Gå til innhold
Hundesonen.no

Portis med snøballer i pelsen , hva funker best?


Midas
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, simira skrev:

De jeg har trent sammen med har hovedsaklig brukt heldresser.

Sånne stramme eller sånn som hurtta har? 
Jeg er usikker på om det funker med sånne heldresser som ikke sitter tett inntil, om snøen kommer inni de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Midas said:

Sånne stramme eller sånn som hurtta har? 
Jeg er usikker på om det funker med sånne heldresser som ikke sitter tett inntil, om snøen kommer inni de. 

Jeg må innrømme at jeg ikke har sett så nøye etter, av mangel på egeninteresse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mari skrev:

Låner plass her jeg om det er greit. Noen som har erfaring med denne? Hurtta vattert overall.

139350008-origpic-95ea7d.jpg?max-width=1

Den der ser ganske stram ut nederst og sånn at det kanskje ikke kommer inn så mye snø. 

Skulle hatt lange sokker og :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Midas skrev:

Den der ser ganske stram ut nederst og sånn at det kanskje ikke kommer inn så mye snø. 

Skulle hatt lange sokker og :P 

Hund som hobby har lange potesokker i fleece :) I hvertfall på Heimdal.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jegeren superdekken eller hva de heter også. De sitter stramt, så du må ha en kortklippet hund for at pelsen ikke skal tove seg veldig. Friksjon = tover 

Er det litt lengde på pelsen er det mange som bruker formfett ol. Mange synes at dresser som sitter litt løsere som hurtta slush combat lager mindre floker i pelsen.

Heldigvis er det bare nysnøen som lager snøballer. beardisen min liker å stupe i snøen, det fører til snøballer i fjeset... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Midas said:

Den der ser ganske stram ut nederst og sånn at det kanskje ikke kommer inn så mye snø. 

Skulle hatt lange sokker og :P 

Potene barberer jeg fra nå av ass. For et makkverk denne pelsen er. Ikke dugelig til noe annet enn kos ?

Just now, Silyeah said:

Du har jegeren superdekken eller hva de heter også. De sitter stramt, så du må ha en kortklippet hund for at pelsen ikke skal tove seg veldig. Friksjon = tover 

Er det litt lengde på pelsen er det mange som bruker formfett ol. Mange synes at dresser som sitter litt løsere som hurtta slush combat lager mindre floker i pelsen.

 

Tover. Grøss... Varmer det superdekkenet særlig? Min snøballmaskin er en frossenpinn i tillegg ?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jegerens superdekken (kondomdress) jeg har til Blaze og den er veldig tynn, kan ikke tenke meg at den varmer spesielt mye altså. Glatt og kaldt stoff. Jeg synes ikke den tover pelsen så fælt, ser at han blir litt bustete, men har ikke trengt å finne frem børsten av den grunn. Nå er jo dekkpelsen på sheltien ganske stri da, vil tro andre typer pels vil kunne få trøbbel ja.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ganske kortklipt, men nå vurderer jeg snuteskjæret på hele kroppen her altså. Jeg blir helt dårlig av sånne snøklumper. Han har såpass kort pels at floker til nå ikke har vært et problem. De hurtta dressene er jo unektelig litt mer kledelig for en kjekk ung herremann enn en kondomdress da :cool: Og lange fleecesokker høres lurt ut. Oppdretteren sa hun brukte fleecedress med samme fasong som den på bildet over her og at det funket bra. Her blir det kort kort pels og påkledning i vinter tror jeg. Sånn formfett; da må de vel dusjes etterpå da? Nei da kler jeg heller på han. 

F9152D6C-8284-4AFA-94D7-820B9A631685.thumb.jpeg.fad5e98b0a9764467dafa30f207e2f02.jpeg

Kanskje dette kunne være noe? Bildet er «lånt» fra nettet. 

A0B46E06-A39A-451D-9573-C157B5531319.jpeg.a58ee3ad61c92ab6a992b72fb8c346ea.jpeg

Endret av Midas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøballer er igrunnen kun ett problem ved nysnø, så jeg har ikke gjordt så mye ut av det på min beardis. Da bruker hunden lange boots når snøen kommer.

Balsamspray kan også funke en kort periode. Ang formfett så vet jeg ikke om de pleier å dusje hunden etterpå. 

Det blir enormt med tover og floker av friksjon på pelsen. Jeg spyler heller ut snøballenei dusjen enn å fikse floker ? 

Det er en med briard som har mange gode tips her inne. Er det noe med Siri hun heter? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Mari said:

Potene barberer jeg fra nå av ass. For et makkverk denne pelsen er. Ikke dugelig til noe annet enn kos ?

Tover. Grøss... Varmer det superdekkenet særlig? Min snøballmaskin er en frossenpinn i tillegg ?

