Gå til innhold
Hundesonen.no

Folk får ikke bli medlem på sonen


Recommended Posts

Føler egentlig hundesonen er litt sånn øde øy jeg. Ingen kommer inn, ingen kommer ut(ref. slette seg tråden) , og vi er overlatt til oss selv her inne.

Lenge siden jeg har lest gøye opphetede diskusjoner og lenge siden en tråd har blitt mange sider lang (utenom i dag-tårdene). Kanskje Facebook har tatt litt for mye over?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, yoloomg said:

Føler egentlig hundesonen er litt sånn øde øy jeg. Ingen kommer inn, ingen kommer ut(ref. slette seg tråden) , og vi er overlatt til oss selv her inne.

Lenge siden jeg har lest gøye opphetede diskusjoner og lenge siden en tråd har blitt mange sider lang (utenom i dag-tårdene). Kanskje Facebook har tatt litt for mye over?

Ja, det er virkelig blitt stille her inne, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, yoloomg said:

Føler egentlig hundesonen er litt sånn øde øy jeg. Ingen kommer inn, ingen kommer ut(ref. slette seg tråden) , og vi er overlatt til oss selv her inne.

Lenge siden jeg har lest gøye opphetede diskusjoner og lenge siden en tråd har blitt mange sider lang (utenom i dag-tårdene). Kanskje Facebook har tatt litt for mye over?

Nye, aktive medlemmer hadde hatt mye å bidra med her inne, ja. Håper dette er noe som rettes opp i raskt.

Samtidig tenker jeg også at vi som etter flere år enda henger her har et ansvar for å holde liv i forumet. Jo flere som oppretter tråder, svarer i andres tråder, skriver litt i AN-tråden og deler bilder i ulike tråder, jo mer aktivitet blir det her inne.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/7/2019 at 10:18 PM, Sunnivamb skrev:

Men hvorfor er det egentlig sånn? Hvor er adminene? Har de bare forlatt oss her inne? ?

Jeg tror det ble mye drama og folk som diskuterte så busta føyk og folk ble uvenner, var mye klikker, og nå er alle borte og Sonen er blitt dødt. Jeg savner de gamle tidene med alle medlemmene, tross drama!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Hundesonen er ikke det den en gang var. Da jeg ble medlem for mange år siden, var det mye aktivitet her inne og mange medlemmer med mye kunnskap. Hvis jeg lurte på noe, fant jeg gjerne svar her inne. 

Det hadde sikkert vært fint med noen nye medlemmer her inne, men det er jo ikke alle typer hunder som er like velkommen.


Da den gamle hunden vår døde, valgte jeg å kjøpe en Australian Cobberdog. Og da er jo jeg, ifølge noen av dere, en av disse uvitende og lettlurte personene som skryter om at den er en designerhund, hvor mye den kostet, og som tror at den snart blir en godkjent rase. Det er helt feil.

Det skrives også at Australian Cobberdog bare er et nytt fancy navn på Labradoodle og det er visst helt greit å rakke ned på og latterliggjøre den.
Så da har jeg ikke noen grunn til å være medlem her lenger og vil bare slette profilen min.

Jeg håper at de som liksom skal administrere dette forumet våkner snart. Hvis det fremdeles er DoggieBag AS som eier Hundesonen, er ikke dette noen god reklame for dem.



 

Endret av Guest
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Orca said:

Jeg tror det ble mye drama og folk som diskuterte så busta føyk og folk ble uvenner, var mye klikker, og nå er alle borte og Sonen er blitt dødt. Jeg savner de gamle tidene med alle medlemmene, tross drama!

Samtidig var jo enkelte av de tidligere medlemmene ganske så tradisjonelle... De kom med "råd" som etter min mening balanserte helt på grensa av slik jeg tolker dyrevelferdsloven, og som ble servert med denne ufordragelige "de gamle er eldst"-holdninga. Ikke var det mulig å diskutere med de heller, for alt man kom med var per definisjon ugyldig så lenge man hadde kortere fartstid som hundeeier. Enkelte oppretta tilogmed falske profiler bare for å trolle... Tilsynelatende voksne mennesker som holder på sånn tenker jeg passer bedre i ei lukka facebook-gruppe enn på et åpent forum.

