Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Mai 2018


QUEST
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Raksha skrev:

Bor på tolga, så 3,5 timer unna hesten. Har en som kanskje kan kjøre om vi får tak i henger. Og snakket med en i gauldal om pris til transport, som ikke var halvgæli. Men jeg kjører ikke bil så må liksom dra med meg gubben for å bare hilse på hesten for jeg vil ikke ha den før den andre reiser (ser ikke poenget med å sette sammen to hester bare for kort tid, kan bli jaging og skader og det ER så dritt og unødvendig når de ikke skal bo sammen over tid. ) 

Så står det en en liten time unna her, som jeg kan få, men han har hatt forfangenhet og jeg vet ikke hvor lite gress som skal til for å trigge den. Vi bor jo greit i forhold til å lage skogsbeiter og sånt, men jah...  

 

Edit: skal være selskapshest til shettisen, og lett brukshest for meg. Dvs rolige skogsturer. Så må ha en som trives med å gå på utegang og surre sammen med shettisen, og så lunte rundt med meg og etterhvert sammen med lillemor og lusa i skogen. 

 

Tolga er ikke så voldsomt langt? Går det tog? Isåfall kan jeg bli med deg å se på hesten hvis du kommer deg til trondheim :) 

Åh forfangenhet er noe dritt. Hvertfall hvis den skal gå på utegang og fri tilgang og legger lett på seg. Det er vanskelige greier... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 387
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg ringte å takket nei noen timer etter at jeg fikk tilbudet. Jeg trenger riktignok sårt en større stilling, men jeg er ikke villig til å ofre trivselen for det. Det var nemlig langvakter og det vet

Har ikke skrevet her inne på evigheter! Men synes det er for lite valpebilder i denne tråden. Sjekk denne søte valpen min da! I natt skal han sove ute i hengekøye for første gang. Det blir spennende! 

Har blitt bestemor

Posted Images

12 minutes ago, Midas said:

Tolga er ikke så voldsomt langt? Går det tog? Isåfall kan jeg bli med deg å se på hesten hvis du kommer deg til trondheim :) 

Åh forfangenhet er noe dritt. Hvertfall hvis den skal gå på utegang og fri tilgang og legger lett på seg. Det er vanskelige greier... :hmm:

Hmm skal alltids komme meg til trondheim, går både buss og tog. Sender deg pm jeg, så kan vi snakkes der :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Nathalie98 said:

Jeg blir aldri fornøyd med været, har vært kaldt lenge, men nå er der for varmt til å gjøre noe fornuftig :lol:

 

helt vanlig! :lol: 

 

Jeg har tatt en hane i dag, han ANGREP barnet mitt i går. Det er no go. Han har prøvd seg en gang tidligere, men da ble det ikke noe merker, i går ble det to små sår gjennom klærne og en veldig redd liten frøken. Jeg ble sint! Men har som prinsipp at jeg ikke slakter i affekt, så bare jafset tak i han og stengte han inne til i dag. Nå ligger han i kjøleskapet mitt og kan do no more harm. :aww:  Man kødder ikke med mitt barn! 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

Bor på tolga, så 3,5 timer unna hesten. Har en som kanskje kan kjøre om vi får tak i henger. Og snakket med en i gauldal om pris til transport, som ikke var halvgæli. Men jeg kjører ikke bil så må liksom dra med meg gubben for å bare hilse på hesten for jeg vil ikke ha den før den andre reiser (ser ikke poenget med å sette sammen to hester bare for kort tid, kan bli jaging og skader og det ER så dritt og unødvendig når de ikke skal bo sammen over tid. ) 
 

Syns du burde brukt hæstgæli der istedet. :sleep: Det passet så godt inn. 

Lykke til med hestejakten. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mindi said:

Syns du burde brukt hæstgæli der istedet. :sleep: Det passet så godt inn. 

Lykke til med hestejakten. :D

Haha! Ja! Skal begynne å bruke det :aww::lol: 
Takk for det :D Hest er vanskelig! 

