Gå til innhold
Hundesonen.no

Møt Opie! En Border Collie fra Oslo


Opie
 Share

Recommended Posts

Hei hei alle på Hundesonen!
Jeg er helt ny, selv om jeg har vært blindpassasjer (gjesst) i flere måneder


Hei! Jeg heter Martine, er 28 år og kommer fra Gjøvik. Jeg jobber nå som grafisk designer i Oslo hvor jeg bor i leilighet med samboer og vår lille Opie ❤️

Jeg er oppvokst med fuglehunder og hadde en Nordlandshest i tenårene. Samværet og kommunikasjon med dyr har alltid vært min lidenskap!
Etter ti år har jeg endelig skaffet meg min helt egen valp her i Oslo. Mer om vidunderet lenger ned :)

Ettersom dette er min første valp dukker det selvsagt opp mange spørsmål som går på blant annet rent hundehold.
"jeg klippet kloa for langt, er det farlig?"  "Han klør noe forj*****g i tennene, hvordan kan jeg hjelpe han?"  "Hvordan holde valpen opptatt?" ? 
Med Opie som er en Border Collie bruker jeg mye tid på ro-trening, triks, miljø- og sosialtrening. Og jeg må innrømme at jeg ofte prøver å slite han ut fysisk... 
Her er jeg supergira på å lære mer, av dere som har brukshunder, og kanskje også bor i leilighet.

Jeg er veldig interessert i å diskutere emnene "valp" og "Border Collie" naturligvis, samt aktivisering i form av problemløsing, agility, lydighet, hvor finner jeg kurs/treninger (siden jeg er helt fersk i hundemiljøet her i hovedstaden.)
Men også helt enkelt tips, råd og erfaringer fra de som har hund som er litt mer enn en liten sofagris som ikke vil ut på tur hvis det er litt pjuskevær  ?
 

image.thumb.png.5d3e9e0f39fe766384bd87bdac47733e.png

Hils på Opie!

image.thumb.png.9fbce012ecfea43d760bc5a9d37698d3.png

image.thumb.png.b31dfbf9c5c7e9dbc0bf39cffd0710b7.png


Opie er en "showline" Border Collie født 19. mars og i mai kunne vi endelig hente han hjem. For noen uker det har vært! Nå er Opie 5 måneder gammel og begynner virkelig å ta form, og bli den drømmehunden jeg har ønsket meg, selv om han krever sitt. Dagene går opp og ned kan man si!

I motsetning til andre BC-er i nabolaget jager han heldigvis ikke biler og sykler - MEN - fugler og tørt løv som blåser bortover bakken derimot. Der har vi ikke noe å konkurrere med. Og så legger han seg ned hver gang vi møter andre hunder ?  

Han har forresten sin egen instagramkonto, så sjekk gjerne ut denne for flere bilder av nurket/monsteret, og følg veien vår videre!

https://www.instagram.com/opieoftheday/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, så søt! :) Så interessant med showlinjet border collie, tror ikke jeg har sett det før. Han blir nok vakker!  Jeg bor og i Oslo, synes det er et ganske godt hundemiljø her. Jeg bor og i en liten leilighet ganske sentralt, med to hunder, går veldig greit. Og synes det er fint at de får så mye gratis miljøtrening ved å bo i byen. 

Jeg trener lydighet i OODK i Maridalen, kanskje det hadde vært noe for deg og? De har andre sporter de trener der og, som rally, agility og bruks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...