Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, oktober 2018


SofieAurora
 Share

Recommended Posts

Apropos klinikker og veterinærer så føler jeg at jeg må rose "vår" klinikk langt langt opp i skyene!

Søren som de har stilt opp altså, og så mye ressurser og moderne utstyr de har lagt i klinikken sin. Her har de bl.a en veterinær på siden for akutte tilfeller tilgjengelig hele arbeidsdagen, og den kan man mildt sagt si vi har hatt bruk for (jeg måtte nesten telle, og på 2 uker har vi hatt bruk for denne 4 ganger så langt utover ordinære kontroller som vi har satt opp..)

Jeg ringte forøvrig inn med en hund som hadde vondt i bakbena for 2 uker siden sent på ettermiddagen, 1 time før stenging og jeg bor 1,5 time unna. Jeg er 110% sikker på at en annen klinikk hadde enten bedt meg om å ta kontakt med vakta eller komme dagen etter. Lykken her er at klinikken kjenner meg godt, og vet når jeg mistenker og har en veldig dårlig følelse, at jeg mener alvor. Jeg fikk komme inn, og hunden ble operert i begge bakbena! 

Nå vet jeg klinikker har fullt opp ofte, og man kan ikke tilfredstille alle alltid. Men i løpet av 10 år på denne klinikken har jeg til gode å bli avvist, ha på følelsen av å ikke bli tatt seriøst og føle at vi ikke blir tatt hånd om og er i gode hender. Noe fasitsvar på hvordan man skal drive og opptre er det sikkert ikke, men denne klinikken har ihvertfall kommet langt på veien, og jeg tror mange klinikker har mye å lære av denne :ahappy: Så handler det nok litt om å ta hånd om sine pasienter som har kommet tilbake hver eneste gang, skape den tryggheten som føler at man blir sett, hørt og tatt på alvor. 

Edit; Så må jeg legge til, at jeg nevnte dette sist jeg var hos de. Og da svarte veterinæren så fint "det er et privilegium at folk kommer til oss, ingen selvfølge og ikke noe vi skal ta for gitt."

Endret av Anooni
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lappen!!!  

Var prolaps som hadde ført til noe som het shiff sherrington mente dyrlegen. Nå er hun i himmelen.

Bestilt ny bil idag. Den er faktisk veldig kul til å være liten varebil  gjør overgangen fra BMW litt enklere

Posted Images

Akkurat nå, Anooni skrev:

Apropos klinikker og veterinærer så føler jeg at jeg må rose "vår" klinikk langt langt opp i skyene!

Søren som de har stilt opp altså, og så mye ressurser og moderne utstyr de har lagt i klinikken sin. Her har de bl.a en veterinær på siden for akutte tilfeller tilgjengelig hele arbeidsdagen, og den kan man mildt sagt si vi har hatt bruk for (jeg måtte nesten telle, og på 2 uker har vi hatt bruk for denne 4 ganger så langt utover ordinære kontroller som vi har satt opp..)

Jeg ringte forøvrig inn med en hund som hadde vondt i bakbena for 2 uker siden sent på ettermiddagen, 1 time før stenging og jeg bor 1,5 time unna. Jeg er 110% sikker på at en annen klinikk hadde enten bedt meg om å ta kontakt med vakta eller komme dagen etter. Lykken her er at klinikken kjenner meg godt, og vet når jeg mistenker og har en veldig dårlig følelse, at jeg mener alvor. Jeg fikk komme inn, og hunden ble operert i begge bakbena! 

Nå vet jeg klinikker har fullt opp ofte, og man kan ikke tilfredstille alle alltid. Men i løpet av 10 år på denne klinikken har jeg til gode å bli avvist, ha på følelsen av å ikke bli tatt seriøst og føle at vi ikke blir tatt hånd om og er i gode hender. Noe fasitsvar på hvordan man skal drive og opptre er det sikkert ikke, men denne klinikken har ihvertfall kommet langt på veien, og jeg tror mange klinikker har mye å lære av denne :ahappy: Så handler det nok litt om å ta hånd om sine pasienter som har kommet tilbake hver eneste gang, skape den tryggheten som føler at man blir sett, hørt og tatt på alvor. 

