Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund nummer to, baby og stasjonsvogn


SuperS
 Share

Recommended Posts

Tanken om en hund nummer to begynner å slå rot (frøkna er jo trossalt 9,5 mnd. og ferdig med den verste valpetiden - så nå er alt stresset glemt :innocent:), men innimellom tankene prøver jeg også å være realistisk. Innen noen år regner jeg med det kommer en tobeint inn i familien også, så jeg må jo tenke fremover. Hvis vi skaffer oss en hund til blir det etter all sannsynlighet enda en aussie, og det blir om 2-3 år tipper jeg.

Hvordan fungerer det med to hunder og barnevogn og bil (stasjonsvogn)?
Tar hundene opp all plassen i bagasjerommet så det blir umulig å ta med hunder og baby på ferietur f.eks?
Hvordan har dere løst det? MÅ man kjøpe seg en varebil?

Jeg regner med flere av dere har hatt samme problemstilling, så før jeg blir helt giret og klar for en hund til vil jeg gjerne ha noen tanker og erfaringer fra dere som har vært i samme båt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, SuperS said:

Tanken om en hund nummer to begynner å slå rot (frøkna er jo trossalt 9,5 mnd. og ferdig med den verste valpetiden - så nå er alt stresset glemt :innocent:), men innimellom tankene prøver jeg også å være realistisk. Innen noen år regner jeg med det kommer en tobeint inn i familien også, så jeg må jo tenke fremover. Hvis vi skaffer oss en hund til blir det etter all sannsynlighet enda en aussie, og det blir om 2-3 år tipper jeg.

Hvordan fungerer det med to hunder og barnevogn og bil (stasjonsvogn)?
Tar hundene opp all plassen i bagasjerommet så det blir umulig å ta med hunder og baby på ferietur f.eks?
Hvordan har dere løst det? MÅ man kjøpe seg en varebil?

Jeg regner med flere av dere har hatt samme problemstilling, så før jeg blir helt giret og klar for en hund til vil jeg gjerne ha noen tanker og erfaringer fra dere som har vært i samme båt :ahappy:

Det har vært upraktisk, enkelt og greit. Har hatt hund i bagasjerom og vogn i baksetet, men det utgår jo med to barn uansett. Man må nok ikke ha varebil, men feks Ford S max eller lignende kan kanskje funke. Bur baki, kanskje plass til vogn oppå buret (og gitter mellom bagasjerommet og baksetene)og kanskje plass til noe bagasje i tillegg alt ettersom hvor stort buret er. Evt takboks til vogn. Går ikke ned stor vogn og bag, men trille eller type babyjogger eller sånne som kan klappes sammen å bli ganske flate.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to tollere og et barn, og en ford mondeo. Vi får inn babyjoggervogn bak sammen med dobbelburet, men ikke hele vogna da bagdelen var i bruk. Måtte ha den i baksetet. Skulle helst hatt takboks også. Eller en galaxy eller annet større, men får inn mye i mondeoen og. Har spesialtilpasset bur, som ble laget til en toyota auris. Er mye plass rundt det i bagasjerommet til mondeoen. Men, aussier kan jo ofte være hakket større enn tollerne da. Hadde helst gått opp en bilstørrelse om det er viktig å ha med vogn på tur. Eller kjøpt hundehenger. ?

 

Vi har forresten reist på ferie med baby og to hunder i en hyundai ioniq. Men da lånte vi barnevogn da vi kom fram, og brukte kun bæretøy på reisen. :) Måtte stable smart i baksete og drlvid i bagasjerom, og stroppe fast hist og pist. Bruker ikke bur i den bilen da, ikke plass. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi har to hunder (terv og golden), en gutt på 11 år og en baby- og en av de største barnevognene (stokke trailz). Vi endte opp med å kjøpe en caddy maxi 5-seter. Da har vi både familiebil og varebil- bagasjerom. Det fungerer helt supert for oss. Jeg syns ikke den føles stor ut når jeg kjører, og vi får lett plass til hele flokken, vogna og bagasje når vi er på reise :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...