Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå APRIL


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

11 hours ago, mushi said:

Var på rundering i dag selv. Full fres på han lille. Må bare finne en måte å lære inn apport. ?

Litt mange jern i ilden nå, ser jo at noe må prioriteres bort. Gidder ikke hund mer enn to kvelder i uka og annenhver søndag liksom.. 

Apport har vi drevet med litt den siste tiden- dvs si holdfast med hjelp av omvendt lokking, og det er jo litt gøy når man ser bikkja bråstopper etter hun har plukket løsbittet fordi hun forventer omvendt lokking  :wub:

11 hours ago, Artemis said:

Har også rundert i dag. :D Moro! 

Det er SÅÅÅÅ gøy altså :D

2 hours ago, pippin said:

Hjemme etter en helg hos min kjærestes besteforeldre - 5 timer unna Seoul. Veldig fin tur! Det eneste som var litt kjipt var at vi fant en påkjørt hund på lørdag... :( Det hadde NETTOPP skjedd og jeg innbiller meg at jeg så den samme hunden løpe rundt der en times tid tidligere (vi var ute på kjøretur selv). INGEN stoppet for å sjekke hunden (den lå midt i veien og det var typ 20 biler som kjørte forbi/over) så når vi parkerte gikk jeg og min kjære tilbake for å sjekke hunden. Den var fortsatt varm, myk og slimhinnene hadde fortsatt farge :( Prøvde å se om det var noe liv i den. Vi flyttet den bort fra veien og inn til veikanten, på gresset. Desverre så var det ikke noe vi kunne gjøre... Vi gikk til nærmeste veterinær for å høre om de kunne sjekke chip osv fordi hunden hadde halsbånd, men desverre... Hundehold her er annerledes så de ville ikke sjekke og bad oss la den ligge. Kjempefin liten blandingshund, kanskje 1-2 år gammel ut ifra tennene... Det kjedelige er at det hadde skjedd NETTOPP. Og jeg kan ikke lavære å tenke om vi kunne gjort noe om vi ankom tidligere... :( Forbannet være den som hadde kjørt på den og dratt avgårde...!

Uff så tragisk :( 

God dere fikk den ut av veien i det minste 

 

I 4 tiden i natt ble jeg vekket av plaskregn. Var skikkelig spent på om nedbøren som var spådd ville komme som regn og heldigvis gjorde den det. Var bare 3.3 varme da jeg sto opp, så jeg kaller det flaks :P

Regner fortsatt- og det hjelper jo på snømengdene, men jeg hadde egentlig tenkt å dra med meg alle 4 hundene for å trene felt på den lille bare skogflekken jeg fant her om dagen (som IKKE er 1,5 times biltur unna) men vi venter å ser om det blir oppholds vel?? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var det over... Så da er det å starte på neste etappe, og prøve å være den sterke og rolige når det raser for de andre. Er kjempetrist for meg og, men ikke min mamma/kone  

Da har det blitt bestemt at han her skal bli nordmann  Gleder meg sååå masse! Må bare vente til juni, det blir lenge, det! 

Jeg har, for en gangs skyld, hatt flaks! Har fått en midlertidig stilling i en av bedriftene i industriparken, ganske enkel jobb med kvalitetskontroll. Ulempen er at de ikke vet hvor lenge de har beho

Posted Images

Just now, Lillekrapyl said:

Det ble en veldig glad hval på slutten der! :P Jeg har i det siste sett på Planet Plast på NRK og jeg er veldig for å endre vanene mine.. Så mye at når jeg kommer til Norge skal jeg prøve den der "ikke kjøpe noe med plast på". Jeg synes det er flaut at folk ikke tenker på miljøet i det hele tatt, men tar det som en selvfølge at naturen klarer seg med alt vi kaster i den... :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere


Finner bilder jeg ikke visste jeg hadde. Ulrikkens Binto var min andre schäferhund. Dette bildet er fra ca 1965/67 trolig 1965. Moren var Bruksborgens Foggy. Binto var med meg på grensevakttjeneste selv om han ikke var noen "forsvarshund". Han vakte rimelig oppstandelse blant de russiske grensevaktene da vi gikk i land på brygga i Grense Jakobselv under den "kalde krigen" og spenningen mellom øst og vest var til å ta og føle på . Da vi flyttet til Bardufoss og Setermoen var Binto og min kollega Odd Ivars schäferhund Zorro med som godkjente lavinehunder når vi trente norske jegersoldater og utenlandske kommandosoldater i overleving om vinteren i indre Troms.

