Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund (1 år 3 måneder) veldig vondt i 2 negler.


kansi
 Share

Recommended Posts

Hei!

Vi har en unghund på nå 1 år og 3 måneder. Klipping av negler er ikke favoritt-aktiviteten, men det går... Untatt 2 negler.

Han slikker på de fordi de rett og slett er vonde. De sitter 1/2 - 1 cm over alle andre negler på innsiden av forlabbene. Han har de ikke på baklabbene. 

Noen som har erfaring med dette? Han får virkelig vondt bare vi såvidt tar på de.. Andre negler går, men ikke disse. 

 

Hilsen bekymret pappa <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt, men virker det som han har vondt når han er i bevegelse? Min hund hadde fryktelig vondt i tåleddene på bakbeina, som gjorde det problematisk å klippe klør og rengjøre mellom tredeputene. Veterinæren mistenkte leddgikt på han, men har var ganske smertepåvirket og det var tydelig når vi var på tur og i aktivitet at han hadde vondt. Jeg ville dratt til veterinær for å sjekke det ut. 

 

Edit for å si at på hans poter var alle klørne plassert som de skulle så det vistes ingenting utenpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Midas Han har ikke vondt når han går, heller ikke vondt når han kommer hjem fra tur og sprinter for å legge seg i sofaen, men han slikker seg ofte på de neglene. Det er det eneste som virker til å være galt med han, utenom det er han kjempeglad og pigg

 

@Lola Pagola ja det er på den måte tomlene. Han har de bare på de fremre labbene, ikke bak

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, norskvillsau skrev:

@Marie Han er blanding av en Shih Tzu og en Pomeranian. Mest Shih Tzu da. Ser litt rar ut, men er utrolig herlig. 

 

Har ikke vært hos veterinær enda, men jeg skal ta han dit. Tenkte jeg skulle høre om noen hadde opplevd lignende før vi dro dit. 

Ok jeg tenkte på at enkelte raser sliter mer med klørne enn andre, men jeg vet ikke om det gjelder de to. 

Lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, norskvillsau skrev:

Hei!

Vi har en unghund på nå 1 år og 3 måneder. Klipping av negler er ikke favoritt-aktiviteten, men det går... Untatt 2 negler.

Han slikker på de fordi de rett og slett er vonde. De sitter 1/2 - 1 cm over alle andre negler på innsiden av forlabbene. Han har de ikke på baklabbene. 

Noen som har erfaring med dette? Han får virkelig vondt bare vi såvidt tar på de.. Andre negler går, men ikke disse. 

 

Hilsen bekymret pappa <3

Slikker han på neglene også når dere ikke rører hunden? Neglene på sporene kan bli veldig lange og noen ganger krølle seg inn/vokse inn i selve sporen. Jeg klippet negler før( andres hunder) og har sett endel eksempler på det. Hvis dere ikke får til å klippe disse klørne selv,mkan det være en ide å få enten noen som er vant med klipping eller en veterinær til å kikke på de. Blir disse sporeklørne veldig lange, er det lett at de haker seg fast i noe og blir helt eller delvis avrevet, noe som naturlig nok er vondt for hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...