Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp om natten


Phoebs
 Share

Recommended Posts

Hei! Skulle gjerne hatt noen tips fra dere erfarne hundefolk :D 

Jeg har en flat coated retriever valp på 9 uker, og hun er absolutt helt herlig. Generelt veldig snill og grei. Hun sover på rommet mitt, der har hun et bur som står åpent, så hun veksler litt mellom å ligge der og sove på gulvet. De første nettene sov hun til rundt 5, da var vi ute en tur så hun fikk tisset, og så sov hun et par timer til når vi kom inn. Men nå våkner hun tidligere og tidligere hver natt. I dag var vi ute og tisset klokken 3, og det er jo ikke noe problem det i grunn. Problemet er at hun er umulig å få til å sove når vi kommer inn igjen. Da er hun i fyr og flamme! Virker som at dette er den tiden av døgnet hun  har mest energi. Vi "diller" ingenting når vi er ute, kun ut for å tisse og rett inn igjen. Så spørsmålet mitt er egentlig om noen har noen gode råd for å få valpen til å slappe av igjen når vi kommer inn? Har prøvd å ignorere henne, la henne holde på og leke og styre med seg selv, men hun gir seg ikke. Og hun piper og hyler en del, sikkert for å få min oppmerksomhet, og siden vi bor i blokk så er det begrenset hvor lenge jeg kan la henne holde på. Føler vi vekker alle naboene her ? Det er som sagt ikke noe problem å ta henne med ut å tisse flere ganger om natta, jeg kunne bare ønske hun kunne slappe av igjen når vi kommer inn... Noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, QUEST skrev:

Hvor mye aktivitet og turer får hun på dagtid?  Ellers vil jeg anbefale å la henne sove i senga ( hvis hun vil)de aller  fleste hvalper sover mye bedre og ikke minst lengre, hvis de får sove sammen med noen. 

Vi prøver å være så mye som mulig ute. Har jo lest at valper ikke skal ha så altfor mye mosjon, men vi går flere turer i løpet av dagen. Når vi kommer inn etter tur sover hun inne. Hun er en veldig enkel hund på dagen egentlig, sover mye. Hun kan noen gang være litt vanskelig å motivere til å gå tur, hun vil helst bare sitte stille og se på verden. Prøver å få henne til å løpe løst og utforske og leke ute også, men hun vil helst bare holde seg rundt bena mine. Så tips til uteaktiviteter tas gjerne imot! :) Vil forresten helst ikke ha henne i senga. Hun har fått ligge i sofaen noen ganger, men da skal hun bare bite og gnage på meg og alt annet, så jeg tror ikke det hadde vært løsningen om natten egentlig. 

 

2 timer siden, simira skrev:

Når får hun mat for siste gang om dagen? Prøv å flytte det litt senere?

Har fått mat rundt 19. Fikk anbefalt av oppdretter å ikke gi noe senere enn det. Men kan prøve å pushe litt. Takk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte i blant aktivisere min litt mer på kvelden, og passe på at hun ikke sov alt for mye på ettermiddag/kveld, i de periodene hun var som mest aktiv på natterstid eller ville stå opp veldig tidlig.. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Salka skrev:

Jeg måtte i blant aktivisere min litt mer på kvelden, og passe på at hun ikke sov alt for mye på ettermiddag/kveld, i de periodene hun var som mest aktiv på natterstid eller ville stå opp veldig tidlig.. ? 

Ja, jeg tenker kanskje jeg må prøve å få henne til å sove litt mindre på ettermiddagen. Får prøve å aktivisere henne litt ekstra i kveld. Men vanskelig når man helst ikke skal vekke en valp som sover heller, hehe. Skal ikke være så lett! Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...