Jump to content
Hundesonen.no
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Lurer på dere som driver aktivt med hundesport. Hvis dere skulle ha hatt en maskot rase, altså en hund til som ikke er spesielt tilegnet sport, hvilken og hvorfor?   
    • Trenger innspill til valg av hund - muligens nr.2 - har nå en hannhund som krever mye pelsstell. Siden jeg har en hund som ikke røyter, så vil jeg gjerne få min neste hund/hund nr 2 som heller ikke røyter. Min Lagotto Romagno er 6 år gammel, og er min første hund. Jeg har lært masse om hund med han, har trent både AG, rally lydighet, spor og smeller med han.  Ønsker i nærmeste fremtid å få en hund til som er mindre i størrelse, og som ikke krever riktig så mye aktivitet: kanskje ikke så mye fysisk, men mentalt stimuli. Har ikke noe imot å klippe pelsen,, men litt usikker på å lære å nappe hunden. Så lurer på om noen som har de nevnte raser som Lowchen, Cairn terrier eller puddel - hvor mye pelsstell krever de?   
    • Her var det mange fristelser 🙈 Er alle fremdeles til salgs? 
    • Om noen vil forklare meg hvorfor spanielrasene (clumber, field, sussex, welsh, irsk og amerikansk) er strengt adskilte og ingen av dem «kan» kombineres til «working spaniel», så er jeg interessert. For meg, som ikke vet annet enn at alle spaniels skal støkker/reise og apportere, så ser det ut som det eneste som skiller rasene er usunne krav om et bestemt utseende.    Schäfer (for å nevne den mest åpenbare) er jo en rase med langt større variasjoner i temperament/lynne/gemytt, intelligens/arbeidsevne og energi/arbeidskapasitet innad i rasen enn det er mellom flere av disse schäfertypene og andre raser. Er tilfellet det samme for spaniels?    
    • Hadde en periode 3 hunder og det var mye  Synes to stort sett fungerer veldig greit, men litt problematisk å være alene med de vi har nå pga yngste sine frykter. Mine er hannhunder, 4 og 6 år og har mye selskap i hverandre, men jeg ser at eldste fint kunne vært alenehund, for han er mennesker det viktigste. Mens yngste setter eldstehunden høyst av alt og ser på han som den viktigste i livet ❤️  Skal jeg ha hund igjen etter disse to, så blir det nok bare én. Kanskje en voksen omplasseringshund som kan sette pris på turer og telting. Jeg vet ikke, tiden vil vise!
  • Nylig opprettede emner

• Create New...