Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Mardina
 Share

Recommended Posts

På 5/23/2020 at 12:05 AM, Rufs skrev:

Hvor vanlig er det at man er lojal, og holder seg til samme rase når man kjøper seg ny hund? ? Er det noen her som har (hatt) flere hunder, og alle er av ulik rase? 
Jeg vet om flere som har vært innom flere raser før de ender opp med «den rette» rasen. 
Men jeg tror jeg aldri har hørt om noen som har hatt 3 eller flere hunder hvor alle er av forskjellig rase.
Vi mennesker er kanskje i bunn og grunn veldig lojale. Også i hunderase-verden ??

(mye rart man tenker på rett før man sovner ??)

Jeg har 4 hunder, 3 forskjellige raser.

2 Dansk / Svensk gårdshunder ( far 14 år,  og datter 9 år ), 1 shiba på 13 år og en boston terrier på 10 år.

Tispa bor hos mamma, så hun er ikke alltid med på tur, men vi har da 3 raser representert når vi er på tur alle sammen.

 

Kommer jo til å få et voldsomt generasjonsskifte innen kort tid, dessverre.

Skal bare ha 2 hjemmeboende hunder når vi kommer så langt.

Ikke helt sikker på hva det ender opp med av rase, men tror nok at det blir minst en boston i familien.

Tror ikke det blir noen ny rase hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

HVORFOR er det så mange som har de ulydige hundene sine løs på Grünerløkka? Trix har løpetid, vi jobber med avledning i utgangspunktet, og alt fra staffer til terriere overfaller henne mens hun sitter

Herregud, de valpene var fine ? Og nå har jeg fått tildelt ho som skal bli min. Fineste jente, og absolut en af de tøffeste og tryggeste. Dette bliver kjempebra. Skal hente ho i pinsen. Gleder meg mas

Dette er et mareritt, alt mest sannsynlig på grunn av at han har fått i seg mine hårstrå over tid som ikke har blitt fordøyd og samlet seg til en hårball i fordøyelsessystemet. 100% aktiv og seg

Posted Images

32 minutter siden, Hampus skrev:

Jeg har 4 hunder, 3 forskjellige raser.

2 Dansk / Svensk gårdshunder ( far 14 år,  og datter 9 år ), 1 shiba på 13 år og en boston terrier på 10 år.

Tispa bor hos mamma, så hun er ikke alltid med på tur, men vi har da 3 raser representert når vi er på tur alle sammen.

 

Kommer jo til å få et voldsomt generasjonsskifte innen kort tid, dessverre.

Skal bare ha 2 hjemmeboende hunder når vi kommer så langt.

Ikke helt sikker på hva det ender opp med av rase, men tror nok at det blir minst en boston i familien.

Tror ikke det blir noen ny rase hos meg.

Kan jeg spørre hvordan helsa på boston er? I fremtiden ser jeg for meg å ha en litt større hund. Men jeg har lyst på to hunder, men tror da jeg vil at den ene skal være mindre. Synes boston virker som utrolig kule hunder! 

 

Jeg har hatt en blanding og har nå en boxer. Jeg elsker boxeren, og hadde gjerne skaffet meg det igjen. Dessverre er det mye helseproblemer, og siden min boxer har fått "alt" så tror jeg ikke jeg tør å prøve på en ny en. Hvertfall ikke som neste hund. Hva som blir neste vet jeg ikke. Har vært innom flere raser, som Labrador, aussie, dalmatiner osv. Vi får se hva det blir når det blir aktuelt. Og da skal jeg være nøye med valg av oppdretter og foreldredyr! Ønsker meg så veldig en frisk hund. Min første ble jo avlivet 5år gammel. Fysisk frisk, men hadde store utageringsporblemer og var generelt veldig redd. Gira er nå 7,5år. Har slitt med allergi fra hun var valp, også har det jo dukket opp andre helseproblemer i tillegg etter hvert. Så jeg har vel egentlig aldri hatt en helt frisk hund (frisk både mentalt og fysisk). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og ridgeback testet retrieverjakt på nybegynnerhobbynivå, og det var jammen kult! Veldig bra for oss med øvelser der jeg må senke skuldrene og stole på at han velger å jobbe i stedet for å finne på andre ting, han merker det umiddelbart og jobber stort sett kjempefint. Fikk bygd masse tillit og gikk derfra med kjempegod følelse - sånne treninger er så deilig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, simira skrev:

Haha, herlig! Masse jakthund i ridgeback, Kovu er jo ganske rå på spor.

Moro å få brukt litt av egenskapene de har ?  Men han er jammen ikke noen naturlig apportør ??? Spor skulle vi også gjerne testet, men det har liksom ikke blitt noe av så langt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Nimbus skrev:

Hund i huset - er det en trygg nettbutikk? Noen her inne som har erfaringer å dele?

Helt trygt :) Bare gode erfaringer med de, handlet ganske mye hos de.

Endret av Anooni
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Stjerneskinn said:

Om det er det samme som HUNDiHUSET, så er det trygt, selger hovedsakelig gjennom FB-siden. 

Just now, Anooni said:

Helt trygt :) Bare gode erfaringer med de, handlet ganske mye hos de.

Takker og bukker! Kom over en eldre tråd her inne også, så da ble jeg betrygget. Aldri godt å vite i disse dager når selve nettsida er litt «sådär» ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nimbus skrev:

Takker og bukker! Kom over en eldre tråd her inne også, så da ble jeg betrygget. Aldri godt å vite i disse dager når selve nettsida er litt «sådär» ?

Haha sant! ? søk de opp på FB, de har gått mest over til å bruke den. Derav litt sådär hjemmeside vil jeg tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/30/2020 at 10:52 AM, simira skrev:

Våte drømmer. Helt normalt. Mer for tenåringer enn voksne, så om du er heldig går det over. ;)

Veeeel han blir straks 4 år? Har ikke sett det før, men betyr jo ikke at det ikke har skjedd før..

På 5/30/2020 at 12:21 PM, AnkiogBonita skrev:

Har litt å se frem til som snart fersk hannhund-eier ??

Ehm ja, mye sjarm der. Forhudskatarr, våte drømmer og jokking?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...