Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2020


Lmari
 Share

Recommended Posts

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig er Stella hjemme❤️

Lyr døde 8 dager gammel  ♡

Dette lille nurket blir boende her hjemme, jeg som for få år siden aldri skulle ha en sort/hvit border collie. Vi har enda ikke helt bestemt oss for navn, vanskelig dette! Enn så lenge er hun Pil, men

Posted Images

On 12/5/2019 at 9:56 AM, Mrs.Fisken said:

Hvis alt går etter planen og det kommer nok valper (krysser fingrene?), så kommer det en aussie-valp til oss i februar/mars?

Så gøy, aussien er en fin rase! Krysser fingrene for at det kommer en fin liten valp til dere på nyåret! ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/5/2019 at 1:09 PM, HeleneFS said:

Jeg gleder meg til å følge med her!??

Og være sjeleglad for at det ikke er jeg som skal ha valp i 2020 ?! Men min er jo fortsatt valp i 2020, så jeg får jo litt av jobben selvom. 

Slitsomt med valp altså? ?Hun ser da så søt og uskyldig ut ? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 12/10/2019 at 10:54 AM, anettehen said:

Hvis alt går etter planen og det blir nok valper i kullet, får jeg forhåpentligvis rottisvalp i løpet av våren/sommeren 2020 ?

Krysser fingrene for at det kommer en rottis til deg neste år ? Håper du legger ut masse bilder av valpen, rottweileren er en av mine absolutte favoritter ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dette lille nurket blir boende her hjemme, jeg som for få år siden aldri skulle ha en sort/hvit border collie. Vi har enda ikke helt bestemt oss for navn, vanskelig dette! Enn så lenge er hun Pil, men hver dag dukker det opp nye forslag i hodet mitt :lol: 

E54E6486-2E93-4D5D-BAC1-E11DFA76B05C.thumb.jpeg.8ac8f8c3333a03e5cf5bee2fc4b41df4.jpeg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk vi hjem jenta våres og hun ble godt mottatt av flokken!

Makan til trygg og god liten jente altså, vi er så imponert!  ?

Skal bli spennende fremover og se hva vi får til sammen My og jeg. Planen er  å drive med LC, NW og kanskje Rally hvis My syntes det er gøy. 

2020.01.28.jpg

2020.01.30.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/30/2020 at 7:44 PM, Stjerneskinn said:

@Lmari Gratulerer så mye! ? Kunne du fortalt litt om forskjellen på linjene gemyttmessig på de som fokuserer på coursinglinjer som din er fra, vs rene showlinjer? Er det generelt mer «driv» og jaktinstinkt i disse hundene? 

Tusen takk ?

Jeg syntes ikke jeg har nok erfaring med rasen til å gi deg skikkelige svar på spørsmålene dine.

Vil tro at en whippet som er avlet mot LC kanskje har mer driv enn rene showlinjer ?‍♀️

Vi valgte å kjøpe fra Rappfoten fordi vi liker hundene og vil drive med LC.  Jeg har fulgt oppdretter i 4 år og etter å ha blitt kjent med Rappfotingene har det virkelig gått opp for meg hvilken allsidig rase Whippeten er ?

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Lmari skrev:

Tusen takk ?

Jeg syntes ikke jeg har nok erfaring med rasen til å gi deg skikkelige svar på spørsmålene dine.

Vil tro at en whippet som er avlet mot LC kanskje har mer driv enn rene showlinjer ?‍♀️

Vi valgte å kjøpe fra Rappfoten fordi vi liker hundene og vil drive med LC.  Jeg har fulgt oppdretter i 4 år og etter å ha blitt kjent med Rappfotingene har det virkelig gått opp for meg hvilken allsidig rase Whippeten er ?

 

 

 

 

 

 

Vet du hvorfor Rappfoten har så mange kull opp i hverandre?? Søkte de litt opp, og mange av kullene er veldig tette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Mrs.Fisken skrev:

Vet du hvorfor Rappfoten har så mange kull opp i hverandre?? Søkte de litt opp, og mange av kullene er veldig tette. 

Hva mener du? Tette kull på samme tispe eller at de ofte har jevngamle kull? Ofte synkroniserer jo tisper løpetidene så er vel ikke så rart om det noen ganger kommer mer enn ett kull i samme tidsrom?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sona said:

Hva mener du? Tette kull på samme tispe eller at de ofte har jevngamle kull? Ofte synkroniserer jo tisper løpetidene så er vel ikke så rart om det noen ganger kommer mer enn ett kull i samme tidsrom?

Moren til valpen her har hatt fire kull, første i 2015, deretter hvert år (med ca. 15-16 mnd mellomrom) i 2017-2019. Totalt 27 valper på 5 år. Litt mer enn jeg i utgangspunktet synes det er greit, selv på en frisk rase. Det ene kullet var ganske lite (3 valper), men det forklarer ikke hvorfor de valge å ha det kullet så kort etter det før der igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Mrs.Fisken said:

Vet du hvorfor Rappfoten har så mange kull opp i hverandre?? Søkte de litt opp, og mange av kullene er veldig tette. 

Dette får du vel høre med oppdretter om ;) 

Endret av Lmari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...