At det ikke er mulig for nye medlemmer å registrere seg er jo derimot veldig synd, får håpe admin tar tak i dette så snart som mulig.

Endret av Wilhelmina
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Orca skrev:

Jeg tror det ble mye drama og folk som diskuterte så busta føyk og folk ble uvenner, var mye klikker, og nå er alle borte og Sonen er blitt dødt. Jeg savner de gamle tidene med alle medlemmene, tross drama!

Den dramaen var så slitsom: 2-3 stk som kranglet og kranglet, side opp og side ned. Var ikke mye fornuftig som kom ut av det ? Gode temaer forsvant i krangelen. Nei, det var helt pyton. Godt de kranglefolkene er borte!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det forsvant mye kunnskap og sterke meninger sammen med flere av medlemmene som har forlatt forumet. Men, jeg tror forumet var på god vei ned innholdsmessig en god stund før mange medlemmer slettet seg, disse medlemmene sto i størst grad for høy aktivitet i AN-tråden. Det er mange år siden sonen hadde sin storhetstid. Facebook, instagram og andre sosiale medier har gradvis tatt over mye av forumenes tidligere funksjon. Det er kun to forum av veldig mange jeg har lest som enda er aktive i dag, hundesonen er et av dem.

I stede for å fokusere på hva som har vært, bør man kanskje heller tenke på hvordan vi kan øke aktiviteten og få tilbake mer engasjement.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før alt dramaet var det både aktivitet og helt greit, helt til folk kom inn og startet diskusjoner mer for å provosere enn å faktisk diskutere saklig.

Facebook har i stor grad tatt over, for de som er der.

Og for dere som ønsker mer aktivitet utenom Akkurat nå: Tenk over hver gang dere poster om hunderelaterte temaer i tråden, om det kunne/burde vært en egen diskusjon/tråd? Evt. passe bra i en annen tråd? Veldig mange av de "vanlige" spørsmålene finnes jo i en del varianter her. Valp, innkalling, passering, båndtrening, rasevalg...

Klart, det hjelper heller ikke med admins som ikke bryr seg. Mye rar reklame her for tiden.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/10/2019 at 11:02 AM, simira said:

Og for dere som ønsker mer aktivitet utenom Akkurat nå: Tenk over hver gang dere poster om hunderelaterte temaer i tråden, om det kunne/burde vært en egen diskusjon/tråd? Evt. passe bra i en annen tråd?

Veldig godt poeng. Det er en ekstra grunn til å ikke grave spørsmål av allmenn interesse ned i Akkurat nå-tråden og det er søkbarhet og nytteverdi i framtiden.

Jeg var en av dem som ropte høyest ut mot den kulturen som hadde utviklet seg for en tid tilbake og jeg må si at jeg har hatt snev av dårlig samvittighet fra tid til annen når aktiviteten her har vært lav. Ble det feil? Skremte man bort folk som diskuterte greit, men likte temperaturen? Skremte man bort folk fordi de trodde det skulle bli militærdisiplin og null takhøyde? Jeg vet ikke. Men jeg synes virkelig det har vært en flott tone her inne siden forrige ragnarok og jeg nekter egentlig å tro at høy aktivitet fordrer at det blir utrivelig for mange. Og tross relativt liten aktivitet har jeg virkelig fått mye og god hjelp de gangene jeg har lurt på noe.

Og om man ser nærmere på hva som ble postet på den tiden, så var det veldig mye smalltalk i AN, til dels relativt internt (ikke noe galt med det altså) og det var laaaaange tråder om politikk, etikk og andre betente tema som det ble mye bråk av. Altså ikke nødvendigvis veldig hunderelatert. Det skal sies at man måtte holde tunga rett i munnen for ikke å få den kappet av selv i hunderelaterte tråder den gangen. Nå savner jeg forsåvidt hyggelige diskusjoner om Game Thrones og slikt, men ikke det andre. Poenget mitt er at selv om aktiviteten nok har gått ned overalt, så tror jeg den har gått mindre ned i det som tross alt er hovedfokus her. Og det er da noe å ta med seg. 

