Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli 2018


maysofie
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Mud skrev:

Bål er totalt uaktuelt pga glør som kan fly med vinden. Primus på bord i vannet ble godkjent av de som patruljerte tidligere i år, det er liksom fysisk umulig at det kan starte skogbrann med mindre hele dritten eksploderer og flyr flere meter. Men da må vi ha den uti vannet.  Tror neppe jeg ville turt å ha den på land.  Det er så tørt at det hjelper lite å væte bakken :(

Fornulerte meg nok litt dårlig, snakket om primus! Kan vel fyre den opp i vannkanten?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 324
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se den søte lille som ble med oss hjem på onsdag:  Forløpig enklest å ta bilde av når hun sover, for ellers er hun oppi og kooooooooooooooooooooooser, eller finner på ramp    

minien er ikke allverdens glad i å hilse på fremmede hunder, spesielt ikke hvis han er i bånd. Dere vet sikkert hvor vanskelig det kan være å unngå hilsing; jeg har prøvd å gå langt ut i grøften, elle

Natt til 24 juli ble disse tre født ♡ Ariel har endelig blitt mamma ♡

Posted Images

Akkurat nå, mushi skrev:

Fornulerte meg nok litt dårlig, snakket om primus! Kan vel fyre den opp i vannkanten?

Vet ikke helt. Det kommer vel an på hvordan bakken er der. Jeg kjenner jeg er skeptisk til alt annet enn stein og vann :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Hva i alle dager tar man med seg av mat når man skal være 5 dager til fjells uten primus eller bål og uten restaurant i nærheten ?? 

I Grimstad var det masse muligheter 15 min kjøring fra campen.  Ble mye pizzabakeren.  Men på Dagali er det verre. 2 barn og 4 voksne.  Jeg har barna.  

Jeg regner med lågen er såpass kald at vi kan bruke den som kjøleskap.  Håper jeg ..hvis ikke får jokeren daglige besøk. 

Vi er ikke helt vant til å ikke kunne fyre bål eller primus.  Morgenkaffen er en reell utfordring.  Jeg ha brukt en formue på iskaffe i år. Primus uti vannet er også en mulighet jeg vet mange turfolk benytter seg av , men jeg tror strømmen i lågen er for sterk til at et lite bord vil stå støtt der..

Koke egg på stein i solsteika må vel funke greit nå? :lol: Evt fjordland som ligger i sola et par timer :x

  • Like 3
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å glede seg til kjølige høstdager? Eller turer i skogen i nysnø? :P Om det skal fortsette sånn i årene fremover (og det er jo ikke helt usannsynlig) så tror jeg det blir hvit, korthåret hund neste gang, uavhengig av andre kriterier. Den sorte langhårete sliter i varmen i alle fall...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Er det lov å glede seg til kjølige høstdager? Eller turer i skogen i nysnø? :P Om det skal fortsette sånn i årene fremover (og det er jo ikke helt usannsynlig) så tror jeg det blir hvit, korthåret hund neste gang, uavhengig av andre kriterier. Den sorte langhårete sliter i varmen i alle fall...

Bikkja mi har blitt feit! Null tur pga varmen og lik mengde mat... Her skal det sultefores ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, MarieR said:

Er det lov å glede seg til kjølige høstdager? Eller turer i skogen i nysnø? :P Om det skal fortsette sånn i årene fremover (og det er jo ikke helt usannsynlig) så tror jeg det blir hvit, korthåret hund neste gang, uavhengig av andre kriterier. Den sorte langhårete sliter i varmen i alle fall...

Overrasket over hvor bra collien klarer seg i varmen :o  Men hun er bare 7 mnd da, så blir vel verre med aldern.  Hjelper nok helt klart at hun ikke er svart da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Er det lov å glede seg til kjølige høstdager? Eller turer i skogen i nysnø? :P Om det skal fortsette sånn i årene fremover (og det er jo ikke helt usannsynlig) så tror jeg det blir hvit, korthåret hund neste gang, uavhengig av andre kriterier. Den sorte langhårete sliter i varmen i alle fall...

Det er lov ? jeg hater igrunnen høst og vinter, men det har ikke blitt mye tur i denne varmen. Samt at alt som kan krype å gå skal jo ut i det fine været. Da blir det veldig begrenset hvor jeg kan gå tur med en hund som ikke liker mennesker...har trasket den samme ruta i nabolaget i flere uker nå og er drittlei!

i dag er det ikke fullt så varmt, men det regner!! Bra at det regner altså, men det ødela turen fordi pene damer på fire bein ikke beveger seg ut i regnvær?

