Gå til innhold
Hundesonen.no

Gnir potene rundt munnen


Goldengull
 Share

Recommended Posts

Valpus fikk frossen kalkunhals mens jeg holdt på her i huset i stad. Holdt øye med ham, selvsagt, og han holdt lenge på med denne. Etterpå ser jeg han gnir seg med potene rundt munnen, og til dels gnir hodet mot gulvet. Ser ikke noe galt i munnen hans, men han er heller ikke særlig villig til å la meg kikke. Noe han aldri er. 

Han har lagt seg til for å sove nå og faller til ro, ser det ut som. Burde jeg være bekymret?

 

skal nevnes at han mister tenner nå for tida (fire mnd). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nybegynner2020 skrev:

Valpus fikk frossen kalkunhals mens jeg holdt på her i huset i stad. Holdt øye med ham, selvsagt, og han holdt lenge på med denne. Etterpå ser jeg han gnir seg med potene rundt munnen, og til dels gnir hodet mot gulvet. Ser ikke noe galt i munnen hans, men han er heller ikke særlig villig til å la meg kikke. Noe han aldri er. 

Han har lagt seg til for å sove nå og faller til ro, ser det ut som. Burde jeg være bekymret?

 

skal nevnes at han mister tenner nå for tida (fire mnd). 

Noen hunder er bare slik at de nærmest vasker seg etter ett måltid. Tror ikke du trenger å bekymre deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund gjør også noe lignende ? Når han har spist, så gnukker han ansiktet nedi teppet ? Jeg tror rett og slett at han gjør det, for å bli kvitt eventuelle matrester ? Har aldri tenkt over at det er en problematferd ?

Så jeg tror ikke du skal være så bekymret, så lenge hunden din ikke viser noe ubehag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mardina skrev:

Min hund gjør også noe lignende ? Når han har spist, så gnukker han ansiktet nedi teppet ? Jeg tror rett og slett at han gjør det, for å bli kvitt eventuelle matrester ? Har aldri tenkt over at det er en problematferd ?

Så jeg tror ikke du skal være så bekymret, så lenge hunden din ikke viser noe ubehag ?

Veldig betryggende å høre. Som førstegangseier er det tydeligvis mye jeg skal se for første gang og bekymre meg for! Takk for tydelig svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert noe er galt, men du kan sjekke at han ikke har satt noe fast oppi ganen. Hender mi setter fast pinnebiter på tvers oppi ganen, og da gnir hun snuten med labbene. Jeg stikker da hånda inn i munnen hennes og kjenner pinnen og får den løs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...