Gå til innhold
Hundesonen.no

Australian shepherd 8 uker


Iselin
 Share

Recommended Posts

Hei, lurer på om noen vet ca. mål en Australian shepherd valp på 8 uker kan være rundt nakke og bryst? 

Skal kjøpe sele før henting (litt justerbar selvfølgelig) men er så usikker på hvor stor valpene er ved den tiden. 

Grunnen til at selen skal kjøpes på forhånd er sikring i bilen på vei hjem, da jeg ikke ønsker å sette den i bur som første opplevelse med oss, men vende den til det over tid. Derfor blir det sikkerhetsbelte helt i starten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg var veldig uansvarlig, men jeg festa ikke min valp på noen måte da jeg henta den - jeg hadde han bare på fanget i halsbåndet jeg fikk med fra oppdretter, oppå teppet jeg også fikk med. Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig. Når vi hadde kommet hjem, begynte jeg med en gang å venne han til bilburet, og brukte det fra dag én. Som regel har også oppdretter vært på noen kjøreturer med valpene i bur, så for Torvald var ikke det noe helt nytt. Men spør oppdretter, både om det og om det med selen hvis du ønsker å ha han festa på veien hjem.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Torvald tåke skrev:

Kan hende jeg var veldig uansvarlig, men jeg festa ikke min valp på noen måte da jeg henta den - jeg hadde han bare på fanget i halsbåndet jeg fikk med fra oppdretter, oppå teppet jeg også fikk med. Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig. Når vi hadde kommet hjem, begynte jeg med en gang å venne han til bilburet, og brukte det fra dag én. Som regel har også oppdretter vært på noen kjøreturer med valpene i bur, så for Torvald var ikke det noe helt nytt. Men spør oppdretter, både om det og om det med selen hvis du ønsker å ha han festa på veien hjem.  

Elsker at han heter Torvald, pleide å kalle den forrige hunden min det, selv om han het noe helt annet ?

Ja, vi ordner det nok til på en måte. Har kjøpt Herkulesbur, men det er så stort, for den vokser så fort, og det koster en del for bra bur, er bare redd det blir for god plass inni der helt i starten, det er vel ikke bra det heller ?. Mange meninger om alt, men vi løser det nok. ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Torvald tåke skrev:

Kan hende jeg var veldig uansvarlig, men jeg festa ikke min valp på noen måte da jeg henta den - jeg hadde han bare på fanget i halsbåndet jeg fikk med fra oppdretter, oppå teppet jeg også fikk med. Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig. Når vi hadde kommet hjem, begynte jeg med en gang å venne han til bilburet, og brukte det fra dag én. Som regel har også oppdretter vært på noen kjøreturer med valpene i bur, så for Torvald var ikke det noe helt nytt. Men spør oppdretter, både om det og om det med selen hvis du ønsker å ha han festa på veien hjem.  

Jeg hadde også Stella bare løs på fanget. Hadde med en veske jeg hadde tenkt å ha henne i, men det ville hun ikke. Hadde også med plastbur som ikke ble brukt.Vi begynte i baksetet, men så kastet hun opp, så vi satte oss foran så hun hadde bedre sikt. Men hun la seg bare ned i fanget mitt og lå i ro hele tiden. 
 

Hadde hun stresset veldig og beveget seg mye så hun utgjorde en fare for sjåføren så hadde vi nok måtte vurdert buret. Men det trengte vi ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Torvald tåke said:

Kan hende jeg var veldig uansvarlig, men jeg festa ikke min valp på noen måte da jeg henta den - jeg hadde han bare på fanget i halsbåndet jeg fikk med fra oppdretter, oppå teppet jeg også fikk med. Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig. 

Sånn gjorde vi det også.Trygt er det jo ikke, men sjansen for at det skjer noe er vel ganske mikroskopisk. Min lå på fanget mitt og sov hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var alene og hadde valpen i transportbur i passasjersetet. Det var et mareritt både for meg og valpen. Hun klynket og kastet opp, kastet opp og klynket konstant. Glad og fornøyd i vaskepausene, men alt tok så mye tid at jeg til slutt bare måtte kjøre for å komme oss hjem. Huff, tenker på det fremdeles. Nå var jeg nok litt uheldig og fikk den eneste bilsyke valpen i kullet, men neste gang skal jeg ha noen med meg som kan ha den på fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi hadde med oss et mykt tøybur vi satte åpent på gulvet da vi kom inn hos oppdretter, så både mor og valpene var innom og lekte i buret før vi dro. Buret sto mellom beina mine foran passasjersetet fremme mens vi kjørte, valpen sov litt i buret og satt i fanget mitt når den var våken. Det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...