Gå til innhold
Hundesonen.no

Nettsider


chili
 Share

Recommended Posts

Jeg er høyst skeptisk til dem. De oppgir ingen navn på sidene for hvem som har ansvaret for innholdet. Om man går videre til facebook ser man at de har tilknytning til en hundeskole som driver etter prinsippene til "den norske hundehviskeren", som er metoder jeg vil holde meg langt unna selv og fraråde andre. Det i seg selv betyr selvfølgelig ikke at det veterinærfaglige rådene er feil, men jeg vil gjerne vite hvem som gir meg råd og på hvilket grunnlag. Dessuten er det svært få eller ingen alvorlige sykdommer hos hund som kan eller bør diagnostiseres over nett.

Jeg fikk også et treff der da jeg googlet etter et helseproblem og fikk svar om at dette MÅTTE opereres for å bli bra. Vel, hunden min er kvitt problemet, fortsatt kvikk og frisk, helt av seg selv...

Endret av simira
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, simira skrev:

Jeg er høyst skeptisk til dem. De oppgir ingen navn på sidene for hvem som har ansvaret for innholdet. Om man går videre til facebook ser man at de har tilknytning til en hundeskole som driver etter prinsippene til "den norske hundehviskeren", som er metoder jeg vil holde meg langt unna selv og fraråde andre. Det i seg selv betyr selvfølgelig ikke at det veterinærfaglige rådene er feil, men jeg vil gjerne vite hvem som gir meg råd og på hvilket grunnlag. Dessuten er det svært få eller ingen alvorlige sykdommer hos hund som kan eller bør diagnostiseres over nett.

Jeg fikk også et treff der da jeg googlet etter et helseproblem og fikk svar om at dette MÅTTE opereres for å bli bra. Vel, hunden min er kvitt problemet, fortsatt kvikk og frisk, helt av seg selv...

Har du prøvd time hos de? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, chili said:

Eg har prøvd de flere ganger og har dårlig erfaring. De svarer kort og skal ha veldig godt betalt. 

Prøv en annen dyrlege? Gode telefondiagnoser kan være vanskelig nok for mennesker, med unntak av veldig enkle og åpenbare saker, kan ikke se for meg at det blir noe lettere med hunder som jo ikke engang har mulighet til å kommunisere på egne vegne.

Det virker som om du egentlig er litt på jakt etter en fagperson som tar seg tid til å snakke litt med deg og som kan betrygge deg, eller? Bruk litt tid på å finne den dyrlegen. Når du bestiller time kan du forklare at du er litt stresset, forklare de ulike tingene som gjør at du er bekymret og nevn at kanskje du har Googlet litt for mye - men du vil heller dra én gang for mye enn én gang for lite. Få en full helsesjekk og be dem sette av litt ekstra tid - nettopp for at du kan bli beroliget. Man skal ikke undervurdere effekten av en fagperson som klarer å roe ned overivrige Google-hypokondere (vært der, gjort det!). Så får man heller bruke "hysterisk hundeforelder"-kortet, det har jeg også gjort. Jeg tenker at en del av jobben som både dyrlege og lege er å faktisk snakke ordentlig med de som er innom, men det er ikke alltid så lett å ta seg tid til det med stramme timeplaner. De svarer gjerne kort fordi de tenker at det ikke er behov for noen lengre redegjørelser - hunden (eller du) er jo frisk. Da hjelper det å ha sagt ifra på forhånd at man faktisk trenger litt omsorg og grundige forklaringer. De aller fleste vil nok gi deg det når du ber om det! Bare vær tydelig :) Hvis det er noen trøst så vil du mest sannsynlig klare å slappe mer av etterhvert, altså.

Men, hvis det er slik, som @simira indikerer, at hundehelse.no peker deg rett i retning av dyre operasjoner o.l. så vil en konsultasjon der neppe føre til at du føler deg noe tryggere når det kommer til hundens helse. Så se om du finner en god, fast dyrlege først.

  • Like 1
  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, chili said:

Har du noe forslag til dyrlege på nett eller som du kan anbefale? Gjerne skriv nett adresse. Og Mail adresse? 

Jeg vil ikke anbefale noen dyrlege på nett, men et skikkelig dyrlegekontor som kan se fysisk på hunden din, ta nødvendige prøver og vurdere helheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Jeg vil ikke anbefale noen dyrlege på nett, men et skikkelig dyrlegekontor som kan se fysisk på hunden din, ta nødvendige prøver og vurdere helheten.

Ok. Pleier å melde med Fredrikstad dyrehospital eg. De er veldig flinke. Og tar ikkje betalt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, chili skrev:

Ok. Pleier å melde med Fredrikstad dyrehospital eg. De er veldig flinke. Og tar ikkje betalt for det.

De 2 som tar seg  kraftig betalt for time på nett er moengs dyreklinikk og hundehelse.no. Det er de 2 som tar seg kraftig betalt. De andre eg har spurt svarer hyggelig. Men tar ikkje betalt. Moengs dyreklinikk den dyreste man kan bruke. Ikkje svarer de så hyggelig heller. Der betalte eg tusen kr omtrent for å få svar på  mail. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en grunn til at du ikke vil dra fysisk til en veterinær? 
En konsultasjon på nett som koster mer enn et normalt veterinærbesøk er for meg svært lite attraktivt (men vi er alle forskjellige :) ). 
Hvis det gjelder diverse spørsmål som man ikke behøver konsultasjon for, ville jeg vurdert å brukt google eller annen søkefunksjon, og sjekket kildene nøye heller. 
Ligger mye god (og mindre god) info på nett, helt gratis :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott at de tar seg godt betalt for konsultasjon på e-post. Tenk så mye mer tid som går med på å skrive frem og tilbake med noen sammenlignet med å gå igjennom det samme på en time på klinikken. Svarer de utenom vanlig arbeidstid så håper jeg de i tillegg legger på ekstra. 

Om hunden har en diagnose og det er snakk om diskusjon rundt dette så er det greit, men om det er noe nytt som dukker opp ville jeg aldri gått rett på en nettkonsultasjon. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...