 

Binto.jpg

Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Djervekvinnen said:

Men er plast problematisk hvis den sorteres slik den skal? Det er vel plast på avveie og i vaskingen eller i industrien som er problemet for naturen?

Ja jeg har en sterk følelse av at det største plastikkproblemet i havet fra norge er:

1) Ulovlig dumping av fiskeri-avfall (nett, liner, materiale i forskjellig plastikk-utførelse)

2) Ulovlig dumping av avfall fra skip som passerer Norgeskysten.

3) Ulovlig dumping av avfall i fjæreregionen av mennesker som ikke bryr seg (byggavfall, større kvanta).

Selv om det helt klart bidrar til å skape et stort problem om alle bare slenger fra seg sjokoladepapiret i grøfta på tur hjem fra skolen... Det blåser til slutt til havs og havner i en hval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plast er jo OVERALT og den finner alltid veien ut i naturen. Plast forsvinner jo aldri og er der for alltid. Kiwi skulle jo fjerne plast fra sine grønnsaker osv? Og så skulle vel noen forby plastikksugerør og den slags (husker ikke hvem eller hvor i øyeblikket). Stort problem er jo alle folka som  ikke bryr seg om sortering eller hvor de kaster plasten, eller at de hver dag kjøper kaffe i et plastbeger, at folk bruker sugerør av plast, kjøper all den maten som er inpakket i unødvendig plastfolie osv. SÅ også en post på facebook angående idotiske innpakninger hvor produsenter sløser med plast osv. Helt latterlig hvor mye dustete og miljøskadelige emballasjer det er der ute..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk innkalling til intervju på de stillingene jeg søkte på!!:D men jeg vet ikke helt hva som venter meg.. jeg jobber der fra før, bare søkt på en større stilling. Er det et intervju jeg skal på? Eller mer en samtale? Kjenner jeg gruer meg fordi det blir jo bare helt rart å skulle "selge" meg selv til noen som allerede kjenner meg på både godt og vondt:whistle::lol:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første sykkeltur med hundene unnagjort! 

 

2 timer siden, pippin skrev:

Det ble en veldig glad hval på slutten der! :P Jeg har i det siste sett på Planet Plast på NRK og jeg er veldig for å endre vanene mine.. Så mye at når jeg kommer til Norge skal jeg prøve den der "ikke kjøpe noe med plast på". Jeg synes det er flaut at folk ikke tenker på miljøet i det hele tatt, men tar det som en selvfølge at naturen klarer seg med alt vi kaster i den... :(

Jeg har også sett den. Jeg skal prøve å gjøre min del! 

2 timer siden, Djervekvinnen skrev:

Men er plast problematisk hvis den sorteres slik den skal? Det er vel plast på avveie og i vaskingen eller i industrien som er problemet for naturen?

Alle burde bruke litt mindre plast. Tror det er utenkelig å slutte med plast, det er nesten i alt! Og noe plast er jo også bra, hvis man tenker på vekt ift reisevei til produkter og innpakking som forlenger levetiden på mat man kanskje hadde hevet. 

2 timer siden, vivere skrev:


Finner bilder jeg ikke visste jeg hadde. Ulrikkens Binto var min andre schäferhund. Dette bildet er fra ca 1965/67 trolig 1965. Moren var Bruksborgens Foggy. Binto var med meg på grensevakttjeneste selv om han ikke var noen "forsvarshund". Han vakte rimelig oppstandelse blant de russiske grensevaktene da vi gikk i land på brygga i Grense Jakobselv under den "kalde krigen" og spenningen mellom øst og vest var til å ta og føle på . Da vi flyttet til Bardufoss og Setermoen var Binto og min kollega Odd Ivars schäferhund Zorro med som godkjente lavinehunder når vi trente norske jegersoldater og utenlandske kommandosoldater i overleving om vinteren i indre Troms.

