Gå til innhold
Hundesonen.no

Sileo


Recommended Posts

Fikk beskjed av vet om å bruke sileo før neste veterinærbesøk. Leste litt på felleskatalogen og der fant jeg dette: 

Holdbarhet etter første åpning av doseringssprøyten: 48 timer. Notér på esken etter “Etter åpning brukes innen…..” som en påminnelse om når 48 timer har gått.

Betyr det at jeg må kaste den når jeg har brukt den bare en gang? Hun skal bare ha 2 prikker så det er jo masse igjen etterpå...?

red; et annet sted står det 4 uker etter åpning, og et tredje sted står det at det ikke skal brukes etter utløpsdato på pakken. Er det rart man blir forvirret?

Endret av Kaisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Jeg stilte samme spørsmål direkte til produsenten for en stund siden, og fikk følgende svar:

«Vi fikk godkjenningen på 14 dager etter at brosjyre og pakningsmateriell var gått i trykken. Riktig er altså 14 dager.»

14 dager? Rart at det står 3 andre svar rundt om kring da? veldig misvisende. jaja det var jo litt dumt egentlig. At jeg må få ny resept på sileo hver gang jeg er der og kaste så mye. innser at det var veldig dumt av meg å hente ut sileo nå i dag, når jeg ikke vet når vi skal tilbake.??‍♀️ Leste et sted at holdbarheten er 3 år i uåpnet pakning, vet du om det stemmer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Artemis skrev:

Det står utløpsdato på alle legemidler.

Det er jeg klar over? poenget var at det kanskje var dumt av meg å hente den nå, hvis det blir lenge til neste veterinærbesøk og den går ut på dato i mellomtiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kaisen said:

Det er jeg klar over? poenget var at det kanskje var dumt av meg å hente den nå, hvis det blir lenge til neste veterinærbesøk og den går ut på dato i mellomtiden

Vel, sånt kommer også veldig an på hvor lenge pakken har ligget på apoteket. De er vanligvis holdbar et par år fra produksjonsdato. Men når du henter ut en pakke på apoteket kan du jo se på datostemplingen før du tar den med deg. Hvis den går ut på dato i nærmeste fremtid kan du jo alltids be om å få en med bedre holdbarhet...

Endret av Artemis
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/17/2019 at 10:42 PM, Wilhelmina skrev:

Jeg stilte samme spørsmål direkte til produsenten for en stund siden, og fikk følgende svar:

«Vi fikk godkjenningen på 14 dager etter at brosjyre og pakningsmateriell var gått i trykken. Riktig er altså 14 dager.»

Jeg stilte spørsmålet til veterinæren min sien jeg hadde de på telefonen ang noe annet for en stund siden. I dag ringte hun opp igjen og hadde snakket med produsenten hun også. Til henne sa de 4 uker. Rart de gir så forskjellige svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Jeg stilte spørsmålet til veterinæren min sien jeg hadde de på telefonen ang noe annet for en stund siden. I dag ringte hun opp igjen og hadde snakket med produsenten hun også. Til henne sa de 4 uker. Rart de gir så forskjellige svar?

Såpass! Ja det er jo helt håpløst at det er så mange forskjellige svar å forholde seg til. Men da har de kanskje fått enda en ny godkjenning etter at jeg kontaktet de. Hva står det i pakningsvedlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Såpass! Ja det er jo helt håpløst at det er så mange forskjellige svar å forholde seg til. Men da har de kanskje fått enda en ny godkjenning etter at jeg kontaktet de. Hva står det i pakningsvedlegget?

At den må brukes innen 48 timer etter den er åpnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...