Vil ha noe vi trives med og som trives her. Er tredje forsøk nå :lol: Først en varmblodstraver som eier sterkt underdrev tannproblemer med og så også begynte å slite med en gammel skade i foten. Så hun ble avlivet etter et halvt år :cry: , og nå dølen som egentlig trenger og ønsker seg mye mer enn jeg klarer å gi han. Han er verdens fineste  :wub: Men jeg gapte over litt for mye, gitt. :( Så denne gangen MÅ det klaffe altså. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så sulten at jeg snart besvimer. Var så travelt på jobb at jeg fikk verken tid til frokost eller lunsj. Så måtte jeg kjøre å hente hunden hos hundepasser, så ned på dyrebutikken å bytte det dumme båndet som har ødelagt den dyre selen til 800 kr... der hadde de tekniske problemer med kassen og terminalene så ble stående leenge:| jeg fikk nytt bånd da, og nå er endelig pizzaen i ovnen. Dagens første måltid kl 17. liksom...det er litt for lenge uten mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben overlevde rideturen og fikk en fin opplevelde :D Det er rart med det, hestene oppfører seg eksemplarisk når det sitter en livredd, uerfaren rytter oppå. Bra det da, det skal ikke store byksene til før krisemaksimeringen er et faktum :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at Skoj blir en badeglad hund. I kveld gikk vi opp til et vann og han hoppa uti etter pinne både fra flytebrygga og fra demningkanten. *Plopp* og hele valpen var borte, men han holdt fokus og fikk med seg pinnen gitt. 

Blaze ble kjempeglad da han kom over en liten slider/burger som lå å fløt i sivet, så han fikk vassa litt for å hente den :P. Felix liker ikke badelivet noe særlig og holdt labbene tørre på land.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte fra Zooplus 1. mai.
9. mai kom pakken til Norge. 
I dag først fikk jeg melding om at den var klar til utlevering. Får den i morgen visstnok.
Spent på det gitt :P 
Jeg tenkte at nå som jeg bor mer sentralt, DA går det raskere! Nope... Aldri tatt så lang tid før... Faktisk. 
Og der jeg bodde før var det utkjøring to daer i uka, ikke hver dag, som her :P 
PostNord ass... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mira2.0 said:

@Raksha styr unna alt som kan minne om forfangenhet, blir en av mine forfangne får de blyterapi tvert. 

Og ja, ingen kødder med barn. Håper hanen smaker godt ;) 

Shettisen min ble forfangen for noen år tilbake og jeg trodde at det var eneste løsningen å avlive. :o  Men! hun hadde kommet  seg ut og spist kraftfor til høytytende melkeku, så...  (sikra både gjerder og kraftfor bedre etter det ) Vi gav henne en sjanse og hun funker finfint :D  Så "gammel" forfangenhet er jeg ikke så redd for, så lenge de tåler gress med tilvenning, men fersk og aktiv er skummelt ja... 

Tjukka mi trenger begrensning uansett, så greit med en til som må begrenses. 

Edit: Hanen ligger forøvrig i kjøleskapet, i påvente av videre behandling. Han plager ikke barn igjen :aww::lol:  

 

Endret av Raksha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Annik said:

Om dere lurte, så er det sinnsykt irriterende når hunden ikke bryr deg nevneverdig om at du faktisk prøver å gåigjennom den døra han sover opp etter. Selv ikke om du åpner døra og nesten knekker nakken hans samtidig :P

9282BB40-20C0-4F66-96DE-DFA5253CE22A.jpeg

Haha collien min pleide å ligge slik inntil dører og vegger. Lupin ligger sånn i sofar - må ha det mykt! 

Hvordan går det med foten hans? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Haha collien min pleide å ligge slik inntil dører og vegger. Lupin ligger sånn i sofar - må ha det mykt! 

Hvordan går det med foten hans? 

