Gå til innhold
Hundesonen.no

Milo & Atlas (blanding og engelsk springer spaniel)


Miloficent
 Share

Recommended Posts

Får vel oppdatere her da det har skjedd litt i det siste! Atlas bikket fire måneder sist uke og vokser seg stor og fin, ca. 11,5 kg nå?? Han har byttet ut en del tenner allerede og jeg gleder meg til hjørnetennene faller ut? Lille fisen begynner å få mer og mer treningsforståelse, blærekontroll og ro inne. Det er en liten fyr med mye meninger til tider og som gjerne vil bestemme litt selv!

Ellers er han supersosial med andre mennesker og hunder - så vi har mye fokus på passering og hilse-situasjoner med andre mennesker☺️ Var også med å trente litt rundering med han og fikk masse skrøyt over hvor trygg han virket. Det er også slik jeg oppfatter han - trygg og god! Han har tatt miljøtreningene våre på strak labb. Vi skal på valpeshow neste helg, det er jeg veldig spent på! Atlas er dog eneste springer spaniel valp påmeldt, så blir myk start for oss vertfall?AD3BEB7C-0B61-4C91-8696-5835A9B3E629.thumb.jpeg.ccb35f20d680b5d49e8c0fc4c05d9987.jpeg
CD7093C2-758E-4EDB-8D4B-170ECB29692E.thumb.jpeg.50662be2bf0e1e46b41504aebcbbb722.jpeg

Milo og jeg har debutert i rallylydighet? Dette var et av våre mål for 2020 og er deilig å krysse av et så stort mål allerede i Januar! Tror aldri jeg har vært så nervøs før i hele mitt liv, men tross dette syns jeg det gikk veldig bra. Første gang i hall med speil, mange mennesker og hunder for Milo Jeg gjorde en feil på siste skilt (Milo havnet bak meg over målskilt) fordi Milo gikk bort å snuste på høyre side av meg, så ble jeg så stressa at vi bare gikk over mål. Så det ble en MEGA sur disk. Hadde vi ikke blitt diska hadde vi hatt 192 poeng og tredjeplass? Jeg gjør ikke den feilen igjen vertfall? Leste skikkelig nøye på regler ol. før stevne, men så ikke dette med mål var spesifisert. Velvel, sånn er livet! Vi er meldt på dobbelt rallystevne igjen i Mars???

2A4F3B73-5E39-4EDD-83A7-F8A57E93837F.thumb.jpeg.ffe1cce86c59440a121ea36269cd4c3f.jpeg

32053ED0-31D6-4A84-BC09-A6B9A5009BE6.thumb.jpeg.952be17cedc4d9b10fc6431c226d1d95.jpeg8F7133C4-EAB0-4FB0-8D5C-7EE70436666D.thumb.jpeg.53aee2179985304ae26949268e97ebe5.jpeg

Ellers angrer jeg på at jeg ikke tar nok fiiiine bilder av Atlas, men det er jo en jobb i seg selv å få en 4 måneder gammel valp til å sitte stille (og fint) når vi er utendørs?? 

Endret av Miloficent
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har jo skrevet en del om Milo her inne fra før av, men når jeg først skal presentere det nye tilskuddet er det på sin plass at Milo også får en beskrivelse❤️    Milo er en blandingshund på

Æææ jeg og Atlas debuterte på stevne i helgen! Ikke nok med det, så fikk vi vårt første napp idag, 178/200 poeng. Jeg er så utrolig stolt og takknemlig! Han har akkurat blitt 11 måneder og er et fyrve

Atlas har rukket å bli 10 uker! Og for en kul fyr han er. Han har nå begynt å være i bilbur alene og sovner etter bare et par minutt (utrolig deilig!). Idag har jeg vært på valpetreff med han, der vi

Posted Images

12 timer siden, Phoebs skrev:

De er så utrolig fine begge to! Jeg syntes det er veldig gøy å lese oppdateringene dine, spesielt siden jeg håper på en liten springer selv en gang i fremtiden. Atland er helt perfekt ?