 

Binto.jpg

So flott hund! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gode nyheten er at telen har gått og jeg har vann i fjøset mitt igjen. Den dårlige nyheten er at telen har gått og jeg har vann i fjøset mitt igjen. :aww: Manglet brått en plugg på et vannrør = vann i fri flyt!  

Fikk stengt av hovedkrana og ringt Bonden så han kan få tak i riktig plugg til røret. Så det løser seg. Bare litt prakk. 

Hadde bestemt meg for at jeg skulle ta høver på Lusa i dag, så gjort det istede for å begynne å rydde i gamle tankerommet der flommen er, er sluk i gulvet og ikke så mye som er ødelagt, håper jeg. :aww:  Fikk klippet ferdig høvene hennes og skal raspe litt mer i morra eller onsdag, så er hun klar for å brukes igjen :D Fikk vannblemme av tanga mi da :o Den er litt rusten, kanskje pusse bort rustet, eller huske hansker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte shampo og balsam fra pethead i dag og har nå gitt Skoj og Blaze en skikkelig vask og de lukter så deilig! 

Nå har jeg stelt mitt eget hår og sitter med farge i og ser på Truls og Cecilie. Godt å være hjemme i Trondheim! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fem minutter av 'Freakshow Hotel'..sweet, hvor får de tak i disse folkene? :blink:

En av de mannlige (?) deltagerne om å kysse romvenninna si; ' Det var som å schysse bæsjen sin i do' ... Noe som får meg til å tenke på en 4 åring , ikke et 'voksent' menneske.. 

Endret av QUEST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
7 timer siden, Kaisen skrev:

Fikk innkalling til intervju på de stillingene jeg søkte på!!:D men jeg vet ikke helt hva som venter meg.. jeg jobber der fra før, bare søkt på en større stilling. Er det et intervju jeg skal på? Eller mer en samtale? Kjenner jeg gruer meg fordi det blir jo bare helt rart å skulle "selge" meg selv til noen som allerede kjenner meg på både godt og vondt:whistle::lol:

Jeg fikk nettopp større stilling da jeg søkte utlyst stilling der jeg allerede jobber :) hadde bare en liten samtale med sjefen :) 

1 time siden, QUEST skrev:

Så fem minutter av 'Freakshow Hotel'..sweet, hvor får de tak i disse folkene? :blink:

En av de mannlige (?) deltagerne om å kysse romvenninna si; ' Det var som å schysse bæsjen sin i do' ... Noe som får meg til å tenke på en 4 åring , ikke et 'voksent' menneske.. 

Har ikke sett og kommer aldri til å se! ? tror jeg bare hadde blitt sur ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mira2.0 skrev:

Har ikke sett og kommer aldri til å se! ? tror jeg bare hadde blitt sur ?

Ja..altså..jeg har tidligere hevdet at enkelte burde få gratis prevensjon livet ut på statens regning. Jeg har nå endret synspunkt. Tvungen sterilisering er det eneste riktige..

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, QUEST skrev:

Så fem minutter av 'Freakshow Hotel'..sweet, hvor får de tak i disse folkene? :blink:

En av de mannlige (?) deltagerne om å kysse romvenninna si; ' Det var som å schysse bæsjen sin i do' ... Noe som får meg til å tenke på en 4 åring , ikke et 'voksent' menneske.. 

Jeg ser det faktisk denne gangen. Det er nok ingen som ser det for å få noe som helst intellektuelt påfyll akkurat :P eller jo, kanskje noen da. Uansett, så trygdekontoret sin doku episode om saken, og det var ganske fornøyelig. Litt drøyt at produsentene sitter på bakrommet og ler av deltakerne egentlig. Det irriterte meg, og så irriterer det meg at jentene får så mye mer pes enn guttene for det som blir gjort og sagt. Gleder meg til handmaid’s tale sesong 2 kommer nå for å få litt motvekt :teehe:

