Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundenavn - the bucket list


Pringlen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror liksom at mitt planlagte navn til neste valp er så enestående vakkert og kreativt at dersom jeg sier det høyt så vil alle nye tisper få det navnet. Greit å ha trua på seg selv og sin egen sma

Min neste hund skal hete Cash. Bare for å symbolisere hva de tre siste hundene jeg har hatt har kostet i utgifter på veterinær 

Hvis jeg skulle hatt flatcoated retriever hannhund så skulle den hett: Herr Hundén (de er så herre med hatt i ansiktet). Eller hvis det hadde blitt en griffon så skulle den hett Mysil Bergsprekke

21 timer siden, 2ne skrev:

Jeg skal ha en Sofie Elise :aww: Datterbarnet lot meg ikke kalle Monster det, men jeg skal ha en en gang :yes: 

Datterbarnet er åpenbart noe skarpere enn sin mor..hvilket må sees som positivt, da avl jo består i å lage bedre individer enn opphavet..:sleep: Ergo; vellykket i dette tilfellet :ahappy:  

10 timer siden, 2ne skrev:

Om noen ønsker å bruke disse navnene fordi jeg har nevnt dem - vær så god! Det er ingen statshemmelighet, jeg kommer ikke til å bli sur, min Petter, Marte eller Beist (som selvsagt må være datteren til Monster, i så fall) vil være unike samme hvor mange andre som heter det :)  

Ja..altså..forhåpentligvis så får du ha Såfie alldeles alene..:sleep::spell:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, QUEST said:

Datterbarnet er åpenbart noe skarpere enn sin mor..hvilket må sees som positivt, da avl jo består i å lage bedre individer enn opphavet..:sleep: Ergo; vellykket i dette tilfellet :ahappy:  

Ingen tvil om det, men det er basert på noe mer enn et navnevalg til en hund :P 

14 minutes ago, QUEST said:

Ja..altså..forhåpentligvis så får du ha Såfie alldeles alene..:sleep::spell:

Ja, min Sofie vil nok bli den første og siste Sofie-hunden som finnes.. Eller vent - det er jo allerede hunder som heter Sofie eller Sofia :o:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ingen tvil om det, men det er basert på noe mer enn et navnevalg til en hund :P 

Ja, min Sofie vil nok bli den første og siste Sofie-hunden som finnes.. Eller vent - det er jo allerede hunder som heter Sofie eller Sofia :o:P 

Altså..du kan jo ikke mene at du skal oppkalle en hund etter noe som har samme utseende og IQ som en dukke laget  for menn? :P

 

Ah..Sofia blir jo noe helt annet! Godkjent :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal en gang ha en Scala, etter programmeringsspråket Scala - det mest heftige, kraftfulle og kompakte programmeringsspråket jeg noensinne har vært borte i.. helt utrolige greier.  Ellers så må jeg si det er mange potensielle hundenavn innenfor "Big Data"-feltet og liknende.. Hadoop, Yarn, Kafka, Flink, Haskell (OK den brukes ikke sååå mye da), Python, Hive, Spark, Tensor(flow) osv selv om jeg setter nok grensen ved MapReduce..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, QUEST said:

Altså..du kan jo ikke mene at du skal oppkalle en hund etter noe som har samme utseende og IQ som en dukke laget  for menn? :P

Hvorfor ikke? :P 

8 minutes ago, QUEST said:

Ah..Sofia blir jo noe helt annet! Godkjent :ahappy:

Forskjellen er den siste vokalen, så noe helt annet er det da ikke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Hvorfor ikke? :P 

Forskjellen er den siste vokalen, så noe helt annet er det da ikke :P 

På grunn av assosiasjonen.. :P Men nå er det jo ikke sikkert at alle er som meg ..la oss si at jeg syns 'Henriette' er et veldig pent navn, som jeg kunne tenkt meg å bruke enten på barn eller hund. Så møter jeg en alldeles ufyselig Henriette..da vil navnet for meg bli helt 'ødelagt'  og jeg kunne ikke tenkt meg å bruke det lenger.. :P

Joda..men det er en STOR forskjell! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

På grunn av assosiasjonen.. :P Men nå er det jo ikke sikkert at alle er som meg ..la oss si at jeg syns 'Henriette' er et veldig pent navn, som jeg kunne tenkt meg å bruke enten på barn eller hund. Så møter jeg en alldeles ufyselig Henriette..da vil navnet for meg bli helt 'ødelagt'  og jeg kunne ikke tenkt meg å bruke det lenger.. :P

Kanskje jeg ikke syns Sophie Elise er "helt ufyselig"? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Symra&Pippin said:

Jeg tror liksom at mitt planlagte navn til neste valp er så enestående vakkert og kreativt at dersom jeg sier det høyt så vil alle nye tisper få det navnet. Greit å ha trua på seg selv og sin egen smak altså, men jeg ser det latterlige i dette. :lol:

