Gå til innhold
Hundesonen.no

Griselabb?


Sdvabn
 Share

Recommended Posts

Hei.

jeg har kjøpt griselabb til hunden, men ser nå at det er bein inni og har lest så mange advarsler om at mange hunder må opereres pga beinspliter som setter seg fast. Noen som gir griselabb til sine? Eller som kan avkrefte eller bekrefte at jeg burde eller ikke burde gi?? synes jo det er rart de selger noe til hund som hunder ikke bør spise...men måtte bare sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sdvabn said:

Hei.

jeg har kjøpt griselabb til hunden, men ser nå at det er bein inni og har lest så mange advarsler om at mange hunder må opereres pga beinspliter som setter seg fast. Noen som gir griselabb til sine? Eller som kan avkrefte eller bekrefte at jeg burde eller ikke burde gi?? synes jo det er rart de selger noe til hund som hunder ikke bør spise...men måtte bare sjekke?

Spørs på to ting. Er det varmebehandlet? Varmebehandling gjør bein sprø slik at de splintrer seg og får spisse kanter. Disse spisse kantene kan så punktere mage eller tarm og det blir kjipt. Så, ubehandlede bein er mykere og ikke noe problem. Noen ganger får de i seg biter som er for store til å fordøyes, men da går de igjennom ufordøyd eller de kaster dem opp igjen etterhvert. 

Det andre er størrelse på beinet inni. Er det stort og kraftig så kan det jo gå bra på tross av varmebehandling og, rett og slett fordi hunden ikke får til å spise det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...