Gå til innhold
Hundesonen.no

Forfrysning på pungen


Jonny75
 Share

Recommended Posts

Hunden min en grå elghund. Har fått noe som trolig er en forfrysning på pungen. Et lyserødt sår på størrelse litt mindre enn et kronestykke. Noen ganger blir det en skorpe utenpå. Har fått sårsalve av veterinær. Ser ikke ut som hunden plages noe av det. Ingen vesentlig slikking heller. Har noen her opplevd dette på sine hunder? evt behandling eller går det over av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basenjien min sliter med det nesten hver vinter, noen ganger plager det han, da har gjerne skorpa sprukket og det væsker og virker infisert. Andre ganger ser det ikke ut til å plage han. Jeg smører kuldekrem på om vi skal være ute noe særlig lenge, og holder han unna nysnø så han slipper å få snø direkte på pungen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Jonny75 skrev:

Slikker seg ikke så mye min heller. Bruker en salve som jeg fikk fra veterinær nå. Får håpe den hjelper. Krage går dårlig her også ?.

Hvor får jeg kjøpt ballevarmer da Lola Pagola? ?

Jeg vet ikke helt faktisk, prøvde å google etter det men mulig det heter noe annet enn ball/testikkelvarmer... men vet at det finnes iallefall! :)

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Jonny75 said:

Har hørt om noe som heter plasterspray til hund og katt. Er det noe som kan brukes tro?

Ellers takk for gode svar ?

Plasterspray til folk svir noe helt hinsides hvertfall, så tror ikke jeg hadde putta det på såre baller :icon_redface: Brukte det på en hane som hadde en knekt klo, og hadde småsår på fingra som holdt han og fytti som det sved! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...