Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, september 2018


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 318
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skryt : Jeg har en nordisk Lure coursing champion  Tredjeplass bak to av de beste tispene i europa ,cert , svensk championat og dermed også nordisk Lure coursing champion. Juhu , det var gøy og ikke m

Helt på tampen av sesongen ble det en aldri så liten Sverige-tur, og jammen klinka frøkna til på blodsporprøve i dag og dro i land en 1.premie og ble dermed Svensk Viltsporchampion  Hun kan hvis hun v

Teoriprøve bestått!  

Posted Images

Vi har vært bortskjemt med en varm og tørr sommer. Minien er nærmest sjokkskadet over regnet nå. Vel hjemme fra tur, skikkelig gjennomvåt stiller han seg foran hundesengen og piper og piper, ikke snakk om at han skal legge seg her. Og endelig skjønte jeg hva det gikk i, hentet et ullpledd som jeg slengte over hundesengen. Det var en lykkelig mini som kunne legge seg;) Tenk at jeg hadde glemt at man må ha ull når man er våt og kald?

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal straks begynne å pakke til hyttetur på fjellet i helga ? Så deilig å kunne kjøre dit i helgene igjen uten å bruke 5 timer. 

Hundene ligger strødd, de skal få tur nå vi kommer opp til hytta. Nydelig vær også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_20180908_165019_262.thumb.jpg.a2afc030e856675da4678d76a1faac19.jpgTilbake på hytta etter en fin topptur sammen med samboern, pappa og hundene. Skoj går litt i arbeidsmodus  når han får på trekksele så han har fått kjørt seg. 

Nå blir det saltkjøtt og kålrabistappe og et lite glass vin ?

Endret av Tonje
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag innså jeg galskapen med høsten og regnet som kommer, med tilhørende nattevakter, treningsdager og prøvehelger var det kanskje greit å gjøre i stand litt høstgarderoben. Impregnert jakke, bukse, sko og alt av regndekken i dag, så får vi håpe det blir litt hyggeligere å være ute :lol:

Bestilte jakke fra Helly Hansen via nett, i den tro at den var litt varmefôret, noe det viste seg at den ikke er. Men ugh å returnere... Buksa er en halvmeter for lang, men med min kroppsform er jo det å vente at man må legge opp.

Finne en butikk med godt HH-utvalg, kanskje kjenne seg frem til noe å bytte i? Men hvor har de godt utvalg av sånt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint vær dere har hatt :) Her har det vært overskya og tidvis pyseregn i hele dag. Det skulle komme en for å hente en sofa vi gir bort, men han dukket aldri opp. Jeg brukte dagen på å pakke ut flyttelass, og utforske skogen. Viser seg at det er stier hele veien fra Rikshospitalet frem til Sognsvann og resten av Nordmarka. Digg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, maysofie skrev:

Finne en butikk med godt HH-utvalg, kanskje kjenne seg frem til noe å bytte i? Men hvor har de godt utvalg av sånt da?

De har HH butikk i Oslo, så er det en Outlet i Vestby. Ellers er det sportsbutikker rundt om som fører HH, men vet ikke hvor bra utvalg de har. XXl og G-sport har kanskje et greit utvalg.
--

Venstresiden verker etter at jeg falterulteraltera på tur og tok en kollebøtte eller noe i den dur etter å ha landa på kneet. Får håpe det går seg til, ellers blir det ingen kino i morgen.


 

nuts.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Justisia skrev:

De har HH butikk i Oslo, så er det en Outlet i Vestby. Ellers er det sportsbutikker rundt om som fører HH, men vet ikke hvor bra utvalg de har. XXl og G-sport har kanskje et greit utvalg.