 

Nico ligger slik på dører hvor vi er i rommet på andre siden... Det er med andre ord et hat å skulle stå opp for å gå på do midt på natta, f. Eks :lol:

Foten er mye bedre! Den er fremdeles skeiv ved belastning, men veterinæren mener mye av det rettes opp «av seg selv» når han får tilbake muskelmasse i kroppen som hjelper til. Men han må sannsynligvis få støpt en spesialsko eller lignende for å holde den stabil under aktivitet og lek som krever litt mer av han, men da er målet at han skal fungere helt som før med den på.

Venter på siste røntgenbildene tilsendt på mail slik at de kan videresendes til en ortoped i Trondheim for å høre tankene hans før vi bruker beløp med mange 0-er på den skoa :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Annik said:

Nico ligger slik på dører hvor vi er i rommet på andre siden... Det er med andre ord et hat å skulle stå opp for å gå på do midt på natta, f. Eks :lol:

Foten er mye bedre! Den er fremdeles skeiv ved belastning, men veterinæren mener mye av det rettes opp «av seg selv» når han får tilbake muskelmasse i kroppen som hjelper til. Men han må sannsynligvis få støpt en spesialsko eller lignende for å holde den stabil under aktivitet og lek som krever litt mer av han, men da er målet at han skal fungere helt som før med den på.

Venter på siste røntgenbildene tilsendt på mail slik at de kan videresendes til en ortoped i Trondheim for å høre tankene hans før vi bruker beløp med mange 0-er på den skoa :) 

:lol: Yes - husker det med Aro og :lol: Rare hunder...! 

 

Så bra! Håper det fortsetter å gå riktig vei :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah. Har konsertbillett i Oslo 5.juni og skal egentlig dele hotellrom med eksen (to enkeltsenger). Jeg har sagt lenge at han må si fra om det er bedre med enkeltrom fordi det er vanskelig å finne rom på den datoen, han sier at det ikke trengs. Nå har han vært komplett idiot de siste dagene og jeg har rett og slett ikke lyst å dele rom lenger, men nå er det jo nesten umulig å finne noe annet!! En liten del av meg har lyst å bare vippse tilbake den halvparten av prisen han har betalt til meg og be ham skaffe rom selv, resten av meg syns det er slemt. Så da sitter jeg her da, og bruker evigheter på å lete etter hotellrom i nærheten av Sentralstasjonen på en dato der det meste er fullbooket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Gah. Har konsertbillett i Oslo 5.juni og skal egentlig dele hotellrom med eksen (to enkeltsenger). Jeg har sagt lenge at han må si fra om det er bedre med enkeltrom fordi det er vanskelig å finne rom på den datoen, han sier at det ikke trengs. Nå har han vært komplett idiot de siste dagene og jeg har rett og slett ikke lyst å dele rom lenger, men nå er det jo nesten umulig å finne noe annet!! En liten del av meg har lyst å bare vippse tilbake den halvparten av prisen han har betalt til meg og be ham skaffe rom selv, resten av meg syns det er slemt. Så da sitter jeg her da, og bruker evigheter på å lete etter hotellrom i nærheten av Sentralstasjonen på en dato der det meste er fullbooket...

Prøvd air bnb? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pixie said:

Gah. Har konsertbillett i Oslo 5.juni og skal egentlig dele hotellrom med eksen (to enkeltsenger). Jeg har sagt lenge at han må si fra om det er bedre med enkeltrom fordi det er vanskelig å finne rom på den datoen, han sier at det ikke trengs. Nå har han vært komplett idiot de siste dagene og jeg har rett og slett ikke lyst å dele rom lenger, men nå er det jo nesten umulig å finne noe annet!! En liten del av meg har lyst å bare vippse tilbake den halvparten av prisen han har betalt til meg og be ham skaffe rom selv, resten av meg syns det er slemt. Så da sitter jeg her da, og bruker evigheter på å lete etter hotellrom i nærheten av Sentralstasjonen på en dato der det meste er fullbooket...

Anker har vel nesten alltid noe ledig? Det er flere hoteller i Passasjen også, eventuelt rundt Karl Johan (det blir jo bare 10-15 minutter gange unna). Ellers ville jeg heller bevegd meg bittelitt lenger unna. Ikke noe problem å komme seg til Spektrum med kollektivtransport :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...