Så kjekt å høre! Greit å ha et sted å skrive ned ting, så blir det gøy å mimre når begge har blitt eldre? Springer er en utrolig gøyal rase, har ikke angret på rasevalg. Blir spennende å se hvordan han blir når han vokser mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min aller beste, fineste og godeste venn Milo ble for to uker siden halt. Siden den gang har det ballet på seg med halthet, ustøhet og vansker med å reise seg opp etter hvile og han har bare blitt verre tross smertestillende (Onsior) og to veterinærbesøk. Hos fysio igår ble vi henvist til en annen vet. klinikk og tok blodprøver + røntgenbilder idag da vet mistenkte noe nevrologisk mtp symptomene hans. På røntgenbildene av nakke kan en se forandringer i en av de øverste nakkevirvlene. Disse bildene har nå blitt sendt videre til radiolog for ekstern vurdering, så håper vi på mer klare svar neste uke. 
Legger ved røntgenbilder nedenfor. 74DB0B7C-6334-456F-85C5-4CE87E3C2E23.thumb.jpeg.dbdfd1241b4298136360a8c8f508481e.jpeg55090F97-CA17-4FEC-9C69-DDB64BAA03BF.thumb.jpeg.38d2abc75c114e783b72d1f0757904f5.jpeg
 

Jeg håper og ber til Gud eller hvem enn det måtte være om at dette kan fikses på et eller annet vis❤️

  • Sad 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Miloficent said:

Min aller beste, fineste og godeste venn Milo ble for to uker siden halt. Siden den gang har det ballet på seg med halthet, ustøhet og vansker med å reise seg opp etter hvile og han har bare blitt verre tross smertestillende (Onsior) og to veterinærbesøk. Hos fysio igår ble vi henvist til en annen vet. klinikk og tok blodprøver + røntgenbilder idag da vet mistenkte noe nevrologisk mtp symptomene hans. På røntgenbildene av nakke kan en se forandringer i en av de øverste nakkevirvlene. Disse bildene har nå blitt sendt videre til radiolog for ekstern vurdering, så håper vi på mer klare svar neste uke. 
Legger ved røntgenbilder nedenfor. 74DB0B7C-6334-456F-85C5-4CE87E3C2E23.thumb.jpeg.dbdfd1241b4298136360a8c8f508481e.jpeg55090F97-CA17-4FEC-9C69-DDB64BAA03BF.thumb.jpeg.38d2abc75c114e783b72d1f0757904f5.jpeg
 

Jeg håper og ber til Gud eller hvem enn det måtte være om at dette kan fikses på et eller annet vis❤️

:hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Rufs skrev:

Så skremmende ❤️ Håper Milo raskt blir bedre. (Vet du om episoder hvor han kan ha fått skade fra?)

Håper jeg også❤️ 
Nei, ikke konkrete. Han er jo en aktiv fyr som hopper & spretter rundt om, løper villmann med andre hunder og har jo lekt spesielt mye med valpen i hus. Men i forkant av at han først ble halt så har det ikke vært noe som jeg spesielt tenker på mtp skaden hans. Lurer veldig på hva som er årsaken til dette selv??‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en helg med mye blandede følelser hva angår Milo og hans tilstand har vi fått svar idag på hva det er for noe i nakken hans. Det viser seg å være OCD, "Osteochondrose er en forstyrrelse i brusken når hunden utvikler seg og vokser. Det betyr av når hunden utvikler seg oppstår det feil i omformingen av brusk og skjelett.". Veterinæren min hadde tatt kontakt med en nevrokirurg i Bergen som sa at det var håp for at han kunne bli helt fin av å fortsette på Neurotin i kombinasjon med betennelsesdempende. Han skal i tillegg også ha helt ro i 4 uker (sånn typ kun bæsje/tissetur). Skulle ikke dette funke kan en operere, men det er en ganske kritisk operasjon mtp plasseringen av OCDen hos han. Kirurgen syns også at dette var et interessant tilfelle, da OCD forekommer helst på store hunderaser eller hester. Vi har rett og slett hatt uflaks.

