Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjernet snuten på labrador


QUEST
 Share

Recommended Posts

Synes det er vanskelig å si noe bombastisk, faktisk. Ryggmarksrefleksen får meg til å rope NEI!, men så kommer jeg jo på at jeg ikke er veterinær. Hvis det er sånn rimelig konsensus blant fagfolk at hunden kan leve et OK liv etter en neseamputasjon, og at rehabiliteringen er relativt kort uten for mye smerter eller stor fare for komplikasjoner så synes jeg det er greit. Og jeg aner egentlig ikke, «artikkelen» sier jo ikke mye, selv om det jo ser helt grotesk ut.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt det samme men en venninne av meg hadde en schäfer som ble påkjørt og fikk ødelagt snuta stygt. Veterinærene valgte å fjerne hele snuta n og la bikkja gå med to store åpne hull i neseryggen. Helt ****** ... det virket også som et veterinærekseperiment mer eller mindre :/   

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man syns? At "kjærlighet" til hunden bikker over i groteskt og egoistisk. Hadde aldri utsatt hunden min for inngrep som reduserer livskvaliteten permanent, for eksempel amputasjon av sanseorganer eller kroppsdeler som gjør naturlig atferd umulig. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2. september 2018 at 10:23 PM, mushi skrev:

Hvilke  dyrlege går med på dette? Helt horribelt! 

Min tanke også! Dette kan ikke sies å være forsvarlig på noen som helst måte, ikke minst etisk..! Ser ut som et grusomt eksperiment på forsøksdyr..:no:  Hva slags smerter og plager måtte det stakkars dyret gjennomgå før dette grodde sammen og hva slags plager og smerter lever dyret med nå?  :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...