Gå til innhold
Hundesonen.no

Joakim nektes å gå tur med reven sin - nå går han til sak


Justisia
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Justisia skrev:

Link

"Joakim Nilsen går rettens vei for å kunne fortsette å avle fram rev som kjæledyr. Selv går han ofte tur med revene sine. I bånd!"

Jeg håper han taper. Dyreplageri slik han holder reven i hvert fall og jeg synes ikke de har noe i fangenskap å gjøre i det hele tatt.

  • Like 2
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

 Innimellom tar jeg dem ut og på den måten sosialiserer dem, forteller han. Han løfter ut en av dem fra buret og koseklemmer, som om det skulle være en hund.


Hvis det finnes noen rettferdighet i systemet, så taper han saken. "Kjæledyr" - som står i trange nettingbur, uten mykt underlag, hele dagen, som på ingen måter får tilfredsstilt noen av sine mentale eller fysiske behov? Skal du holde rev som selskapsdyr så bør du i det minste ha dem i større innhegninger hvor de har mulighet til å bevege seg. 

Edit: Nei, fy pokker. Nå så jeg filmen også. Stakkars, stakkars dyr. 

Endret av Nimbus
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, netpuppy skrev:

Men hva er forskjellen på dette og pelsdyroppdrett? Sånn fra myndighetene sin side?

De hadde en skikkelig dårlig forklaring på det sist denne saken kom opp, her er link. Vilt er ikke lov som kjæledyr, men det er gjort unntak i forhold til pelsdyroppdrett. Reven regnes som vill, selv om den er født i fangenskap. Altså, fordi han oppdretter rev som kjæledyr og ikke pelsdyr, er det ulovlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...