Endret av Kaisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Sunnivamb said:

Jaja, da var ferden over for kjølematta vår. Den lå i bilburet på den lange kjøreturen fra Sunnmøre til Oslo, og når vi var fremme var den godt tygd i stykker. Synd fordi den var dyr og fordi sommeren er langt fra over. Men men, da får hun klare seg uten mens hun er valp, så får vi heller kjøpe ny neste år!

Jeg har en jeg kan selge for 200,-? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, MarieR skrev:

Er det lov å glede seg til kjølige høstdager? Eller turer i skogen i nysnø? :P Om det skal fortsette sånn i årene fremover (og det er jo ikke helt usannsynlig) så tror jeg det blir hvit, korthåret hund neste gang, uavhengig av andre kriterier. Den sorte langhårete sliter i varmen i alle fall...

Høstdager er lov, hvertfall de fine og milde, men vinter er no go enda altså :thumbsdown:

Blaze er faktisk den av mine som takler varme best enda han er den med mest pels, så det kommer nok an på både pelstype og farge vil jeg tro.

Følger med Skoj og Blaze på kamera og begge har vært helt rolige siden brodern med familien dro på stranda i 11-tida, veldig fint! Felix er med samboern på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Mud said:

Sjekket nå og fornuftig bruk av jetboil er tillatt :)

Flott !

Blir det helt krise har vi gassgrill på jobb (som vi får lov til å bruke) og jeg har kjøkken :P

 

Jeg vil ha mer ferie :( Men gleder meg til @Mud å gjengen kommer oppover. Tenkte å stjele en hund eller to, de vet det bare ikke enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

Blir det helt krise har vi gassgrill på jobb (som vi får lov til å bruke) og jeg har kjøkken :P

 

Jeg vil ha mer ferie :( Men gleder meg til @Mud å gjengen kommer oppover. Tenkte å stjele en hund eller to, de vet det bare ikke enda :P

Stjel i vei !!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Raksha skrev:

Overrasket over hvor bra collien klarer seg i varmen :o  Men hun er bare 7 mnd da, så blir vel verre med aldern.  Hjelper nok helt klart at hun ikke er svart da.

 

Merker at min avskrella soble sliter mye mer i varmen enn min fullpelsa tric. Den ulla isolerer ut varme solstråler mot huden, så de blir ikke overopphetet :)

 

Her har varmen vart siden tidlig på mai, og vi gjør det veldig enkelt. Går enten tidlig før sola setter skikkelig inn eller sent når den ikke varmer. Går alltid der vi vet det er bekker tross for tørken, og søker opp i fjellet for litt bedre luft. Hundene er blitt godt vandt med heta og fått avklimatisert seg godt, så så lenge det nå er vann tilgjengelig gjør ikke turene noe :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anooni said:

Merker at min avskrella soble sliter mye mer i varmen enn min fullpelsa tric. Den ulla isolerer ut varme solstråler mot huden, så de blir ikke overopphetet :)

 

Her har varmen vart siden tidlig på mai, og vi gjør det veldig enkelt. Går enten tidlig før sola setter skikkelig inn eller sent når den ikke varmer. Går alltid der vi vet det er bekker tross for tørken, og søker opp i fjellet for litt bedre luft. Hundene er blitt godt vandt med heta og fått avklimatisert seg godt, så så lenge det nå er vann tilgjengelig gjør ikke turene noe :)

Tror jeg på ja. Min forige collie slet mer med varmen etterhvert som han ble eldre og fikk litt tendeser til kastratpels. Men Ems klarer seg minst like bra som Lupin (B/T saluki) Ingen klarer seg så bra som basenjien da, han elsker varme. :lol: 

Endret av Raksha
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Anooni said:

Merker at min avskrella soble sliter mye mer i varmen enn min fullpelsa tric. Den ulla isolerer ut varme solstråler mot huden, så de blir ikke overopphetet :)

Sort er resultat av total absorpsjon av lysbølger, så at sort ull skal isolere ut varme solstråler gir ingen mening. Det er nok heller individbasert. :) 

Det er stor forskjell hvor varm pelsen til mine hunder blir i solen. Hunden med mye svart i er merkbart varmere i solen ved berøring enn hunden med mye hvitt, naturlig nok. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg bittelitt nervøs. Han vi skal leie leilighet av i Trondheim har ikke latt høre fra seg og svarer ikke på mld jeg sendte i går. Håper virkelig det har en forklaring, for hvis ikke står vi uten boplass neste uke...Jeg nekter å bosette meg hjemme hos a mor med 4 hannhunder i hus hvor 3 av dem ikke liker hverandre:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Sort er resultat av total absorpsjon av lysbølger, så at sort ull skal isolere ut varme solstråler gir ingen mening. Det er nok heller individbasert. :) 

Det er stor forskjell hvor varm pelsen til mine hunder blir i solen. Hunden med mye svart i er merkbart varmere i solen ved berøring enn hunden med mye hvitt, naturlig nok. 

