrerte personbiler til en OK pris, så er det absolutt noe å vurdere (har ikke sjekket 5008, men det skal jeg ha bak øret til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Miloficent said:

Ja, for det er en ting jeg har tenkt på - dette med å kunne få varm/kald luft bak. Så det må også tas med i vurderingen når jeg kjøper bil. Hvis forsetene er helt ekskludert og isolert fra bagasjerommet så blir det vanskeligere med temp. reguleringen. Jeg vet hele veggen kan tas av, men da hører man ALT. Isåfall må bilen muligens isoleres = tid + penger

Ja, klødde meg mye i hodet rundt det der. Det finnes selvsagt løsninger, men ja, tid og/eller penger ... En annen ting å tenke på er at selv om vinduer i lastedelen er praktisk med tanke på rygging og slikt, så blir det MYE raskere varmt når solen steiker. Evt må man til med omfattende solblendingstiltak. Jeg har en side helt fri for vinduer, og har målt over 20 grader forskjell i lasterom sammenlignet med kupé etter en times tid i sola (45 foran, 25 bak).

Endret av tillien
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Miloficent skrev:

Ja, for det er en ting jeg har tenkt på - dette med å kunne få varm/kald luft bak. Så det må også tas med i vurderingen når jeg kjøper bil. Hvis forsetene er helt ekskludert og isolert fra bagasjerommet så blir det vanskeligere med temp. reguleringen. Jeg vet hele veggen kan tas av, men da hører man ALT. Isåfall må bilen muligens isoleres = tid + penger. 

Hmm, den Courier hørtes ikke helt ut som noe for meg, er godt over 170? Tror jeg heller mot en lang versjon av disse mindre kassebilene. Eventuelt om jeg finner en jeg liker innmari godt, så kan vi også til nøds sove i telt?

Det blir veldig varmt baki selv med gitter, comfortvegg må gjøre det helt grusomt på  sommeren? Berlingo/ Partner Multispace (personbil) får du med grønne skilter, lang modell,gitter og vinduer til å åpne bak men da koster de også mere og for mye penger er det kjipt å sitte vondt :D . Nå har ikke jeg bur baki der men et gulvteppe demper lyden godt altså. Jeg har landet på 5008 og angrer på at jeg ikke kjøpte i fjor for i år ligger det jammen ikke mange ute og de koster det samme som de gjorde i fjor for samme årsmodell :D Spent på hva du velger/ finner for gode løsninger spesielt med tanke på lufting baki

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med biltips, om det skulle snike seg inn en firbeint til holder ikke passaten lengre... @Miloficent, del gjerne hva du lander på og hvordan det funker etter hvert :D
Har foreløpig sett på caddy, caddy maxi og berlingo, men jeg er litt redd for separat varerom bak med tanke på temperatur og luftkvalitet. Ser jo at mange har det og at det går fint, men blir litt skeptisk likevel. Touran tror jeg blir i minste laget når dagens hund er 40 kg og en eventuelt neste antakelig vil ende på 20 - 35 kg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting man kan tenke på med 5008 og lignende ombygde varebiler er at gitteret settes opp ganske tett på forsetene så man får lite muligheter til å legge seteryggen bakover. Det er jo kjipt om man gjerne vil ha muligheten til å ta seg en hvil iblant?

Men ellers er jeg enig i at det knapt finnes bedre enn 5008 til dette. Kjørekomfort, ordentlig ryggekamera, alt av moderne sikkerhetsutstyr, og et ganske så lekkert førermiljø pluss god plass bak

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/8/2020 at 3:16 PM, Miloficent said:

Jeg skal kjøpe ny bil - en hundebil! Jeg er dog usikker om jeg skal kjøpe stor kassebil (typ transporter) eller «pizzabil» typ caddy. Bilen skal brukes både til hverdags og til hundeaktiviteter. Syns da det virker mer stress å kjøre stor kassebil rundt omkring, versus en pizzabil. Men med en stor bil har jeg mye plass og kan da bygge seng og den slags inni - noe som er praktisk (og rimeligere ift når vi drar på turer, stevner ol.). Likevel har jeg ikke penger til å bygge dette med det første og er redd det bare blir utsatt. En pizzabil virker med handy i hverdagen, samtidig som den har plass til dobbeltbur og løsninger for utstyr. Æææ, choices!!

Kan vw caddy være noe? Fåes i 4wd og langutgave, med en eller to dører på siden. Legger du solfilm på rutene, og velger lys bil (grå, hvit), samt en med vinduer som kan åpnes, holder de seg bemerkelsesverdig kalde på sommeren. Var veldig fornøyd med vår, men har større bil nå pga flere hunder :) Har valgt fra erfaringene med caddyen, og har lys bil med solskjerming og vinduer som kan åpnes på begge sider.  Du får dem med varmeapparat baki også, og også aircondition om du har åpen/nettingskillevegg.  

Endret av Meg
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Pixie said:

En ting man kan tenke på med 5008 og lignende ombygde varebiler er at gitteret settes opp ganske tett på forsetene så man får lite muligheter til å legge seteryggen bakover. Det er jo kjipt om man gjerne vil ha muligheten til å ta seg en hvil iblant?

Ja, det gjelder jo dessverre alle varebiler - ombygd eller ei.

Sjekket pris på 5008 varebil, og den STARTER jo ny på 340 000,- og blir vel raskt 360 000,- minst før den er på veien. Over 100 000,- mer enn startprisen en Partner, feks. Så ja, man får mer bil, men om plass er det viktigste finner man vesentlig rimeligere alternativer gitt lik km/alder. Brukt - som vel er mest aktuelt for de fleste - blir selvsagt forskjellene mindre, dog. Og har man ikke like stramme rammer som meg når det kommer til hvor ny bilen skal være så kan man kompensere ved å kjøpe et litt eldre bil feks.

Man skal også være klar over at nyere varebiler har løftet seg veldig når det kommer til kjøreegenskaper og tilgjengelig ekstra-/sikkerhetsutstyr så som ryggekamera, cruise controll, automatiske langlys mm. Men interiøret ser gjerne litt kjipere ut, setene er dårligere (ikke nødvendigvis direkte dårlige, dog) og mer støy vil det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...