Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


Tins
 Share

Recommended Posts

16 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Takk for tips!

Hvordan er den i størrelsen? Normal?

Ser på XXL at den står som vannavvisende, ikke vanntett. Men du mener den funker fint i skikkelig regnvær altså?

Ja, jeg vil påstå at den er normal i størrelsen.

Nå skal jeg innrømme at nå har ikke jeg gått ute i mange timer med denne jakken, jeg har gått rundt nabolaget og mer transportetapper på 10-15 minutter med denne og da har den vært både tørr og varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kl.13.00 sovnet lille Ærke stille inn. Tiden vi hadde sammen var knapp, men gud for en fantastisk hund. Gemyttet på han var helt utrolig. Elsket alle han møtte og alle hunder. Kattebæsj var favorittmå

Kan virkelig ikke tro det. Men lille blå slo til og det på d4a. Ny norsk og dansk champion Min første champion  ♡

Kommer rett fra veterinæren der vi har hatt en konsultasjon angående avliving. Hun var den som tok røntgen på 12-ukers kontrollen, og hun sa han har blitt verre. I tillegg viser han mer og mer tegn på

Posted Images

Kommer rett fra veterinæren der vi har hatt en konsultasjon angående avliving. Hun var den som tok røntgen på 12-ukers kontrollen, og hun sa han har blitt verre. I tillegg viser han mer og mer tegn på smerte. Hun skal også sende meg en journal i løpet av dagen, slik at jeg kan bruke det mot oppdretter. Slik at uka startet bra må jeg si?

  • Sad 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mrs.Fisken skrev:

Kommer rett fra veterinæren der vi har hatt en konsultasjon angående avliving. Hun var den som tok røntgen på 12-ukers kontrollen, og hun sa han har blitt verre. I tillegg viser han mer og mer tegn på smerte. Hun skal også sende meg en journal i løpet av dagen, slik at jeg kan bruke det mot oppdretter. Slik at uka startet bra må jeg si?

Huff, tenker masse på deg altså! Ikke noen enkel situasjon?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs.Fisken skrev:

Kommer rett fra veterinæren der vi har hatt en konsultasjon angående avliving. Hun var den som tok røntgen på 12-ukers kontrollen, og hun sa han har blitt verre. I tillegg viser han mer og mer tegn på smerte. Hun skal også sende meg en journal i løpet av dagen, slik at jeg kan bruke det mot oppdretter. Slik at uka startet bra må jeg si?

Huff, for en skikkelig trist situasjon. Håper i det minste oppdretter tar til fornuft slik at de slipper det i tillegg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mrs.Fisken skrev:

Kommer rett fra veterinæren der vi har hatt en konsultasjon angående avliving. Hun var den som tok røntgen på 12-ukers kontrollen, og hun sa han har blitt verre. I tillegg viser han mer og mer tegn på smerte. Hun skal også sende meg en journal i løpet av dagen, slik at jeg kan bruke det mot oppdretter. Slik at uka startet bra må jeg si?

Huff, så trist. Varme tanker til deg! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mrs.Fisken skrev:

Kommer rett fra veterinæren der vi har hatt en konsultasjon angående avliving. Hun var den som tok røntgen på 12-ukers kontrollen, og hun sa han har blitt verre. I tillegg viser han mer og mer tegn på smerte. Hun skal også sende meg en journal i løpet av dagen, slik at jeg kan bruke det mot oppdretter. Slik at uka startet bra må jeg si?

Grusom situasjon ❤️ Tenker på deg ❤️ 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl.13.00 sovnet lille Ærke stille inn. Tiden vi hadde sammen var knapp, men gud for en fantastisk hund. Gemyttet på han var helt utrolig. Elsket alle han møtte og alle hunder. Kattebæsj var favorittmåltidet utenom vom og leverpostei, haha. Slik at det skal bli vanskelig å finne en så bra hund. Men tiden får vise. Tusen takk til alle som har vist støtte og de som har tenk på oss. Setter så utrolig stor pris på det. Tusen takk❤️

23B1D406-6599-4AF4-8D9E-79347C370C44.jpeg

E674B0EC-99B2-44A2-91FD-817FD050C9D3.jpeg

  • Sad 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært borti det raskeste bilsalget jeg noen gang har opplevd. La inn annonsen, 10 min etterpå var bilen solgt. Litt vemodig også, for den bilen har vært driftsikker og god i mange år (og er det forsåvidt enda). Men dommen fra EU kontrollen ble litt for hard å svelge, så da må jeg la den gå... Fine, lille bilen min ? Heldigvis har samboer bil, som vi må klare oss med, fram til jeg får kjøpt en ny ? Bruktbil riktignok, men det er alt jeg har råd til ?

