Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebur på utstilling .


Aea
 Share

Recommended Posts

Er der lettest å ta med hundebur inn på selve utstillinga ved å bære buret på langs? Eller å ha fire hjul under buret å trille inn stående? Hvordan får man plass da når man er så brei? Om det er høye dørterskler eller om det er trapper der? Hva da?

 

Der er sånn med gitter på så er litt tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukar tøybur og bærer det inn sammenleggbart og slår det opp ved ringen. Har eg lite ****-pakk med meg, går eg med bikkja samtidig, men om eg har mykje, bærer eg heller inn alt ****-pakket mitt først og "slår camp" før eg går ut igjen og hentar bikkja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/17/2019 at 7:34 PM, Aea skrev:

Hunden veier 25 kilo og jeg er redd for om jeg da har hunden i buret mens jeg triller at det blir litt tungt å dra 25 kilo pluss stæsj. Spesielt hvis det er dørterskler. 

Hunden har ben og kan vel gå selv ? Jeg har tøybur (som jeg svært sjeldent har med og setter opp, vel og merke), som jeg da bare bærer med meg og setter opp ved ringen. Har en annen bag som rommer alt dilldall som må være med. Så ett tøybur på skulderen, en bag over den andre, så går dyrene på føttene sine også surrer vi oss bort til ringen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anooni said:

Hunden har ben og kan vel gå selv ? 

Kan bare snakke for meg selv, men det er trangt på utstillinger, folk har tidvis null kontroll på dyrene sine og skal hunden gå selv har hun hatt nærkontakt med sikkert tjue potensielt lusebefengte nesemiddhunder før jeg er fremme ved ringen. Så det skjer ikke at hun går selv på sånne steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Kan bare snakke for meg selv, men det er trangt på utstillinger, folk har tidvis null kontroll på dyrene sine og skal hunden gå selv har hun hatt nærkontakt med sikkert tjue potensielt lusebefengte nesemiddhunder før jeg er fremme ved ringen. Så det skjer ikke at hun går selv på sånne steder.

Nå har vel ikke du hund på over 20 kg heller, så sikkert enklere for deg å ta den under arma å gå :) Mine får dog gå selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke bruke tøybur da hunden bryter seg ut.

Er det tungt å bære på sånt stålbur? Eller er det best å trille stålburet inn på trille? 

Tenkte at kanskje hunden kan gå selv ved siden av mens jeg tar med bur. Enten at jeg går to ganger eller tar med alt på en gang?

Er ofte man får parkering langt unna inngangen så blir kanskje litt tungt å bære bur? Skal jo bære en stol også.

I tillegg er det ofte kø ved inngangen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Aea skrev:

Jeg kan ikke bruke tøybur da hunden bryter seg ut.

Er det tungt å bære på sånt stålbur? Eller er det best å trille stålburet inn på trille? 

Tenkte at kanskje hunden kan gå selv ved siden av mens jeg tar med bur. Enten at jeg går to ganger eller tar med alt på en gang?

Er ofte man får parkering langt unna inngangen så blir kanskje litt tungt å bære bur? Skal jo bære en stol også.

I tillegg er det ofte kø ved inngangen.

 

 

Det er veldig individuelt hva folk foretrekker. Noen synes det er styrete med tralle, noen synes det er enklere for da slipper de å bære vekten osv. Det er vel egentlig bare å prøve deg litt frem. Jeg for min del orker ikke å trille med noen tralle. Passasjen på plassen varierer veldig, det er oftest meget trangt. Utendørs er det ikke alltid underlaget er trallevennlig, heller. Men det er en smakssak. Jeg synes det er uproblematisk å bære med meg det jeg skal ha, selv da jeg har bært stålburene til venner av meg. Det er ikke kilometervis man skal gå, så med mindre man har skikkelige helseplager er det overkommelig å bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt alle varianter opp gjennom årene. Nå bruker vi tøybur som vi enten bærer eller har på sekketralle. Sekketralle er et greit alternativt til å slippe å bære, da tar det litt mindre plass (ikke i bredden). Men et stålbur som ikke er altfor tungt går greit å bære også. 

Det du kan gjøre er å bære tingene inn først, og deretter hente hunden. Det er desidert det som er enklest, men tar mest tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...