Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesport - dine erfaringer i konkurransesetting


mushi
 Share

Recommended Posts

Jeg la den under "lydighet", men alle hundesporter er velkommen - også utstilling. :) 

Hvilke erfaringer har du gjort deg under konkurranse med hund? Hva er du glad for at du gjorde og hva angrer du på? Litt inspirert av hun som har snappen i dag. Spennende tema! Vil du gjøre ting likt med neste hund eller vil du endre litt på hvordan ting ble? 

Jeg tenker på innlæring (med tanke på stevnestart), hva dere fokuserer på, første start i konkurranse, opprykk, hundens trivsel i ringen etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører løp (slede) og stiller ut, så det er jo ikke helt det samme som LP eller Rally. Men- Det viktigste er å tenke positivt! Være fokusert og tenke at dette går bra- i dag gir vi jernet :) Er kjører/fører/handler ufokusert, så er hundene det også. Jeg har jobbet med å trives i utstillingsringen (utstilling er egentlig ikke noe for meg), for min holdning smitter over... :)

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med neste hund skal fokuset være enda mer på relasjonen oss i mellom og glede (motivasjon). Kommer også til å ha ett større fokus på fart.
Jeg kjenner at følelsen jeg og hunden går med i ringen er viktigere enn hvilken premiering jeg får. Selvsagt går jeg for førstepremier og opprykk, men lite som slår en GOD følelse i ringen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg er veldig glad for at fokuset den første tiden med valp har vært at det er "full fest" å være hos meg når vi trener. 
Det vil si at jeg har hatt mye fokus på fart og belønning av denne, full fest for å gi kontakt og for å arbeide med kontakt og nøyaktighet. 
Mye arbeid med relasjon og at det skal være fint å være med meg, om det er trening på ro eller trening på fart/momenter etc. 
Den gode følelsen under trening og konkurranser er det jeg vil oppnå, så kommer premiene i neste rekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...