Gå til innhold
Hundesonen.no

Uvel etter narkose?


Recommended Posts

Hun var innom til tannrens i dag. Alt hadde gått fint iflg veterinæren. Hun var utslått når vi kom hjem og lå i sengen sin å sov. (hadde ikke fått oppvåkningssprøyte). Nå, ca 4 timer etter vi kom hjem er hun våken, men hun piper, peser, skjelver og går rundt å nyser konstant. Vil bare ligge oppå meg. Hun har ikke oppført seg sånn de to andre gangene etter tannrens og narkose. Da var hun ganske raskt seg selv igjen, men da fikk hun oppvåkningsprøyte. Kan det hende at hun bare er uvel etter narkosen? Kanskje har litt vondt i munnen, eller klørne? Veterinæren klarte å klippe for langt på noen klør, og jeg regner med det kanskje kjennes etterpå når all sedasjon er ute av kroppen? Blir litt bekymra siden hun som sagt ikke har reagert sånn før...☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Piglet skrev:

Min blir veldig urolig etter sedasjon, prøver men klarer ikke legge seg helt ned å slappe av, piper og det virker som hun har det ubehagelig. Dette selv etter oppvåkningssprøyte. Har hun fått samme type sedasjon som tidligere? 

Ja. Gass anestesi. Fikk det sist også... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Kaisen said:

Ja. Gass anestesi. Fikk det sist også... 

Det kan være ulike typer medikament som er brukt i premedisinering og evt. smertestillende (vet ikke om det finnes ulike typer gass også?). Min fikk metadon sist hun var på tannrens, da var hun helt bortreist resten av den dagen. Gangen før var hun så og si edru da jeg henta henne, og gangen før det var hun så hysterisk at jeg måtte kjøre hjem med henne på fanget, ellers lå hun bare og hylte i panikk (aner ikke hva hun fikk da). Alle gangene lå hun på gass, men med helt ulik reaksjon.

Endret av Wilhelmina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Wilhelmina skrev:

Det kan være ulike typer medikament som er brukt i premedisinering og evt. smertestillende (vet ikke om det finnes ulike typer gass også?). Min fikk metadon sist hun var på tannrens, da var hun helt bortreist resten av den dagen. Gangen før var hun så og si edru da jeg henta henne, og gangen før det var hun så hysterisk at jeg måtte kjøre hjem med henne på fanget, ellers lå hun bare og hylte i panikk (aner ikke hva hun fikk da). Alle gangene lå hun på gass, men med helt ulik reaksjon.

Har sovnet i natt, men når vi stod opp var det i gang igjen. Pesing og skjelving. Fikk sett nærmere på klørne og ser at samtlige er klippet til blods. Mistenker mer smerter nå, enn at hun er uvel. 24 timer siden hun var i narkose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Har sovnet i natt, men når vi stod opp var det i gang igjen. Pesing og skjelving. Fikk sett nærmere på klørne og ser at samtlige er klippet til blods. Mistenker mer smerter nå, enn at hun er uvel. 24 timer siden hun var i narkose?

Da ville jeg ringt veterinæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Da ville jeg ringt veterinæren.

Hun har fått smertestillende nå. Ser ut som de virker. Hun verken peser eller skjelver lenger. Ligger å slikker våtfor ut av kong akkurat nå. Har nok smertestillende til mandag, så satser på at vi klarer oss uten å ringe vakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...