Nå er ikke tricene sort i ulla, men heller grå. Og det er det vel en grunn for, tenker jeg. Kjenner man på overflaten på en langhåra collie er de varme, men kjenner man under ulla inn mot huden er de (med velfungerende ull, vel og merke.) ikke varme. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iraia sklei i gresset så det lagde en slags pipelyd. Herlighet, fikk jo ikke bikkja inn igjen, hu skulle jo finne den forbanna pipeballen. Endte opp med å gå inn og hente en pipeball for å få hu til å bli med :lol:

  • Haha 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Huseier ringte så da er boligkrisa avblåst :sweat:

Planen i dag er å få pakket mest mulig av ting som vi ikke trenger før vi flytter, bortsett fra litt pynt og sånt, det må få stå til søndag, blir så stusslig ellers. Så skal Skoj få seg ei treningsøkt til kvelden, det har blitt litt mindre og kortere økter pga varmen.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Booket HD/AD-time til Floss i dag... Føles helt uvirkelig at hun er så gammel,  lille shitkidden min!

Heiv med litt ekstra røntgenbilder til rygg og skuldre også, så får vi spare noen kroner mer :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulerer med ny valpis @Raksha:wub:

Akkurat nå holder tålmodigheten min på å renne ut! Lille frøken fryd sovner ikke for tiden og holder på en evighet før hun roer seg og sovner. I kveld har valpelurven holdt et sabla leven. Jeg har lagd hjemmelagde kyllinggodbiter og han har underholdt prosessen med høylytt bjeffing. Han har en gjeng med løse tenner i munnen, så mulig han er utilpass på grunn av det. Jeg tror han må besje og har vært ute med han mange ganger, men han gjør ingenting. Jeg kan ikke på tur nå for jeg er alene med han og frøkna. Såååeh sjarmen med valp! ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anooni skrev:

Nå er ikke tricene sort i ulla, men heller grå. Og det er det vel en grunn for, tenker jeg. Kjenner man på overflaten på en langhåra collie er de varme, men kjenner man under ulla inn mot huden er de (med velfungerende ull, vel og merke.) ikke varme. 

Ja, de er jo ikke sorte innerts :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her må vere tidenes verste sommar... Får beskjed om at bestefar har fått lungekreft, nokre dagar seinare kjem beskjeden om at det er med spredning og at han ikkje har så innmari lenge igjen. Dagen etterpå ringer pappa med beskjed om at onkel er funne død heime i si eiga seng. Bestefar blir dårleg og innlagt på lukka isolat, kun flaks at dei fikk alt "opp og gå igjen" så raskt, då alle prøvene var heilt på bunnen når han kom inn. Får vidare beskjed om at han ikkje kjem til og få meir behandling enn den eine kuren han fikk, sidan han ikkje vil tåle det. 

Og opp igjen på det heile er det nærmast full krig mellom eit par familiemedlem, då den eine er meir opptatt av seg sjølv og å slenge dritt om den andre som faktisk er der gjennom alt. 

Ser også ut til at den eine lille sjansen for meg å komme meg litt vekk i sommar, gikk rett i vasken. Herlege greier!
Snart 4 dagar ut i ferien og eg har mest lyst til og grave meg ned allerede.

Passar ein tysk jaktterrier den her veka, og for ein behageleg hund å ha i hus! Han og Hera er full match :D 
I tillegg er mamma her med sin hund, men 5 bikkjer i samme hus går overraskande greit og roleg for seg altså. Einaste som kan vere litt knot, er at begge hannbikkjene er kjent for å ikkje gå så greit overens med andre hannbikkjer. Så Fenris er stort sett ute på gangen, og ellers har vi 2 utegardar (ein med og ein utan tak), så en eller begge kan vere ute.

Nokon hadde glømt å lukke døra mellom gangen og kjøkkenet utan at eg var klar over det, så eg slapp tyskeren ut av buret sitt når han var ferdig og ete på kvelden. Han sprang rett ut i gangen, der Fenris var, så eg fikk jo nærmast full panikk på heile greia. Og det einaste som skjedde, var at tyskeren snuste på søppelposen som sto der, mens Fenris iherdig prøvde å invitere han til leik :teehe:

  • Sad 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...