Endret av Mardina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mrs.Fisken skrev:

Kl.13.00 sovnet lille Ærke stille inn. Tiden vi hadde sammen var knapp, men gud for en fantastisk hund. Gemyttet på han var helt utrolig. Elsket alle han møtte og alle hunder. Kattebæsj var favorittmåltidet utenom vom og leverpostei, haha. Slik at det skal bli vanskelig å finne en så bra hund. Men tiden får vise. Tusen takk til alle som har vist støtte og de som har tenk på oss. Setter så utrolig stor pris på det. Tusen takk❤️

 

Så trist! Men det høres ut for meg som om du har gjort alt du kunne og at han var høyt elsket så lenge han var hos deg :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mrs.Fisken skrev:

Kl.13.00 sovnet lille Ærke stille inn. Tiden vi hadde sammen var knapp, men gud for en fantastisk hund. Gemyttet på han var helt utrolig. Elsket alle han møtte og alle hunder. Kattebæsj var favorittmåltidet utenom vom og leverpostei, haha. Slik at det skal bli vanskelig å finne en så bra hund. Men tiden får vise. Tusen takk til alle som har vist støtte og de som har tenk på oss. Setter så utrolig stor pris på det. Tusen takk❤️

23B1D406-6599-4AF4-8D9E-79347C370C44.jpeg

E674B0EC-99B2-44A2-91FD-817FD050C9D3.jpeg

Nei uff, dette ble et kjedelig utfall av saken! kondolerer så mye!!! ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Mrs.Fisken said:

Kl.13.00 sovnet lille Ærke stille inn. Tiden vi hadde sammen var knapp, men gud for en fantastisk hund. Gemyttet på han var helt utrolig. Elsket alle han møtte og alle hunder. Kattebæsj var favorittmåltidet utenom vom og leverpostei, haha. Slik at det skal bli vanskelig å finne en så bra hund. Men tiden får vise. Tusen takk til alle som har vist støtte og de som har tenk på oss. Setter så utrolig stor pris på det. Tusen takk❤️

23B1D406-6599-4AF4-8D9E-79347C370C44.jpeg

E674B0EC-99B2-44A2-91FD-817FD050C9D3.jpeg

Kondolerer ❤️ Sov godt, lille venn ❤️

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i nærmeste nabolaget har vi en ganske stor hund som må bjeffe på alle hunder. Eierne er av den mening at det er "snill" bjeffing.  Minien, som har dårlige erfaringer, er jo ikke enig med det, så vi må ofte velge å snu, for han tør rett  og slett ikke gå videre. så mitt spørsmål:hva er snill bjeffing? Hvorfor velger noen å ikke korrigere/si fra til hunden når den oppfører seg sånn? Minien har jo også ofte lyst til å bjeffe på andre hunder, men det får han ikke lov til, så litt masing om at det går fint, og noen godbiter så er vi i havn, 

Men reagerer på folk som har bjeffehunder som aldri sier noe til hunden. Når hunden er ca 10 ganger større enn min hund, så er det ikke så rart at minien blir redd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Nemi1 skrev:

Her i nærmeste nabolaget har vi en ganske stor hund som må bjeffe på alle hunder. Eierne er av den mening at det er "snill" bjeffing.  Minien, som har dårlige erfaringer, er jo ikke enig med det, så vi må ofte velge å snu, for han tør rett  og slett ikke gå videre. så mitt spørsmål:hva er snill bjeffing? Hvorfor velger noen å ikke korrigere/si fra til hunden når den oppfører seg sånn? Minien har jo også ofte lyst til å bjeffe på andre hunder, men det får han ikke lov til, så litt masing om at det går fint, og noen godbiter så er vi i havn, 

Men reagerer på folk som har bjeffehunder som aldri sier noe til hunden. Når hunden er ca 10 ganger større enn min hund, så er det ikke så rart at minien blir redd

Mange hunder uttrykker også følelsene sine med lyd, som bjeffing. Jeg treffer stadig sosiale hunder som blir overlykkelig over å se andre hunder at de bjeffer av bare glede. Klart man kan kjefte/ snakke til den, men blir ikke det litt dumt? «Straffe» en hund som er glad? Hunder er forskjellige, og de er hunder ikke mennesker, vi må til tider godta at de er som de er.

