Gå til innhold
Hundesonen.no

Maser og vil ut, men så fort jeg henter båndet...


Jippi Jaja
 Share

Recommended Posts

Jeg blir bare ikke klok... Vår hund på snart 1 år har en adferd jeg ikke forstår. Hun kan vise tegn på at hun vil ut, men når jeg først går ut i gangen og tar på meg jakka og roper på henne så kommer hun ikke. Jeg lokker og ber henne komme, men hun står bare der. Går jeg mot henne for å hente henne, kan hun også stikke unna. Men når jeg først har satt på bånd og vi er på vei ut, da er det full fest. Hva er greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du sele eller halsbånd på henne? Har opplevd liknende atferd hos en venninne sin hund som ikke liker å ha på sele. Så hun vil ikke komme for å ha på den, men hun vil ut, og når hun har kommet ut har hun glemt hele selen og da er det full fart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løste dette ved å ha godbiter i gangen. Hun får en godbit når hun kommer. I starten fikk hun hver gang, så gikk vi over til innimellom og nå er de kutta ut. Da vi startet gikk jeg inn i stua og lokket henne med godbiten ut i gangen hvor hun fikk den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Vill gjetting fra min side, men når du fester båndet: lener du deg sånn at du kommer litt over hunden? Jeg kan fort gjøre det i vår supertrange gang, og min hund er ikke veldig begeistret for det. Hun tolerer det, men liker ofte ikke at man lener seg over henne. Men som sagt, vill gjetting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...