Hahah, signeres! :lol: 

Jeg har i grunn ikke tenkt på hundenavn siden jeg vurderte hva Tidi skulle hete. Men jeg har fremdeles en lang liste fra den gang, som er klar til bruk den dagen jeg skulle trenge det. Alle er selvfølgelig super unike og må for all del ikke deles før nevnte valp kommer i hus :sleep::lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, TonjeM said:

Jeg skal en gang ha en Scala, etter programmeringsspråket Scala - det mest heftige, kraftfulle og kompakte programmeringsspråket jeg noensinne har vært borte i.. helt utrolige greier.  Ellers så må jeg si det er mange potensielle hundenavn innenfor "Big Data"-feltet og liknende.. Hadoop, Yarn, Kafka, Flink, Haskell (OK den brukes ikke sååå mye da), Python, Hive, Spark, Tensor(flow) osv selv om jeg setter nok grensen ved MapReduce..

Jeg får ekstremt dårlige minner hver gang jeg høret navnet på programmerings-programmer eller språk :lol:

 

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Tjark

Jeg vil ha en Tjark, men mulig det faktisk blir min sønn og ikke en hund. Siden jeg liker tisper. Tjark er er klassisk mannenavn her i området. Synes Tammo også er vakkert, men det heter sønnen til en kollega så hverken hund eller barn kan hete det :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Jeg vil ha en Tjark, men mulig det faktisk blir min sønn og ikke en hund. Siden jeg liker tisper. Tjark er er klassisk mannenavn her i området. Synes Tammo også er vakkert, men det heter sønnen til en kollega så hverken hund eller barn kan hete det :P  

Mein Gott.. med det navnet så bør nok den eventuelle sønnen fortsette å bo i Tyskland.. I alle fall til han blir godt opp i årene..:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutes ago, QUEST said:

Mein Gott.. med det navnet så bør nok den eventuelle sønnen fortsette å bo i Tyskland.. I alle fall til han blir godt opp i årene..:P

Nja, er det så gæli? :P Synes det minner litt om sjark, altså blir jeg litt hjemmekjær av det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, QUEST said:

Uhm..eh..av flere mulige svar på den, så tror jeg at jeg går for 'Tale er sølv, tie er gull' ... * glorien skinner så jeg blir blendet* :P

Om du ikke har noe pent å si, er det nok like greit å fortsette å pusse på glorien ja :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle jo ha greyhound igjen etter min forrige. Tanken var å ha en stor flott kritthvit hannhund som skulle hete Atlas :wub:

Så, skulle jeg jo fortsette på vitenskapsmenn og briardvalpen lå lenge an til å hete Kepler. Men så måtte den visst være en flyplass så da ble det Galileo Galilei.

Hvis jeg skal ha en tispe en gang har jeg lyst å kalle henne Cirka :PYmse, Ekko og Oi er også litt morsomt :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kom på enda ett! Har lyst på en hund som heter Iso en gang, da kamerarelatert. Eneste som da dukker opp i hodet mitt er en flott schäfer hannhund. Så om jeg noengang skal ha en sånn så skal den hete Iso. :D 

Også har jeg veldig lyst på en Anti. Det har jeg ingen assosiasjoner til enda, annet enn JackSepticEye (Youtuber) som inspirasjonen kommer fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Smartingen said:

Så, skulle jeg jo fortsette på vitenskapsmenn og briardvalpen lå lenge an til å hete Kepler. Men så måtte den visst være en flyplass så da ble det Galileo Galilei.

Du vet at også Galileo Galilei er en flyplass? :P https://en.wikipedia.org/wiki/Pisa_International_Airport

Italienerene har stort sett navngitt alle sine flyplasser etter vitenskapsmenn eller prominente italianos of teh history... :D 

Forøvrig var jeg inne på å kalle hunden Galileio Galilei for mange år siden, men siden det ble tispe på oss så gikk det ut :P Det ble i stedet noe så træddis som Luna, endog oppkalt etter Lunar Orbiter nummer 4 eller 5, husker ikke i farta :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Du vet at også Galileo Galilei er en flyplass? :P https://en.wikipedia.org/wiki/Pisa_International_Airport

Italienerene har stort sett navngitt alle sine flyplasser etter vitenskapsmenn eller prominente italianos of teh history... :D 

Forøvrig var jeg inne på å kalle hunden Galileio Galilei for mange år siden, men siden det ble tispe på oss så gikk det ut :P Det ble i stedet noe så træddis som Luna, endog oppkalt etter Lunar Orbiter nummer 4 eller 5, husker ikke i farta :P 

Ja, derfor jeg sa at det ble Galileo Galilei istedenfor Kepler (tyskerene har ikke for vane å kalle flyplasser opp etter folk :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...