Jeg har en hund som bjeffer som gal når han treffer andre hunder. Fordi han er redd og usikker på dem. Mennesker tror han er aggressiv, andre hunder forstår han godt og overser han. Min jobb er å gjøre han tryggere på fremmede hunder, ikke kjefte på han når han er redd. 
Mennesker misforstår ofte hundenes språk, hunder uttrykker seg på veldig mange måter, også med lyd. Det er ikke alltid negativt med lyd. Min hund er (dessverre? ?) av en rase som er avlet frem for at de skal bjeffe når de arbeider. Dvs når de gjeter og vokter. Det er ikke bare bare å snakke til en hund for å få vekk mange generasjoner med «lyd-avl» vekk ?
 

Bjeffing betyr ikke nødvendigvis «jeg er sint på deg», «jeg skal spise deg opp», «jeg er aggressiv» osv

Endret av Rufs
  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rufs skrev:

Bjeffing betyr ikke nødvendigvis «jeg er sint på deg», «jeg skal spise deg opp», «jeg er aggressiv» osv

Det forstår jeg. Men når en stor hund bjeffer for så å kaste  seg fremover i båndet så eieren nesten blir revet overende, så oppleves det ikke "snilt" (det er ikke så mange månedene siden minien ble overfalt av en hund, noe som endte med 4 knekte ribbein, en kollapset lunge osv osv. Så det er mulig vi er ekstra på vakt) Minien blir redd, mens jeg opplever det nesten som mobbing, hvor rart det enn høres.

Minien har også lyst til å bjeffe, men vi trener alltid på å la være. Han vet han får godbit om hen heller ser på meg og venter.

 

Endret av Nemi1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nemi1 skrev:

Det forstår jeg. Men når en stor hund bjeffer for så å kaste  seg fremover i båndet så eieren nesten blir revet overende, så oppleves det ikke "snilt" (det er ikke så mange månedene siden minien ble overfalt av en hund, noe som endte med 4 knekte ribbein, en kollapset lunge osv osv. Så det er mulig vi er ekstra på vakt) Minien blir redd, mens jeg opplever det nesten som mobbing, hvor rart det enn høres.

Minien har også lyst til å bjeffe, men vi trener alltid på å la være. Han vet han får godbit om hen heller ser på meg og venter.

 

Poenget mitt er at det er mange grunner for at hunder bjeffer. Også av glede, forventning og andre positive følelser.

Du og din hund trenger likevel ikke måtte forholde dere til disse hundene. Gå forbi, snu, eller unngå dem på andre måter. Mine hunder hilser ikke på andre hunder når vi går tur i bånd. Mine hunder ønsker ikke hilse på fremmede hunder. Og det skal de få slippe. Og det bør sikkert din hund også gjøre ?

Endret av Rufs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rufs skrev:

 

. Mine hunder ønsker ikke hilse på fremmede hunder. Og det skal de få slippe. Og det bør sikkert din hund også gjøre ?

Min hund får ikke hilse på fremmede hunder, og han har heller ikke noe ønske om det. Men  hilselystne fremmede er det overflod av, og det kan noen ganger å være utfordrende å holde seg langt nok unna, spesielt når eieren bare går nærmere og slepper flexilina ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nemi1 skrev:

Her i nærmeste nabolaget har vi en ganske stor hund som må bjeffe på alle hunder. Eierne er av den mening at det er "snill" bjeffing.  Minien, som har dårlige erfaringer, er jo ikke enig med det, så vi må ofte velge å snu, for han tør rett  og slett ikke gå videre. så mitt spørsmål:hva er snill bjeffing? Hvorfor velger noen å ikke korrigere/si fra til hunden når den oppfører seg sånn? Minien har jo også ofte lyst til å bjeffe på andre hunder, men det får han ikke lov til, så litt masing om at det går fint, og noen godbiter så er vi i havn, 

Men reagerer på folk som har bjeffehunder som aldri sier noe til hunden. Når hunden er ca 10 ganger større enn min hund, så er det ikke så rart at minien blir redd

Jeg syns ikke det er greit å la hunden oppføre seg sånn. Men de hadde ikke trengt å korrigere hunden heller, de kunne bare trent på kontakt ved passering for å ta hensyn til andre hunder.

Mange eiere kjenner ikke hunden sin godt nok og syns den alltid er snill, og når den angriper noen er det et stort sjokk og den har jo bare vært snill. Men de er nok ikke oppmerksomme på språk og at hunden kan være snill mot eieren og samtidig frekk mot andre hunder.

