Gå til innhold
Hundesonen.no

jobbe med hund på heltid


Tistill
 Share

Recommended Posts

Veterinær er vel ganske godt betalt. Hundelufter og/eller pensjonat, rimelig dårlig betalt/vanskelig å tjene godt på. Hundefrisør, dyrebutikk. Om du skal leve av å holde kurs skal du være rimelig flink og jobbe MYE for å kunne leve av det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundefører i Forsvaret eller Politiet. Da jobber du med hund på heltid og vel så det :) Vet ikke hva lønna for en militær hundefører ligger på, men man får jo generelt godt betalt i Forsvaret. Som politihundefører får du "vanlig" politilønn + et (bitte)lite tillegg for hunden. 

Endret av Dachslys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg jobbet med hund, så tror jeg det måtte blitt gjennom politiet eller forsvaret. Der får du nok greit betalt til å leve av. Skal du jobbe som hundeinstruktør eller evt. på pensjonat, så er som regel ikke lønna sånn superhøy. Jeg jobber selv som instruktør og har valpekurs og hverdagslydighetskurs gjennom hundeskolen jeg tok instruktørutdanning hos, og det har jeg som en liten ekstrajobb i tillegg til en annen jobb og utdannelse. Det er en fin ekstrainntekt. Skal du ha det om jobb på heltid må du jobbe MYE, og du jobber gjerne bare noen timer her og noen timer der, jeg ser for meg det er en ganske slitsom fulltidsjobb. Jeg ønsker hvert fall å ha energi og overskudd til å jobbe med mine egne hunder når jeg kommer hjem, så egentlig er det litt deilig å jobbe med noe annet enn hund når jeg går på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellanger hundesenter har en utdanning innen hundetrening. De driver å utdanner hunder til å søke etter blant annet kreft. Jeg vet ikke helt hvor vanskelig det er å få jobb etter å ha tatt en slik utdannelse eller hvor godt det er betalt, men jeg ser for meg at det er både vanskelig og ikke så godt betalt. 

https://www.fjellanger.net/utdanning/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...