Edit; Så må jeg legge til, at jeg nevnte dette sist jeg var hos de. Og da svarte veterinæren så fint "det er et privilegium at folk kommer til oss, ingen selvfølge og ikke noe vi skal ta for gitt."

Fantastisk! Hvilken klinikk er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Wilhelmina skrev:

Det er vel ingen som har snakket om overtid? Jeg kom inn fredags morgen, og de hadde åpent i ti timer. travelt er det ingen som har det. Undersøkelse på annen klinikk tok ikke stort mer enn fem minutter, og ja det ble målt både tåreproduksjon og farget for å se etter sår.

Jeg er jo veldig spent på hva du mener det var riktig å gjøre her, ettersom det etter din mening åpenbart er innafor å avvise kunder som tydelig trenger behandling? 

Edit: Og ikke skulle jeg "reise på ferie" heller, hva nå enn slags betydning det skulle ha for saken.

Hvordan vet du at de ikke har det så travelt? Når jeg ringer veterinæren min pga noe, og de ikke har ledig time, så ringer jeg heller rundt dersom det er nødvendig. Man kan ikke forvente at veterinærene skal droppe andre pasienter/andre ting som må gjøres/jobbe overtid for noe som ikke er veldig akutt. Tar ikke nødvendigvis så lang tid å sjekke trykk etc i øyet, men det tar noe tid, pluss at det ofte blir skrevet i dyrets journal. Det er hele greia som tar litt tid, og om programmet allerede er fullt så må man bare finne seg i å evt kontakte en annen veterinær. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix angrep hunden til besta i dag, en godslig tibbe han har kjent i 8 år. Det har aldri vært tilløp til konflikt mellom de to og jeg så ikke hva som trigget det, han heiv seg over han og var skikkelig sinna. Det gikk heldigvis bra da vi var i samme rom og fikk skilt de raskt, men jeg kjenner jeg blir litt bekymra for gamlefar for det der var ikke likt han i det hele tatt. Det begynner å bli litt mye småting her og der nå synes jeg..

  • Sad 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Tonje said:

Felix angrep hunden til besta i dag, en godslig tibbe han har kjent i 8 år. Det har aldri vært tilløp til konflikt mellom de to og jeg så ikke hva som trigget det, han heiv seg over han og var skikkelig sinna. Det gikk heldigvis bra da vi var i samme rom og fikk skilt de raskt, men jeg kjenner jeg blir litt bekymra for gamlefar for det der var ikke likt han i det hele tatt. Det begynner å bli litt mye småting her og der nå synes jeg..

Uff så trist :icon_cry: Jeg skjønner så godt hvordan du føler det.. Hvordan er han med turer nå?
Blondie er jo også gammel. Hun er stort sett lykkelig, men jeg er stadig bekymret. Hun sover mye, og veldig tungt! På mandag da jeg kom hjem etter å ha vært i Bergen noen dager lå hun helt i ro da jeg kom inn. Jeg blir så bekymret hver gang hun sover så tungt, jeg tror alltid at nå er det over. Jeg gikk helt bort til henne, satt meg fremfor henne og det var ikke før jeg klappet henne forsiktig at hun våknet til. Hun så helt sjokket ut, forstod ikke helt hva som skjedde, for hun innså at det var meg og ble skikkelig glad! Så glad at hun ristet :wub: Når hun først er våken har hun masse energi og er super lykkelig! Men det er litt gammel hund fakter her og der hos oss også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hemmelighet at vi har veldig lyst på finsk lapphund. Vi har jo bestemt oss for å vente til bølla vi har nå ikke er mer, men jeg får testa viljestyrken min litt vel mye nå syns jeg. Er medlem i en lapphund gruppe på facebook, og der posta noen bilde av valper som var leveringsklare i slutten av november. Og hun bor i gata ovenfor oss!! Jeg orker ikke å vente mer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Ingen hemmelighet at vi har veldig lyst på finsk lapphund. Vi har jo bestemt oss for å vente til bølla vi har nå ikke er mer, men jeg får testa viljestyrken min litt vel mye nå syns jeg. Er medlem i en lapphund gruppe på facebook, og der posta noen bilde av valper som var leveringsklare i slutten av november. Og hun bor i gata ovenfor oss!! Jeg orker ikke å vente mer??