Jeg er ganske spent på hvordan disse 4 ukene vil gå. "Heldigvis" blir han litt sløv av Neurotin tablettene. Ellers kunne vi bare holde på med masse hjernetrim som ikke innebar veldig fysiske øvelser - så her må vi bli kreative! I tillegg må jeg holde borte valpen, noe jeg tror kan bli det mest utfordrende?

Likevel er jeg veldig glad for at jeg fikk en telefon med håp, istedenfor en telefon med "her kan vi ikke gjøre noe". Jeg håper å beholde Milo i mange, mange år til❤️

Endret av Miloficent
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miloficent skrev:

Etter en helg med mye blandede følelser hva angår Milo og hans tilstand har vi fått svar idag på hva det er for noe i nakken hans. Det viser seg å være OCD, "Osteochondrose er en forstyrrelse i brusken når hunden utvikler seg og vokser. Det betyr av når hunden utvikler seg oppstår det feil i omformingen av brusk og skjelett.". Veterinæren min hadde tatt kontakt med en nevrokirurg i Bergen som sa at det var håp for at han kunne bli helt fin av å fortsette på Neurotin i kombinasjon med betennelsesdempende. Han skal i tillegg også ha helt ro i 4 uker (sånn typ kun bæsje/tissetur). Skulle ikke dette funke kan en operere, men det er en ganske kritisk operasjon mtp plasseringen av OCDen hos han. Kirurgen syns også at dette var et interessant tilfelle, da OCD forekommer helst på store hunderaser eller hester. Vi har rett og slett hatt uflaks.

Jeg er ganske spent på hvordan disse 4 ukene vil gå. "Heldigvis" blir han litt sløv av Neurotin tablettene. Ellers kunne vi bare holde på med masse hjernetrim som ikke innebar veldig fysiske øvelser - så her må vi bli kreative! I tillegg må jeg holde borte valpen, noe jeg tror kan bli det mest utfordrende?

Likevel er jeg veldig glad for at jeg fikk en telefon med håp, istedenfor en telefon med "her kan vi ikke gjøre noe". Jeg håper å beholde Milo i mange, mange år til❤️

Åååh det var godt å høre at det muligens blir helt bra igjen ❤️
 

Jeg får spørre igjen nå da ?: hvordan gikk valpeshowet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HeleneFS skrev:

Åååh det var godt å høre at det muligens blir helt bra igjen ❤️
 

Jeg får spørre igjen nå da ?: hvordan gikk valpeshowet?

Ja det er vertfall håp?

Nei du det ble ikke noe av. Var jo storm her, så ferjen ble innstilt fra 06 om morningen av (må ta ferje over til der hvor utstillingen var)? Men vi prøver oss på nytt hos spanielklubben Agder 14. Mars?

Endret av Miloficent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte jeg skulle oppdatere litt her! Milo har blitt betraktelig bedre og vi tok han av betennelsesdempende og trappet ned på smertestillende + 5 minutter mer tur i uken. Milo har følt seg veldig frisk og fin samt at jeg har vært litt for ivrig, så nå er han litt halt igjen. Tilbake til ro i noen dager og betennelsesdempende. Heldigvis ikke like ille som han var - men jeg er nødt til å begrense han mer når jeg først slipper opp litt i ro-regimet. 

