Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur; Aluconsult vs Kela


tmp
 Share

Recommended Posts

Hei, lurer på om noen her har erfaring med begge disse burene og kan si noe om fordeler og bakdeler med begge ifht hverandre og hva dere liker best? Jeg har nå  kelabur, men skal få ny bil og må få spesialtilpasset nytt bur. Jeg er fornøyd med kela, men det er så himla tungt (dobbeltbur til mellompudler) så jeg leter etter et lettere alternativ, noe jeg tror aluconsult er. Dere som har erfaring med det, er dere fornøyde? 

Nybilen blir en Tesla Modell S, og jeg vil gjerne også høre om andres burløsning og erfaring med hund i den bilen om det er noen her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bur fra Kela, og har nå fra Aluconsult. 
Jeg liker begge godt, men foretrekker nok Aluconsult foran Kela.

Fordelen med Kela er prisen. 
Så det er en vurderingssak. 
Jeg liker å ha småmasket netting. Null sjanse for at tullete valp (som jeg ikke har nå, men hypotetisk) skal klare å kile fast kjeften. 
Ikke nødvendigvis mulig på Kelabur heller (spørs vel på rasen?). 
Dørlåsen er bedre på Aluconsult enn på Kela. 

Begge burene er gode, og begge burene kan jeg glatt anbefale :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Shokata skrev:

Har hatt bur fra Kela, og har nå fra Aluconsult. 
Jeg liker begge godt, men foretrekker nok Aluconsult foran Kela.

Fordelen med Kela er prisen. 
Så det er en vurderingssak. 
Jeg liker å ha småmasket netting. Null sjanse for at tullete valp (som jeg ikke har nå, men hypotetisk) skal klare å kile fast kjeften. 
Ikke nødvendigvis mulig på Kelabur heller (spørs vel på rasen?). 
Dørlåsen er bedre på Aluconsult enn på Kela. 

Begge burene er gode, og begge burene kan jeg glatt anbefale :) 

Høres bra ut, takk! Er det stor vektforskjell? Har du tett- eller nettingbunn? Jeg har i dag tett bunn (kela) og forstrekker det, men vurderer netting for å få så lett som mulig. Er dog veldig usikker om det blir veldig upraktisk og hvilken løsning jeg skal bruke til å ha i bunnen i så fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, tmp skrev:

Høres bra ut, takk! Er det stor vektforskjell? Har du tett- eller nettingbunn? Jeg har i dag tett bunn (kela) og forstrekker det, men vurderer netting for å få så lett som mulig. Er dog veldig usikker om det blir veldig upraktisk og hvilken løsning jeg skal bruke til å ha i bunnen i så fall. 

Har tett bunn og kant. Skal se om jeg har bilde.
Jeg klarer fint å bære dette buret alene. Det dekker hele bagasjen i bilen vår (stv), og det er kun størrelsen som er brysom hvis det skal ut av bilen og må bæres et sted. 
Kelaburet er nok noe tyngre, men jeg klarer ikke helt å se for meg forskjellen, fordi jeg hadde annen størrelse på kelaburet :) 

 

_748507556.thumb.jpg.a8acd3ac90f6100462a646adf0728317.jpg_1021699952.thumb.jpg.fc008a3a4fb0a1ecec2ab06018a5a29e.jpg

Endret av Shokata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Shokata skrev:

Har tett bunn og kant. Skal se om jeg har bilde.
Jeg klarer fint å bære dette buret alene. Det dekker hele bagasjen i bilen vår (stv), og det er kun størrelsen som er brysom hvis det skal ut av bilen og må bæres et sted. 
Kelaburet er nok noe tyngre, men jeg klarer ikke helt å se for meg forskjellen, fordi jeg hadde annen størrelse på kelaburet :) 

 

_748507556.thumb.jpg.a8acd3ac90f6100462a646adf0728317.jpg_1021699952.thumb.jpg.fc008a3a4fb0a1ecec2ab06018a5a29e.jpg

Tror jeg blir å gå for dette ? Fordelen er også at han kan møte meg i Oslo for mål og diskusjon om løsning :) Takk for hjelpa!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...