Tror du det vil gå fint sammen med den gamle hunden? Da ser jeg ingen grunn til å vente. :) Men den gamle har noe issiues? Jeg kjøpte voksen hund da jeg ville ha to og den jeg hadde fra før ikke var helt god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet til den gamle var borte før en valp kom i hus. En valp krever så mye og ER veldig mye i tillegg, så det kan bli slitsomt for en gammel hund. De har totalt ulike behov også, og jeg synes at den gamle bør få det meste av oppmerksomheten den siste tiden.  Kommer litt an på alder da, det er forskjell på 8 år kontra 11 også. En godt voksen hund kan jo lære veldig mye bra til en valp og de kan ha glede av hverandre. Men blir de opp i åra så får de spesielle behov, ja og kanskje bli mer gretten hvis valpen maser og styrer og gamlingen er sliten og trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev:

Tror du det vil gå fint sammen med den gamle hunden? Da ser jeg ingen grunn til å vente. :) Men den gamle har noe issiues? Jeg kjøpte voksen hund da jeg ville ha to og den jeg hadde fra før ikke var helt god. 

Aner ikke...hun er veldig sær. Noen liker hun og andre kan hun ikke fordra. Hun liker heller ikke å dele på oppmerksomheten og har ressursforsvar ovenfor meg. Vi hadde svigers hund på overnatting i 2 dager for litt siden. Det er hund hun kjenner veldig godt og liker. Men hun syns tydeligvis ikke at det var noe kult når hun var her. Trakk seg bort hele tiden og ville ikke ha stort med oss å gjøre? jeg tenker at selvom det kan gå bra så vil hun nok trives best som alenehund. Hun har en del issues ja, og det blir masse ekstra på meg når jeg stort sett er den eneste som går tur. Og siden det er ute på tur de fleste problemene hennes viser seg så må jeg nok belage meg på å gå separate turer med de, og det orker jeg ikke.

så liker vi å reise på sommeren også da, og det blir mye mer styr å få pass til 2 hunder kontra 1.

1 time siden, Djervekvinnen skrev:

Jeg ville ventet til den gamle var borte før en valp kom i hus. En valp krever så mye og ER veldig mye i tillegg, så det kan bli slitsomt for en gammel hund. De har totalt ulike behov også, og jeg synes at den gamle bør få det meste av oppmerksomheten den siste tiden.  Kommer litt an på alder da, det er forskjell på 8 år kontra 11 også. En godt voksen hund kan jo lære veldig mye bra til en valp og de kan ha glede av hverandre. Men blir de opp i åra så får de spesielle behov, ja og kanskje bli mer gretten hvis valpen maser og styrer og gamlingen er sliten og trøtt.

Hun er bare 2 år ? men hun har jammen spesielle behov selvom hun ikke er gammel haha.. tåler lite mas fra andre hunder og valper når hun ikke tar initiativ selv og kan bli ganske gretten og kjeftete. Dette, sammen med det jeg nevnte ovenfor er grunnen til at vi vil vente. Men det er vaaanskelig når jeg ser søte små lappevalper overalt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MegaMarie skrev:

Uff så trist :icon_cry: Jeg skjønner så godt hvordan du føler det.. Hvordan er han med turer nå?
Blondie er jo også gammel. Hun er stort sett lykkelig, men jeg er stadig bekymret. Hun sover mye, og veldig tungt! På mandag da jeg kom hjem etter å ha vært i Bergen noen dager lå hun helt i ro da jeg kom inn. Jeg blir så bekymret hver gang hun sover så tungt, jeg tror alltid at nå er det over. Jeg gikk helt bort til henne, satt meg fremfor henne og det var ikke før jeg klappet henne forsiktig at hun våknet til. Hun så helt sjokket ut, forstod ikke helt hva som skjedde, for hun innså at det var meg og ble skikkelig glad! Så glad at hun ristet :wub: Når hun først er våken har hun masse energi og er super lykkelig! Men det er litt gammel hund fakter her og der hos oss også. 