C45FA4AF-4E2F-4EC1-BC89-F6CD6853A1BE.thumb.jpeg.a557a00e9245ff7ca0e0b566831b5e1f.jpeg

41C71EC9-E89D-471F-92DE-D26928D21C60.thumb.jpeg.8ef95d881e7a127553425cbaca6e4d3b.jpeg

004570BA-67CC-48A9-B064-546692258343.thumb.jpeg.929a0b3cece5e0cbcdb8e0c0eedaa3b3.jpeg

Ellers er Atlas og meg godt i gang med grunnferdigheter ift lydighet! Vi prøver og feiler litt, så veien blir til mens man går. Føler jo vi enda driver å blir kjent og jeg må ta meg selv i å ikke sammenligne han med Milo? Skulle egentlig på konkurranselydighetskurs i April, men det utgår? Ellers er han happygolucky type og veldig «sammenfattet» til at han nærmer seg 6 mndr (neste uke?). Han er blitt skikkelig kosegutt og jeg er så glad piraja-tennene er borte! 
C8655DC9-80BC-49F3-BBDD-1343B2624E7A.thumb.jpeg.86b900951346620c673d2f63b88eb032.jpeg

40606541-EE6D-452B-8B0E-B12131861644.thumb.jpeg.bf08e3a77acb8c53d5538758c462cc67.jpeg

2417F9D1-3014-43E7-8B9A-6ABAC9CFB789.thumb.jpeg.f211c9f35a8f6d7591659bf00f2ced49.jpeg


 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kjekt med oppdateringer i denne tråden? Litt trist at Milo har begynt å halte litt igjen, men høres som du har en god plan for tilfriskning. Det skinner også igjennom at du er superfornøyd med Atlasen. Jeg lurer på om du nå har gjort deg noen erfaringer mtp hvilke tanker/antakelser du gjorde deg i forbindelse med valget av springer - og hvordan det nå oppleves. Har du fått deg noen overraskelser? Noen særegenheter du ikke hadde tenkt over?

Jeg følger deg jo på insta også, og det er bare sååå kjekt å se hvor dyktige dere er sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Zappa skrev:

Alltid kjekt med oppdateringer i denne tråden? Litt trist at Milo har begynt å halte litt igjen, men høres som du har en god plan for tilfriskning. Det skinner også igjennom at du er superfornøyd med Atlasen. Jeg lurer på om du nå har gjort deg noen erfaringer mtp hvilke tanker/antakelser du gjorde deg i forbindelse med valget av springer - og hvordan det nå oppleves. Har du fått deg noen overraskelser? Noen særegenheter du ikke hadde tenkt over?

Jeg følger deg jo på insta også, og det er bare sååå kjekt å se hvor dyktige dere er sammen?

Åh! Godt spørsmål egentlig? Nå vet jeg ikke om det jeg har oppdaget er rasetypisk springer eller bare er han som individ. Jeg er overrasket over at han plutselig kan finne på å legge seg på rommet eller at han også foretrekker gulvet vs sofaen. Ellers er han blitt mer kosete og veldig førerorientert - noe jeg håpet på med valg av springer! Han er også en vims og en klossmajor, vet ikke om dette er en springerthing?? Han går også litt lengre enn hva jeg forventet ute på tur. Flink å søke kontakt gjennom turen altså, men går litt i eget hode (ref: vims) på søk etter spennende dufter.

Pelsstellet som jeg grua meg helt enormt til har vist seg å være skikkelig gøy!
Han er også en mye mer «laidback» fyr enn hva jeg forventet sånn etter å ha lest meg opp på springer. Trenger liksom ikke løpe avgårde i 110 kmt ute på tur i en time eller herje veldig voldsomt med andre hunder. 

Og tusen takk for det - veldig kjekt å høre❤️ Jeg er ufattelig fornøyd og gleder meg så til resten av livet vårt sammen! 

6 timer siden, Mrs.Fisken skrev:

Føler nettopp Atlas var 4,5mnd?

Jaaaa? Hvor i alle dager ble tiden av...