Ellers syns jeg det er viktig å passe på at man ikke er til unødvendig til bry for andre mennesker, både når det gjelder hund, barn og seg selv. Det er det mange som skulle lært seg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nemi1 skrev:

Her i nærmeste nabolaget har vi en ganske stor hund som må bjeffe på alle hunder. Eierne er av den mening at det er "snill" bjeffing.  Minien, som har dårlige erfaringer, er jo ikke enig med det, så vi må ofte velge å snu, for han tør rett  og slett ikke gå videre. så mitt spørsmål:hva er snill bjeffing? Hvorfor velger noen å ikke korrigere/si fra til hunden når den oppfører seg sånn? Minien har jo også ofte lyst til å bjeffe på andre hunder, men det får han ikke lov til, så litt masing om at det går fint, og noen godbiter så er vi i havn, 

Men reagerer på folk som har bjeffehunder som aldri sier noe til hunden. Når hunden er ca 10 ganger større enn min hund, så er det ikke så rart at minien blir redd

 

27 minutter siden, Milius skrev:

Jeg syns ikke det er greit å la hunden oppføre seg sånn. Men de hadde ikke trengt å korrigere hunden heller, de kunne bare trent på kontakt ved passering for å ta hensyn til andre hunder.

Mange eiere kjenner ikke hunden sin godt nok og syns den alltid er snill, og når den angriper noen er det et stort sjokk og den har jo bare vært snill. Men de er nok ikke oppmerksomme på språk og at hunden kan være snill mot eieren og samtidig frekk mot andre hunder.

Ellers syns jeg det er viktig å passe på at man ikke er til unødvendig til bry for andre mennesker, både når det gjelder hund, barn og seg selv. Det er det mange som skulle lært seg.

Jeg har en ridgeback hann på 35 kg som kan finne på å bykse i glede mot andre hunder, også fra helt kort bånd. Det kan se ganske rått ut, for han kaster seg virkelig frem med hele seg. Når han slippes løs sammen med andre hunder (alltid avtalt) ser det helt annerledes ut, språket hans kommer mye tydeligere frem for folk når han ikke holdes igjen og "kjemper mot" en sele og et bånd. Jeg opplever at de fleste hunder tolker han som glad (om enn masete, påtrengende og slitsom), men mange mennesker syns det er vanskelig å se og blir usikre når han er i bånd. Og usikre hunder vil nok synes han er veldig voldsom og ikke respekterer grensene deres. Skal sies at Mio ikke bjeffer, men det er bare fordi han generelt bjeffer veldig lite - om han var av en rase med anlegg for å bjeffe er jeg helt sikker på at han ville gjort det også. 

Jeg syns ikke det er greit at han oppfører seg sånn, og jeg syns det er ordentlig ubehagelig å se at folk blir usikre og syns han er skummel. MEN, jeg tar han aldri på det, og antakelig reagerer jeg minst mulig der og da fordi han reagerer veldig når intensiteten/energinivået/stressnivået mitt går opp. Vi har jobbet med passering siden han var ganske liten, og det har blitt mye bedre, men når det koker skikkelig i hodet på han er det fortsatt vanskelig. De gangene han bykser nå, så er han så stressa/høy at han har mista seg sjæl litt, og jeg tror tilsnakk/korrigering bare ville hisset han opp mer. Det er grunnen til at jeg velger å ikke korrigere/si ifra til min hund, sånn i tillegg til at jeg i utgangspunktet ikke ønsker å korrigere. Jeg ønsker å trene positivt så vi slipper at adferden oppstår i det hele tatt, men det har vist seg å være en lang vei å gå for oss... Når jeg ser andre hunder prøver jeg alt jeg kan å jobbe med han for å få en god passering, men det er rett og slett ikke alltid at jeg får det til, og er det veldig smalt får vi ikke kommet oss langt nok bort heller.

Ser jo fra ditt ståsted at et møte med oss kunne blitt utrolig ubehagelig, spesielt hvis jeg var uoppmerksom og ikke fikk begynt å jobbe med han tidlig nok. Jeg syns som sagt på ingen måte at det er akseptabel adferd, men om vi først er der at han kaster seg i båndet, så hadde jeg altså bare prøvd å komme oss forbi så raskt som mulig med Mio utenfor rekkevidde av den andre hunden. Tror ikke nødvendigvis du ville sett på meg at jeg syns adferden hans var problematisk. Høres jo ut som om naboen din ikke syns det er et problem i det hele tatt da, og det ville absolutt provosert meg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, trill skrev:

 

Jeg har en ridgeback hann på 35 kg som kan finne på å bykse i glede mot andre hunder, også fra helt kort bånd. Det kan se ganske rått ut, for han kaster seg virkelig frem med hele seg. Når han slippes løs sammen med andre hunder (alltid avtalt) ser det helt annerledes ut, språket hans kommer mye tydeligere frem for folk når han ikke holdes igjen og "kjemper mot" en sele og et bånd. Jeg opplever at de fleste hunder tolker han som glad (om enn masete, påtrengende og slitsom), men mange mennesker syns det er vanskelig å se og blir usikre når han er i bånd. Og usikre hunder vil nok synes han er veldig voldsom og ikke respekterer grensene deres. Skal sies at Mio ikke bjeffer, men det er bare fordi han generelt bjeffer veldig lite - om han var av en rase med anlegg for å bjeffe er jeg helt sikker på at han ville gjort det også. 