Om samboer er hjemme så vil han ikke bli med på tur, så han får noen hviledager innimellom. Er samboer borte så vil han være med for han vil ikke være alene heller lenger. Han er jo litt tregere og litt stivere i bevegelsene, men han er med på 2 timer i marka uten problem. I går surra jeg rundt oppe på Vassfjellet i 3,5 time og det ble for mye tror jeg så slike turer må nok utgå fremover. Ikke at jeg går over 3 timer så ofte da, det skal sies.

Hvor gammel er Blondie nå? Har du merket om hun hører dårlig? Felix sover mye han også, men ikke så tungt at han ikke får med seg at vi kommer eller går.

 

Samboer skal jobbe i kveld, så Felix har fått henge med han på vaskemaskin-shopping i dag. Vår sa takk for seg i går. Skoj og Blaze fikk være med på klubben for lp-trening og litt løping med hollender-jentene sine :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle hunder er noe dritt! Kan de ikke holde seg unge og spreke for alltid :P Min var sprek og fin fram til 11 1/2 år, så gikk det ganske fort. Mista hørselen, ble fort sliten på tur osv.

Valpis har vært med og løpt bak hesten på tur i dag, for første gang! Riktignok hele 1500 m, det er mer enn nok enda, men hun var superflink. Ikke like flink til å sitte i vogna da, var like før hun klatret ut i fart noen ganger :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tonje said:

Om samboer er hjemme så vil han ikke bli med på tur, så han får noen hviledager innimellom. Er samboer borte så vil han være med for han vil ikke være alene heller lenger. Han er jo litt tregere og litt stivere i bevegelsene, men han er med på 2 timer i marka uten problem. I går surra jeg rundt oppe på Vassfjellet i 3,5 time og det ble for mye tror jeg så slike turer må nok utgå fremover. Ikke at jeg går over 3 timer så ofte da, det skal sies.

Hvor gammel er Blondie nå? Har du merket om hun hører dårlig? Felix sover mye han også, men ikke så tungt at han ikke får med seg at vi kommer eller går.

 

Samboer skal jobbe i kveld, så Felix har fått henge med han på vaskemaskin-shopping i dag. Vår sa takk for seg i går. Skoj og Blaze fikk være med på klubben for lp-trening og litt løping med hollender-jentene sine :) 

Det går nok fint med noen hviledager for han, ja, når han velger det selv :) Så greit at han er med på turer av ok lengde enda da! Veldig lurt å la han slippe de lengste turene. 

Blondie er 13 år nå. Hun hører dårligere, ja! Så det spiller nok veldig inn på det. Men jeg føler ikke det bare er fordi hun hører dårlig. En morgen stod jeg opp og hun lå fremdeles i sengen og sov. Da merker hun jo også at jeg beveger meg vil jeg tro, men da også våknet hun veldig sjokket og fortumlet etterpå. Så jeg tror hun faktisk sover veldig tungt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg sånn til jobb i morgen. Har slitt med søvnen de siste månedene, og nesten ikke sovet på to uker, så jeg er helt utslitt og føler meg uvel. Jeg har kanskje sovet 3-4 timer i snitt per natt. I morgen vet jeg blir en tøff dag på jobb og det kan bli krevende med et hode som ikke er helt med. Men jeg var i hvertfall hos legen i dag og fikk sovetabletter så nå håper jeg at jeg får en god natt søvn og føler meg mer uthvilt i morgen.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2018 at 8:04 PM, Tyttebæra skrev:

Helt grei episode, synes jeg. Er spent på hvor Maggies nye pondus vil lede henne og hva slags rolle Negan skal spille i denne sesongen. Samtidig finner jeg det litt fint at «den gamle gjengen» dras inn som et tema.