Ser XXL skal ha noen av modellene jeg har tittet på på nett, så stikke innom der tenker jeg - Oslo blir litt i lengste laget for fingershopping :lol: 

———

Jo mer dere poster om trekkhunder, jo mer vil ha mer trekkhund! Eller, jeg vil ha flere Flosser, rettere sagt. Dog innimellom faller det en kort tanke om å bare kjøpe seg en husky eller fire :lol:

Floss er klin kokkos i sela, så utrolig kult å ha en hund som bare gir og gir i full galopp! Gleder meg til mer sykling, ski og rattkjelke denne sesongen med lille kinaputten (må bare lære seg litt manerer, kremt) :D 

 

Endret av maysofie
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, maysofie skrev:

Ser XXL skal ha noen av modellene jeg har tittet på på nett, så stikke innom der tenker jeg - Oslo blir litt i lengste laget for fingershopping :lol: 

———

Jo mer dere poster om trekkhunder, jo mer vil ha mer trekkhund! Eller, jeg vil ha flere Flosser, rettere sagt. Dog innimellom faller det en kort tanke om å bare kjøpe seg en husky eller fire :lol:

Floss er klin kokkos i sela, så utrolig kult å ha en hund som bare gir og gir i full galopp! Gleder meg til mer sykling, ski og rattkjelke denne sesongen med lille kinaputten (må bare lære seg litt manerer, kremt) :D 

 

Åhhh... Det der savne jeg veldig. Brukte å sykle mye sånn med Bonita da hun var yngre. Men de siste årene har hun blitt pensjonert for sånn aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er sko så forbanna vanskelig?
Kjøpte meg noen, tilsynelatende, gode Salomon-sko tidligere i uka. Det sto mellom dem og et annet par, begge på tilbud. 
Valgte altså disse, fordi de føltes gode på foten. Allerede noen meter ut i første tur med dem på, innså jeg at de ikke var helt optimale, gitt... Føttene "sklir" på en måte frem i skoen (fordi jeg har hunder som trekker som om mannen med ljåen var i hæla på oss, tidvis :P ), og dette er absolutt ikke behagelig! 
Hjalp å droppe tynne ullsokker, og gå for bomull (sklir litt mindre), men altså...
Blir nok "krisesko" dette... Synd, for de er jo fine og alt det der også. 
Ser frem til å kunne ta i bruk høyere sko, for de sitter bedre på foten (jeg har klart å maltraktere tre par joggesko siden mai, så jeg innser at skobudsjettet mitt fremover kommer til å vokse enormt!). 
Ellers har jeg hatt race-beltet fra Baggen i... 11 dager, og har bytta strikk allerede... 
X2-strikket som satt i har nemlig allerede begynt å brette seg, så jeg testa å dra inn reserven (hjemmelaga X4 :P  ), men da forsvant ALL demping. 
Mest lyst å grine, fordi jeg trenger dempinga, og fordi de fordømra strikkene er så dårlige (de er virkelig myke... annerledes enn tidligere). 
Har maila med Baggen, og så snart jeg bare får en pris bestiller jeg en "X3" :) 
Satser på at det hjelper. Hvis ikke må jeg finne en god strikk og noen som kan sy! 

 

  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bråvokna idag av at mamma ringte og ba meg komme opp med en gang. Gira hadde falt om. Det skjedde visst to ganger. Hun sjanglet litt, og datt om. Forsto det som at hun var raskt oppe på beina igjen.

Tok en telefon til dyrelegevakta, men fikk beskjed at så lenge hun virket ok nå så skulle vi bare se det an. Også ringe veterinær og finne ut om vi må gjøre noe endringer i dosering av betablokkerne hun går på. Så tenker vi ringer dyrlegen vår imorgen og hører om vi kan komme nedom med henne.

Hun har ikke falt om flere ganger idag, men har vært litt slapp. Ikke vært på tur, tenker vi ikke tør å ha noen fysiske anstrengelser før dyrlegen har hørt på henne hvertfall.

Skikkelig skummelt. Vi vet jo at vi kanskje ikke får ha henne så lenge, men det er så skummelt at hun plutselig bare kan ramle om. Har ikke hatt noen episoder som dette på 1,5år. Ellers har hun noen dager hun er litt slapp, eller ikke vil gå noe særlig tur. Men aldri falt om slik som dette..