Ellers så avler aktivitet aktivitet. Ser man et ubesvart/lite besvart spørsmål og man har noe halvveis fornuftig å komme med, så er det flott om man svarer (noterer meg det bak øret selv også). Da begynner gjerne snøballen å rulle litt blant de som er her, og den aktiviteten er den beste reklamen for å få nye medlemmer til å engasjere seg. Virker det dødt så snur gjerne folk i døra. Men ja, informasjon tyter mot oss i mange kanaler nå og det på en måte som er skreddersydd for å holde på vår interesse. Det er naturlig at et godt gammeldags nettforum merker konkurransen. 

Men det må selvsagt være et minimum at innmeldingsfunksjonen fungerer så det håper jeg admin sjekker ASAP!

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, tillien said:

Veldig godt poeng. Det er en ekstra grunn til å ikke grave spørsmål av allmenn interesse ned i Akkurat nå-tråden og det er søkbarhet og nytteverdi i framtiden.

Jeg var en av dem som ropte høyest ut mot den kulturen som hadde utviklet seg for en tid tilbake og jeg må si at jeg har hatt snev av dårlig samvittighet fra tid til annen når aktiviteten her har vært lav. Ble det feil? Skremte man bort folk som diskuterte greit, men likte temperaturen? Skremte man bort folk fordi de trodde det skulle bli militærdisiplin og null takhøyde? Jeg vet ikke. Men jeg synes virkelig det har vært en flott tone her inne siden forrige ragnarok og jeg nekter egentlig å tro at høy aktivitet fordrer at det blir utrivelig for mange. Og tross relativt liten aktivitet har jeg virkelig fått mye og god hjelp de gangene jeg har lurt på noe.

Og om man ser nærmere på hva som ble postet på den tiden, så var det veldig mye smalltalk i AN, til dels relativt internt (ikke noe galt med det altså) og det var laaaaange tråder om politikk, etikk og andre betente tema som det ble mye bråk av. Altså ikke nødvendigvis veldig hunderelatert. Det skal sies at man måtte holde tunga rett i munnen for ikke å få den kappet av selv i hunderelaterte tråder den gangen. Nå savner jeg forsåvidt hyggelige diskusjoner om Game Thrones og slikt, men ikke det andre. Poenget mitt er at selv om aktiviteten nok har gått ned overalt, så tror jeg den har gått mindre ned i det som tross alt er hovedfokus her. Og det er da noe å ta med seg. 

Ellers så avler aktivitet aktivitet. Ser man et ubesvart/lite besvart spørsmål og man har noe halvveis fornuftig å komme med, så er det flott om man svarer (noterer meg det bak øret selv også). Da begynner gjerne snøballen å rulle litt blant de som er her, og den aktiviteten er den beste reklamen for å få nye medlemmer til å engasjere seg. Virker det dødt så snur gjerne folk i døra. Men ja, informasjon tyter mot oss i mange kanaler nå og det på en måte som er skreddersydd for å holde på vår interesse. Det er naturlig at et godt gammeldags nettforum merker konkurransen. 

Men det må selvsagt være et minimum at innmeldingsfunksjonen fungerer så det håper jeg admin sjekker ASAP!

All aktivitet er ikke god aktivitet. Selv om jeg savner en del av de gamle grinebiterne så savner jeg på ingen måte mesteparten av de diskusjonene som gikk en periode og ikke tilførte forumet noe som helst positivt.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke før nå jeg har blitt veldig aktiv her inne, jeg turte egentlig aldri å skrive noe her inne før. Mye min egen feil, er konfrontasjonssky deluxe, men var mye «angrep» og varierende stemning. Var også mye internt, folk som kjente hverandre irl, og det var fort oss «nye» kunne føle oss litt uvelkomne. 

Men var også ærlige, spennende diskusjoner, ofte med høy temperatur. Mye sterke meninger, og ofte mye moro. Det har roet seg veldig og blitt stille her inne, og mange av disse gamle traverne har meldt seg ut.

Håper flere melder seg inn, og at det blir mer aktivitet. Hundesonen er jo et flott forum, som jeg har blitt veldig glad i. 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...