Gratulerer! Hva slags bil ble det?:)

Jepp. Går helt fint å (halv)tine én gang og så fryse ned igjen, gjør det med alle blokkene også for å få delt dem opp.

Kom plutselig på at det bare er to måneder til jul(!), og som det matvraket jeg er, sitter jeg her og planlegger hva jeg skal bake mens jeg venter på American Horror Story. :icon_redface::sweat: Fant oppskrift på skjærereder i et gammelt ukeblad som jeg tror jeg skal prøve i år. Kombinasjonen av marengs, sjokolade og mandler kan umulig gå galt, vel? :drool:

Men du kunne jo delt oppskriften med oss:DHadde vært kult å servert skjærereder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tommy skrev:

Er det mulig å seksuelt trakassere et dødt menneske? 

Godt spørsmål. Hvorfor lurer du? :ermm::lol:

Vært hos frisør i dag, damen tok veldig mye mer enn jeg hadde tenkt, men det vokser da ut igjen. Neste gang tar jeg med bilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Tonje skrev:

Godt spørsmål. Hvorfor lurer du? :ermm::lol:

Vært hos frisør i dag, damen tok veldig mye mer enn jeg hadde tenkt, men det vokser da ut igjen. Neste gang tar jeg med bilde!

Leste en sak på VG om at ei eller annen dame mente Snøhvit var #metoo. Du vet, fordi hun ikke ga prinsen tillatelse til å kysse han. Da kom jeg til å tenke på om det hadde vært seksuell trakassering om hun var død, eller om vi beveger oss innpå et helt annet territorium da.

  • Haha 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tommy skrev:

Leste en sak på VG om at ei eller annen dame mente Snøhvit var #metoo. Du vet, fordi hun ikke ga prinsen tillatelse til å kysse han. Da kom jeg til å tenke på om det hadde vært seksuell trakassering om hun var død, eller om vi beveger oss innpå et helt annet territorium da.

"Seksuell trakassering defineres som regel som uønsket seksuell oppmerksomhet som oppleves som krekende og plagsom for den som rammes" 

Siden en død person ikke kan oppfatte noe som krenkende eller plagsomt, så vi er nok inne på et annet territorium! 

Endret av Ozzy
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

Jeg fikk flyttet oppkjøringa mi tidligere! Så jeg har oppkjøring mandag om ei uke :D

 

Holder det hemmelig for hele familien min, slik at jeg slipper forventningspresset. Det er ikke lett! :lol:

Gjorde det samme, mye bedre enn masse lykke til, mas om hvordan det gikk ogsånt. Innimellom er det irriterende med folk som bryr seg. Fysj :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Annik said:

Jeg fikk flyttet oppkjøringa mi tidligere! Så jeg har oppkjøring mandag om ei uke :D

 

Holder det hemmelig for hele familien min, slik at jeg slipper forventningspresset. Det er ikke lett! :lol:

 

4 hours ago, Ozzy said:

Gjorde det samme, mye bedre enn masse lykke til, mas om hvordan det gikk ogsånt. Innimellom er det irriterende med folk som bryr seg. Fysj :lol:

 

4 hours ago, Annik said:

Akkurat det jeg tenker også :icon_redface::lol:

I hear ya! Kjører opp litt etter deg,  annik og ikke tale om at mamma får vite det ??

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

10 timer siden, Annik skrev:

Jeg fikk flyttet oppkjøringa mi tidligere! Så jeg har oppkjøring mandag om ei uke :D

 

Holder det hemmelig for hele familien min, slik at jeg slipper forventningspresset. Det er ikke lett! :lol:

Lykke til! Jeg holder nesten kjøretimene hemmelig også jeg:sleep:

Har akkurat takket nei til valp fra drømmekombinasjonen, huttetu. Men det har virkelig vært til vurdering, leveringstid passet perfekt også, men kjenner jeg er nødt å vente. Tror jeg. Herlighet, at det skal være såå vanskelig!:frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...