  • Sad 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Shokata skrev:

Hvorfor er sko så forbanna vanskelig?
 

Har du vurdert å sjekke om du trenger såler? Jeg gikk rart i nesten alle sko, men så fant jeg ut at jeg gikk skeivt, og med såler som retter opp ble plutselig skojakten mye lettere.

3 minutter siden, laikamor skrev:

Bråvokna idag av at mamma ringte og ba meg komme opp med en gang. Gira hadde falt om. Det skjedde visst to ganger. Hun sjanglet litt, og datt om. Forsto det som at hun var raskt oppe på beina igjen.

Tok en telefon til dyrelegevakta, men fikk beskjed at så lenge hun virket ok nå så skulle vi bare se det an. Også ringe veterinær og finne ut om vi må gjøre noe endringer i dosering av betablokkerne hun går på. Så tenker vi ringer dyrlegen vår imorgen og hører om vi kan komme nedom med henne.

Hun har ikke falt om flere ganger idag, men har vært litt slapp. Ikke vært på tur, tenker vi ikke tør å ha noen fysiske anstrengelser før dyrlegen har hørt på henne hvertfall.

Skikkelig skummelt. Vi vet jo at vi kanskje ikke får ha henne så lenge, men det er så skummelt at hun plutselig bare kan ramle om. Har ikke hatt noen episoder som dette på 1,5år. Ellers har hun noen dager hun er litt slapp, eller ikke vil gå noe særlig tur. Men aldri falt om slik som dette..

Ugg så skummelt!

 

 

Henter valpis i morgen. Støvsugd hundesenga, vaska skåler osv. Mest bekymra for hvordan kaninen reagerer i morgen :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, laikamor skrev:

Bråvokna idag av at mamma ringte og ba meg komme opp med en gang. Gira hadde falt om. Det skjedde visst to ganger. Hun sjanglet litt, og datt om. Forsto det som at hun var raskt oppe på beina igjen.

Tok en telefon til dyrelegevakta, men fikk beskjed at så lenge hun virket ok nå så skulle vi bare se det an. Også ringe veterinær og finne ut om vi må gjøre noe endringer i dosering av betablokkerne hun går på. Så tenker vi ringer dyrlegen vår imorgen og hører om vi kan komme nedom med henne.

Hun har ikke falt om flere ganger idag, men har vært litt slapp. Ikke vært på tur, tenker vi ikke tør å ha noen fysiske anstrengelser før dyrlegen har hørt på henne hvertfall.

Skikkelig skummelt. Vi vet jo at vi kanskje ikke får ha henne så lenge, men det er så skummelt at hun plutselig bare kan ramle om. Har ikke hatt noen episoder som dette på 1,5år. Ellers har hun noen dager hun er litt slapp, eller ikke vil gå noe særlig tur. Men aldri falt om slik som dette..

Huff, så ekkelt! 

Akkurat nå, Mirapusen skrev:

Henter valpis i morgen. Støvsugd hundesenga, vaska skåler osv. Mest bekymra for hvordan kaninen reagerer i morgen :lol: 

Lykke til med henting! Jeg gledet meg så mye at jeg ryddet klart i valpesenga ukesvis i forveien husker jeg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, laikamor skrev:

Bråvokna idag av at mamma ringte og ba meg komme opp med en gang. Gira hadde falt om. Det skjedde visst to ganger. Hun sjanglet litt, og datt om. Forsto det som at hun var raskt oppe på beina igjen.

Håper det ikke skjer igjen, skummelt med slike episoder :/ 

Jeg starta dagen kl.07, måtte kjøre samboer på jobb i tilfelle jeg trenger bilen selv i løpet av dagen. Tok ei treningsøkt her hjemme før jeg dro på joggetur med hundene. Nå har jeg søkt på et par jobber igjen og håper det løsner snart, jeg er ikke skapt for å være så mye hjemme :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...