Gå til innhold
Hundesonen.no

Utspekulert valp som stjeler fra eldstemann


Miloficent
 Share

Recommended Posts

Det dukker opp en situasjon mellom mine hunder av og til der jeg ikke helt vet hva som er riktig. Scenarioet pleier utspille seg slikt: begge to får en kong med fryst vom i. Eldste legger seg ned med den i fred og ro. Samme gjør valpen. Men plutselig vil valpen ha det eldste har. Eldste gir beskjed (han har et tydelig og godt språk), men valpen har lært seg at hvis han bjeffer så går eldste bort fra kongen. Derav blir valpen vinneren av kongen, og han har gjerne begge kongene i sin rekkevidde. Det kan også skje at eldste prøver seg på noen av valpens fryste snacks-greier (altså at valpen har mistet interesse/gått bort fra kongen sin), da skjer samme scenario. Valpen bryr seg midt i rumpa om knurring og klare advarsel fra eldste - fordi han vet at hvis jeg bjeffer nok får jeg det jeg vil ha. 

Jeg prøver riktignok å passe på, ved å feks ha de adskilt mens de får slike ting og forebygge. Men når slike situasjoner dukker opp - hva gjør jeg egentlig? Eldste har veldig lite ressursforsvar, mens valpen har mer. Valpen er utroooolig glad i vom (som jeg fryser i kong ol.) og et matvrak?

Endret av Miloficent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopp det. Her er det ikke lov å bølle med andre hunders mat/godis. I begynnelsen ble det å sitte på gulvet mellom hundene og "fange" valpen hver gang han prøvde å stjele fra de eldste. I dag "stjeler" de ikke fra hverandre med mindre den andre har lagt det fra seg og gått vekk. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...