3 timer siden, Ravensburger skrev:

Kjekt å følge med her :) Utrolig fine begge guttene dine ❤️ Leit å høre med Milo :(

 

Så kjekt du syns? De er noen gullgutter begge to! Håper det ordner seg med Milo igjen. Viser allerede tegn nå på kvelden til at det er bedre❤️

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/26/2020 at 12:54 AM, Miloficent said:

Åh! Godt spørsmål egentlig? Nå vet jeg ikke om det jeg har oppdaget er rasetypisk springer eller bare er han som individ. Jeg er overrasket over at han plutselig kan finne på å legge seg på rommet eller at han også foretrekker gulvet vs sofaen. Ellers er han blitt mer kosete og veldig førerorientert - noe jeg håpet på med valg av springer! Han er også en vims og en klossmajor, vet ikke om dette er en springerthing?? Han går også litt lengre enn hva jeg forventet ute på tur. Flink å søke kontakt gjennom turen altså, men går litt i eget hode (ref: vims) på søk etter spennende dufter.

Pelsstellet som jeg grua meg helt enormt til har vist seg å være skikkelig gøy!
Han er også en mye mer «laidback» fyr enn hva jeg forventet sånn etter å ha lest meg opp på springer. Trenger liksom ikke løpe avgårde i 110 kmt ute på tur i en time eller herje veldig voldsomt med andre hunder. 

Og tusen takk for det - veldig kjekt å høre❤️ Jeg er ufattelig fornøyd og gleder meg så til resten av livet vårt sammen! 

 

Ha ha! Artig å høre! Jeg for min del var forberedt på å få førerorienterte hunder som diltet etter meg. MEN jeg ble skikkelig overrasket over at det ikke er mulig å engang gå forbi dem mens de sover uten at de våkner og går etter meg. Da de var valper var jeg livredd for at de ikke fikk nok søvn - de sov liksom aldri dypt nok. Alltid et halvt øye åpent som fulgte med på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Zappa skrev:

Ha ha! Artig å høre! Jeg for min del var forberedt på å få førerorienterte hunder som diltet etter meg. MEN jeg ble skikkelig overrasket over at det ikke er mulig å engang gå forbi dem mens de sover uten at de våkner og går etter meg. Da de var valper var jeg livredd for at de ikke fikk nok søvn - de sov liksom aldri dypt nok. Alltid et halvt øye åpent som fulgte med på meg?

Ja det kan jeg kjenne meg igjen i? Når han var enda mindre og jeg hadde besøk ble det sånn «bare sitt heeeelt stille folkens så han får sove». Milo var også sånn som valp, men nå kan han fint ligge i sofaen mens jeg går rundt å gjør ting eller skal på do?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Så var vi allerede i Mai! Atlas har blitt 7 måneder gammel og det er bare tre måneder til Milo blir 4 år gammel? 

Atlas er definitivt husets evige klovn og lille ramp. For noen dager siden stjal han over en halv pizza som stod på kjøkkenbenken, stikker jevnlig av med sko og er alltid glad med en logrende hale? Han irriterer meg mye, men sånn er det vel å ha unghund proppa full av hormoner. Jeg er mest glad i han altså (om noen skulle være i tvil)❤️

Ellers frykter jeg alltid for livet hans ute på tur siden han har så mye energi og løper rundt helt uten mål og mening, uten å nødvendigvis følge med i terrenget. Kan ikke huske Milo var sånn? Begynner dog å få mer kroppskontroll, men hjernen vil mer enn hva kroppen klarer - derav en liten klovn! Han har altså så mye personlighet og meninger den lille karen her, men det er gøy! Vi har også startet på LP-kurs og gått der i 3 uker nå. Han har et fokus og en arbeidslyst som er enorm, så må jeg bare lære meg å kontrollere (og trene) på impulsene som dukker opp under trening. Han har litt lyd på innlæring av øvelser, men det gir seg for det meste når han forstår oppgaven!55037A8C-2DB9-4E3D-8077-7B1CAC18AD2D.thumb.jpeg.f47e850b946cef47672417df1fa1cf1c.jpeg45633F88-1CF4-42AA-BFC9-AB974F40BE53.thumb.jpeg.8b270f8aa78cecb40113864114974c74.jpegB6A766EC-0415-4055-A26E-FF0CD650A3C0.thumb.jpeg.f94074baf6a586c705d6e9c62aa75e7d.jpeg031FD870-7378-4D1F-A973-970B706D2212.thumb.jpeg.2b8ec706b049434dfc23aa9dd557f47b.jpeg