Jeg syns ikke det er greit at han oppfører seg sånn, og jeg syns det er ordentlig ubehagelig å se at folk blir usikre og syns han er skummel. MEN, jeg tar han aldri på det, og antakelig reagerer jeg minst mulig der og da fordi han reagerer veldig når intensiteten/energinivået/stressnivået mitt går opp. Vi har jobbet med passering siden han var ganske liten, og det har blitt mye bedre, men når det koker skikkelig i hodet på han er det fortsatt vanskelig. De gangene han bykser nå, så er han så stressa/høy at han har mista seg sjæl litt, og jeg tror tilsnakk/korrigering bare ville hisset han opp mer. Det er grunnen til at jeg velger å ikke korrigere/si ifra til min hund, sånn i tillegg til at jeg i utgangspunktet ikke ønsker å korrigere. Jeg ønsker å trene positivt så vi slipper at adferden oppstår i det hele tatt, men det har vist seg å være en lang vei å gå for oss... Når jeg ser andre hunder prøver jeg alt jeg kan å jobbe med han for å få en god passering, men det er rett og slett ikke alltid at jeg får det til, og er det veldig smalt får vi ikke kommet oss langt nok bort heller.

Ser jo fra ditt ståsted at et møte med oss kunne blitt utrolig ubehagelig, spesielt hvis jeg var uoppmerksom og ikke fikk begynt å jobbe med han tidlig nok. Jeg syns som sagt på ingen måte at det er akseptabel adferd, men om vi først er der at han kaster seg i båndet, så hadde jeg altså bare prøvd å komme oss forbi så raskt som mulig med Mio utenfor rekkevidde av den andre hunden. Tror ikke nødvendigvis du ville sett på meg at jeg syns adferden hans var problematisk. Høres jo ut som om naboen din ikke syns det er et problem i det hele tatt da, og det ville absolutt provosert meg også. 

Dette synes jeg høres veldig fornuftig ut. Jeg også tenker at det og snakke/dra etc i båndet vil øke frustrasjonen. 

 

Har også hatt en sånn som hiver seg imot alt og alle. Og oftest har det endt i stor frustrasjon for begge parter, jeg har prøvd det meste. Og det beste var - alltid- og øke avstanden, snu eller noe lignende. Folk kikket ofte stygt på meg, fordi jeg aldri sa, gjorde noe synlig. Men jeg gjorde masse, jeg prøvde og gi dem god plass, og gå andre veien uten og hause han opp altfor mye. For ting ble 10 x værre om jeg tok kontakt med han selv. Det beste var og snu, og gå en annen vei, og håpe det går bra. Vi oppsøkte jo aldri slike situasjoner hvor han kunne bjeffe frivillig. ?

 

 

 

Men, når det er sagt så finnes det mye rart, og det er ikke alltid folk vet hvordan de skal løse situasjoner som kan oppstå. Man stopper f. Eks ikke og slipper ut flexilina til din egen hund, når den andre hunden står og bjeffer febrilsk. ? Med schafer gikk jo folk og hunder relativt kjappt unna oss, mens med colliene er folk litt der "jasså, vil de hilse de da ?" og jeg står der og "nei. Det vil de faktisk ikke." ? fremstår som særs uhøflig tror jeg, men det får faktisk bare være. Jentene er snille, stille og årleite, men hun ene kan periodevis og være usikker i perioder og Boffe litt. Og å komme der med 3 og hilse på en, er ikke aktuelt i bånd. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til både Trill og LinsorCollie. Syns det var nyttig å se det fra andres ståsted. Siden minien har vært utsatt for et skikkelig angrep, som jeg har nevnt, så blir han redd. Da er hans refleks å legge seg ned, gjøre seg så liten som mulig. og da er han ikke kontaktbar. Om hunden bykser mot ham, kan han til og med hyle skikkelig, selv om hunden slett ikke er borti ham. Da trenger han bare litt tid til å komme over det. (når noen da velger å sleppe ut flexien , så blir jeg skikkelig provosert)

Må og nevne at jeg syns det er forskjell på å møte hunder med eiere som følger med, og de som går med nesen i mobilen og ikke enser hva som skjer rundt dem

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...