Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp med diare


Recommended Posts

Hei. Jeg har en valp med diare på 6. dagen. Vi er på dag 3 av promax kur uten effekt. Han får kun spesialmat. Eukanaba intestine for valp. Nå skal jeg tilbake til veterinæren på mandag. Det jeg lurer på er hva kan dette være? Regner med at det ikke er at han har spist noe dårlig. For da ville han vel være frisk nå. Og hva er neste steg hos veterinæren? Er det sterkere medikament, avføringsprøve, røntgen etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg selv har opplevd noen ganger er at det å gi en ormekur var det som hjalp.. Hadde en valp som jeg hadde inn og ut hos dyrlegen, funka ikke på verken zoolac eller canikur, ei heller spesialfor.. spurte dyrlegen gjentatte ganger om det kunne være en idé med å bare prøve en ormekur.. men de mente det ikke hadde noen betydning.. så etter 2 uker med diaré på en liten valp, så endte jeg med å selv gi milbemax ormekur, og valpen ble straks bedre.. Hadde også en hund som fikk noe lignende, men allerede etter 5 dager ga jeg henne heller bare en ormekur, og hun ble straks bedre. 

Et tips, om dere ikke allerede har prøvd såklart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...