Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som kan anbefale hundepasser til reaktiv og usikker hund i Oslo/Akershus?


Ellipi
 Share

Recommended Posts

Hei alle!

Jeg leter etter fremtidig pass for vår 2 år gamle terriermikshanhund i Oslo- Akershus-området. Vi har en skikkelig god hund når vi bare er oss, men han har noen utfordringer ved at han fort kan gå opp i stress ute, og er usikker og reaktiv når det kommer til hunder og barn. Vi trener mye på dette, men fordi han har disse utfordringene, har vi ikke turt å la noen passe han da vi er redd for at treningen da vil opphøre, eller at at han plutselig kan havne i en situasjon eventuelle passere ikke klarer å håndtere. Er det noen her som kjenner til noen gode, snille folk som tilbyr pass, respekterer utfordringene til hunden og som også kan opprettholde treningen under oppholdet?

Tusen takk <3

Endret av Ellipi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i problemstillingen ifht pass av "pelsbarn med problemer" :) De eneste som enn så lenge står på min liste over potensielle profesjonelle hundepassere er Kjersti på DogAcademy og Stina som har Oslo hundetrener.

Begge er flinke til å lese hund, jobber positivt og har erfaring med hunder som har "bagasje". Kjersti har passet gutta mine før, Stina har jeg ikke brukt selv ennå, men ville glatt gjort det ved behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutes ago, Ellipi said:

Hei alle!

Jeg leter etter fremtidig pass for vår 2 år gamle terriermikshanhund i Oslo- Akershus-området. Vi har en skikkelig god hund når vi bare er oss, men han har noen utfordringer ved at han fort kan gå opp i stress ute, og er usikker og reaktiv når det kommer til hunder og barn. Vi trener mye på dette, men fordi han har disse utfordringene, har vi ikke turt å la noen passe han da vi er redd for at treningen da vil opphøre, eller at at han plutselig kan havne i en situasjon eventuelle passere ikke klarer å håndtere. Er det noen her som kjenner til noen gode, snille folk som tilbyr pass, respekterer utfordringene til hunden og som også kan opprettholde treningen under oppholdet?

Tusen takk <3

har selv hatt lignende utfordringer og firetrekker kennel til slike hunder,  forutdatt at de takler miljøet der og at man har en kennel med flinke folk selvsagt.  Tenker det nesten er mindre som kan gå galt der siden det er ganske kontrollerte omgivelser. Både ifht hund og ihfht omgivelsene.  Vet ikke om det er det du tenker da elle rom du tenker privat pass,  men om kennel kan vøre aktuelt så sjekk ut leontins hund ? flinke folk som tilpasder srg hunden  og de fyller ikke kennelen til randen så de har god tid til hundene  og tilbyr både fysisk  fostring og annen trening ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig skeptisk til kvaliteten på slike som Dogbuddy, men vet at Anne Marit Stakkestad på Raptushund kurser hundepasserene til doogy.no, så de kan jeg anbefale.

Kjersti har vi hatt mye hjelp fra som instruktør og hun har passet hunden vår litt. Kompetent menneske som jeg definitivt vil overlate hunden min til!

Hadeland hundesenter og Binas på Eidsvoll har jeg hørt mye bra om og har folk med mye erfaring og som bruker positive metoder.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for veldig gode tips! Jeg har kontaktet Kjersti nå, og skal faktisk på kurs hos Stina snart, så da kan jeg ta en prat med henne også. Blir så trygg av å vite at dere har hatt gode erfaringer med disse og deler dem, det betyr mye. Merker jo at jeg har fått litt separasjonsangst selv fra den lille firbeinte, vil passe på at han hele tiden har det bra, så da er det godt å finne noen han er i trygge hender hos :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...