Gå til innhold
Hundesonen.no

Sykling på asfalt


Jonny75
 Share

Recommended Posts

Potene kan bli vel så såre på grov grus. De må tilvennes/herdes. Å løpe på asfalt er hard belastning på kroppen, gjensidig bevegelse på hardt underlag. Sliter på leddene. I små mengder går det nok helt fint, men ville ikke gjort det ofte. Er det ikke noen skogsstier i nærheten dere kan kjøre til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen skogsstier et stykke unna. Er avhengig av å kjøre dit da. Men det går jo det å. Skal begynne å øve på å sykle nå, og da er det best med en flat vei tror jeg :)

Som du sier så er det vel mengden som er farlig. Alt med måte på det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Jonny75 said:

Det er noen skogsstier et stykke unna. Er avhengig av å kjøre dit da. Men det går jo det å. Skal begynne å øve på å sykle nå, og da er det best med en flat vei tror jeg :)

Som du sier så er det vel mengden som er farlig. Alt med måte på det meste :)

Det er bedre med våt asfalt enn tørr, det sliter mindre på potene. Men, uansett, unngå asfalt om du kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer bekymret for slitasjen på muskler og ledd ved å sykle på asfalt enn akkurat potene. Det sliter på potene, men det kan andre ting gjøre og man kan bruke sokker, men det er hardt underlag og sliter på kroppen. Derfor begrenser jeg sykling på asfalt enten bare til å sykle bort til skogsveien i veldig rolig tempo, eller så kjører jeg til skogsveier for å sykle :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...