Milo og meg var på klubbmesterskap i rallylydighet igår! Leeenge siden vi har vært på banetrening nå og trent på å gå lenge uten belønning. La oss litt i hardtrening dagene før? Vi skulle gå to baner etter hverandre (men med belønning i mellom). Han var helt ute å kjørte på oppvarmingen fordi han tenkte kun på tispene rundt og var helt idiot (det må være lov å si?). På bane 1 brøyt jeg halvveis fordi han var ikke med i det hele tatt, bare snuste og peip. Bane 2 gikk derimot over all forventning og vi endte opp med 1. plass med 193 poeng? Da ble jeg overrasket, glad og stolt over raketten!

70907F76-DCF8-435B-ADEB-27867F88B9AE.thumb.jpeg.7b5463e82446752160976c0757d77654.jpeg

3F78FFE7-EBC0-45F4-913D-90D058368DFD.thumb.jpeg.f1f42d0d7ad9cd8043edc2f02d95dabf.jpeg
C3A063CF-485E-4732-90B5-33312E473719.thumb.jpeg.6ec70104384f881680b13945653e4a94.jpeg
 

Alt i alt er hundeholdet ganske bra om dagen! Jeg stresser fortsatt med å ha to bånd, den ene som vil til høyre og andre til venstre og det å få plukke opp bæsj uten å bli dratt over ende. Ønsker også en magisk kur for passeringer og gå fint i bånd, men den vet jeg ikke finnes? Burde nok være flinkere til å ta de med på separate turer å trene på slikt! Gleder meg til litt bedre tid og den slags etter bacheloren er levert?

9A57A11B-589E-479E-B817-A5010E5687E6.thumb.jpeg.363c5ca46117fbfda57ef65840ca85a4.jpeg

Endret av Miloficent
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/10/2020 at 11:32 PM, Miloficent skrev:

 

Alt i alt er hundeholdet ganske bra om dagen! Jeg stresser fortsatt med å ha to bånd, den ene som vil til høyre og andre til venstre og det å få plukke opp bæsj uten å bli dratt over ende. Ønsker også en magisk kur for passeringer og gå fint i bånd, men den vet jeg ikke finnes? Burde nok være flinkere til å ta de med på separate turer å trene på slikt! Gleder meg til litt bedre tid og den slags etter bacheloren er levert?

 

Kjenner meg så igjen!! :P Jeg sliter med at begge mine driver og bytter side HELE tiden og omtrent konsekvent BAK meg, blir helt gal av å bytte hånd på hvilken som holder båndene bak ryggen min heeele tiden... Hver gang de stopper for å snuse på meg , kommer de over i en bue på andre siden bak meg når de kommer fram igjen... Holder på å klikke! 

Så sykt fin Atlas har blitt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Orca skrev:

Kjenner meg så igjen!! :P Jeg sliter med at begge mine driver og bytter side HELE tiden og omtrent konsekvent BAK meg, blir helt gal av å bytte hånd på hvilken som holder båndene bak ryggen min heeele tiden... Hver gang de stopper for å snuse på meg , kommer de over i en bue på andre siden bak meg når de kommer fram igjen... Holder på å klikke! 

Så sykt fin Atlas har blitt :D 

Godt jeg ikke er alene? Fingrene mine har virkelig fått kjørt seg når de bytter sånn, for det hender jeg bare tar begge båndene i en hånd. Meeen da blir det katastrofe når de bare kaster seg ut til siden? Tror nok jeg undervurderte teknikken som trengs for å gå med to hunder!

Tusen takk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...