Det varmer nok ikke nei, tynn nylon . Men du kan jo evt sjekke om katahdindekken finnes i liten nok str. De mener jeg er hakket mer isolerende. Eller bare gå på et dekken over så får du skjult kondomdressen litt og?

11 hours ago, Midas said:

Han er ganske kortklipt, men nå vurderer jeg snuteskjæret på hele kroppen her altså. Jeg blir helt dårlig av sånne snøklumper. Han har såpass kort pels at floker til nå ikke har vært et problem. De hurtta dressene er jo unektelig litt mer kledelig for en kjekk ung herremann enn en kondomdress da :cool: Og lange fleecesokker høres lurt ut. Oppdretteren sa hun brukte fleecedress med samme fasong som den på bildet over her og at det funket bra. Her blir det kort kort pels og påkledning i vinter tror jeg. Sånn formfett; da må de vel dusjes etterpå da? Nei da kler jeg heller på han. 

F9152D6C-8284-4AFA-94D7-820B9A631685.thumb.jpeg.fad5e98b0a9764467dafa30f207e2f02.jpeg

Kanskje dette kunne være noe? Bildet er «lånt» fra nettet. 

A0B46E06-A39A-451D-9573-C157B5531319.jpeg.a58ee3ad61c92ab6a992b72fb8c346ea.jpeg

Problemet med sånne andre dresser er jo at det kommer snø inn om snøen er dyp nok. Katahdindekken er jo også et alternativ, men de dekker ikke nedover bena da. 

Sånne gamasjer funker nok fint, men spørs om han får snøballer mellom tærne? Eller får de ikke det om de er kortklipt nok kanskje?

Du får trøste deg med at dette styret er verst når det er ganske mildt. Blir det kaldere og snøen mindre kram så går det vell bedre, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Det varmer nok ikke nei, tynn nylon . Men du kan jo evt sjekke om katahdindekken finnes i liten nok str. De mener jeg er hakket mer isolerende. Eller bare gå på et dekken over så får du skjult kondomdressen litt og?

Problemet med sånne andre dresser er jo at det kommer snø inn om snøen er dyp nok. Katahdindekken er jo også et alternativ, men de dekker ikke nedover bena da. 

Sånne gamasjer funker nok fint, men spørs om han får snøballer mellom tærne? Eller får de ikke det om de er kortklipt nok kanskje?

Du får trøste deg med at dette styret er verst når det er ganske mildt. Blir det kaldere og snøen mindre kram så går det vell bedre, tror jeg.

Ja, han får mellom tærne og, så da måtte det eventuelt blitt gamasjer og sokker. Jeg skal prøve det først for det er i hovedsak på poter og bein han får klumper og i barten, men nå er det er stund siden barten er klipt så jeg får klippe han ned igjen nå. Hvis det ikke holder med gamasjer og sokker så må jeg prøve dress. Og i verste fall kondomdress ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AussieAllTheWay skrev:

Har hørt at mange bruker "show shine" beregnet på hest. Og barberte labber og kondomdress er da sexy det :P

I dag har jeg klipt han kort nedover beina, barbert snute og latt pelsen på kroppen være. Så han ser unektelig litt rar ut med «tykk» kropp, tynne bein og lite hode :P kondomdress i tillegg så er imaget komplett! ?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kaisen skrev:

Minkolje sprayen fra biogroom! Ble min redning i fjor vinter. Den lukter riktignok skikkelig «gammel dame» parfyme, men det er verdt det?

Takk for tips. Minkolje; er det et biprodukt fra pelsdyroppdrett? 

Endret av Midas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Midas skrev:

Takk for tips. Minkolje; er det et biprodukt fra pelsdyroppdrett? 

Regner med det siden noen reagerte med leit fjes på kommentaren min. For å være ærlig så er dette noe jeg ikke har tenkt så mye over...skammelig nok siden jeg i mot pelsdyroppdrett...kommer til å prøve å finne noe annet å bruke neste gang jeg skal kjøpe. 

Det funker i hvertfall, så får det være opp til hver enkelt om de vil bruke det. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2018 at 9:18 PM, AussieAllTheWay skrev:

Har hørt at mange bruker "show shine" beregnet på hest. Og barberte labber og kondomdress er da sexy det :P

Jeg bruker showsheen beregnet på hest, og det er helt genialt. Aldri slitt med snøballer :D Men det er collie langhår da, med helt annen pelsstruktur, så jeg vet ikke hvordan det funker på krøller :)

Endret av Anooni
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det faktisk gått litt bedre i helgen til tross for skikkelig mildvær og klabbsnø (som vi kaller det her :P ). Jeg har klipt han veldig kort på poter og oppover bein nå. Skal prøve showsheen nedover beina, og potesokker når det er ille. Så får vi se om det funker eller om det blir full påkledning på det verste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...