Gå til innhold
Hundesonen.no

Stille To hunderaser på samme utstilling


Tomine
 Share

Recommended Posts

Hvordan er det når det er en handler som skal stille to forskjellige hunderaser på utstilling? Er det vanskelig? Det er umulig å vite programmet på forhånd sånn at jeg ikke vet hvilke raser som stiller klokka 09.00 og hvilke raser som stiller klokka 10.00. Da hadde det vært mye lettere. Litt dumt om begge rasene er klokka 09.00. Hva gjør man da om man kun er en handler?

Noen som har stilt ut sånn?

Eller er det egentlig best å bare glemme det hele å heller melde bare på en hunderase per dag? Om det blir for mye stress og mas og slit. Selv om jeg vil stille begge hunderasene. Hva gjør dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt to raser flere ganger. Jeg har vært heldig, og rasene har blitt dømt i samme ring eller en ring i nærheten, så det hsr gått bra. Det har vært travelt mellom rasene et par ganger. 

Nå til helga skal jeg stille en i hver av de to rasene. Begge har oppmøte kl 11, og de er ikke så langt fra hverandre i hvilke nr hunden er i ringen totalt sett. Jeg har alliert meg med en venninne som kan gå med den ene i tilfelle det kolliderer helt, men håper å få rekt begge selv. 

Jeg melder på i begge raser om jeg tror mine hunder kan ha noe å hente, så håper jeg at det går greit ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg melder på begge rasene mine så sender jeg ofte en forespørsel til utst.arrangøren og ber de være så snille og legge møtetidene slik at jeg kan få stilt begge. Forbausende nok så er NKK, DKK og SKK flinkere på å få dette til enn de mindre utstillingene... Det har jo selvsagt  "kræsjet" noen ganger men da har jeg fått tak i en annen handler til en av dem.

?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stor sannsynlighet at det kræsjer?

På 8/2/2019 at 11:47 PM, SusanneL skrev:

Når jeg melder på begge rasene mine så sender jeg ofte en forespørsel til utst.arrangøren og ber de være så snille og legge møtetidene slik at jeg kan få stilt begge. Forbausende nok så er NKK, DKK og SKK flinkere på å få dette til enn de mindre utstillingene... Det har jo selvsagt  "kræsjet" noen ganger men da har jeg fått tak i en annen handler til en av dem.

?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel gjør det merkelig nok ikke det, men så har jeg jo fått hjelp av de som setter opp tidsskjemaet mange ganger også, da. Særlig nå det siste 10-året hvor begge rasene mine til og med begynner på en B (enklest for de som setter opp møtetiden å gjøre det alfabetisk, da det er det datasystemet foreslår).

Men joda, det har også skjedd endel ganger at man har fått noen andre til å stille den ene hunden (alltid en av boston terrierne, da de ikke krever sælig annet enn en hyggelig person og noen godbiter - lol). Og det er ikke så sjelden at man må gjøre seg ferdig med den ene rasen for så å bare "løpe" bort til neste ring og stille en av de andre. Så jeg foretrekker absolutt at de stiller på forskjellige dager, ja. Det sosiale lider jo av det også - et av "rasefolket" får man jo sjeldent snakke med, da man oftest har sin "base" (andre hunder, bur, etc) stående ved den andre rasen/ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...