Mye som kommer frem når snøen forsvinner. I dag kom favorittleken til Midas frem i hagen. Den vi brukte til hurramegrundtbelønning i treningssammenheng og som han tilslutt bare fikk eie selv. Den ligger plutselig på plenen, helt istykkerrevet og våt, men som han elsket den :x Masse Midaspels som kommer frem og, da jeg børstet han mye ute. Lille gulle gode rødnesa mi :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Midas skrev:

Jeg ser det faktisk denne gangen. Det er nok ingen som ser det for å få noe som helst intellektuelt påfyll akkurat :P eller jo, kanskje noen da. Uansett, så trygdekontoret sin doku episode om saken, og det var ganske fornøyelig. Litt drøyt at produsentene sitter på bakrommet og ler av deltakerne egentlig. Det irriterte meg, og så irriterer det meg at jentene får så mye mer pes enn guttene for det som blir gjort og sagt. Gleder meg til handmaid’s tale sesong 2 kommer nå for å få litt motvekt :teehe:

På hvilken kanal gikk den doku-episoden? Den må jeg se! :D Jeg har full forståelse for at produsentene ler, enten det eller så må de jo gråte.. Men nå skjønner jeg jo hvorfor de produserer slike serier som 'Freakshow Hotel, Unge og dumme mødre og Hollywoodfruer'.. Det er rett og slett underholdning for produsentene.. :D 'Jentene' ser jo ut som kandidater for den 'Kirurgiske katastrofer' serien, i tillegg til at det åpenbart mangler en hel del skruer der..

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

På hvilken kanal gikk den doku-episoden? Den må jeg se! :D Jeg har full forståelse for at produsentene ler, enten det eller så må de jo gråte.. Men nå skjønner jeg jo hvorfor de produserer slike serier som 'Freakshow Hotel, Unge og dumme mødre og Hollywoodfruer'.. Det er rett og slett underholdning for produsentene.. :D 'Jentene' ser jo ut som kandidater for den 'Kirurgiske katastrofer' serien, i tillegg til at det åpenbart mangler en hel del skruer der..

Jeg kommer til å bli såååååååååååååååå stolt om min datter tiller opp på noe sånt om 16 år... :pinch::lol: Dog, det finnes verre ting hun kan finne på, bli øksemorder og rusmisbruker og sånt da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Jeg kommer til å bli såååååååååååååååå stolt om min datter tiller opp på noe sånt om 16 år... :pinch::lol: Dog, det finnes verre ting hun kan finne på, bli øksemorder og rusmisbruker og sånt da.

 

Hadde min sønn/datter stilt opp på noe slikt, hadde jeg A; vært overbevist om at det hadde skjedd en ombytting på fødestuen. B; innsett at jeg hadde gjort noe alldeles fundamentalt galt i oppdragelsen. C; Byttet etternavn og fraskrevet meg ethvert kjennskap til vedkommende. 

:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

På hvilken kanal gikk den doku-episoden? Den må jeg se! :D Jeg har full forståelse for at produsentene ler, enten det eller så må de jo gråte.. Men nå skjønner jeg jo hvorfor de produserer slike serier som 'Freakshow Hotel, Unge og dumme mødre og Hollywoodfruer'.. Det er rett og slett underholdning for produsentene.. :D 'Jentene' ser jo ut som kandidater for den 'Kirurgiske katastrofer' serien, i tillegg til at det åpenbart mangler en hel del skruer der..

NRK :D 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Jeg kommer til å bli såååååååååååååååå stolt om min datter tiller opp på noe sånt om 16 år... :pinch::lol: Dog, det finnes verre ting hun kan finne på, bli øksemorder og rusmisbruker og sånt da.

 

Mjaaaa vet ikke jeg hva som er verst :lol:  

Er vel muligens en eller to av de som burde løftet blikket litt fra navleregionen :P 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Hadde min sønn/datter stilt opp på noe slikt, hadde jeg A; vært overbevist om at det hadde skjedd en ombytting på fødestuen. B; innsett at jeg hadde gjort noe alldeles fundamentalt galt i oppdragelsen. C; Byttet etternavn og fraskrevet meg ethvert kjennskap til vedkommende. 

:sleep:

:lol::lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...