Gå til innhold
Hundesonen.no

Pass av Toddy helgen 2-3 desember.


Mud
 Share

Recommended Posts

Hei. 

De faste hundepasserne driver og flytter og sambo skal bort , og jeg må jobbe minst 11 timers vakter i forbindelse med varetelling.. Da sliter jeg plutselig litt med Toddypoddy.  

Han kan jo ikke bo med katter og andre smådyr,  og er såpass sterk at jeg ikke tør å la eldre mennesker passe han. Jeg tør heller ikke ha han med miniatyrhunder.  

Jeg er også skeptisk til å la han bo med andre hannhunder, han er usikker med alt det noen ganger fører med seg. Noen ganger. Stort sett er han en grei gutt, om enn noe voldsom. 

Toddy kan ikke være løs pga jaktinstinkt og han trekker . Han trekker ikke i nedoverbakke /på glatt føre etc hvis man kobler han om til halsbånd og ber han om å gå bak. 

Ja, Og så røyter han.. 

Ellers er han en veldig veldig grei og enkel gutt. Han er helt  ekstremt kosete . På grensen til det slitsomme. Det er bare å tilby han en slurk kaffe hvis han maser for mye, da blir han sur og går vekk. Å prøve å dytte han vekk virker mot sin hensikt for da kan du virke irritert og da må du smiskes med. 

  

Han er en flott hund å snørekjøre med og tar retning og stopp komandoer,  men kan bli usikker og legge seg brått ned i nedoverbakker med andre førere enn meg *kremt * Er du stødig på ski ev klarer å innbilde han at du har kontroll går det greit. Passering av andre hunder i løypa går av og til bra, men det er greit å være forberedt på det verste. Han vil desverre ikke trekke andre enn meg på sykkel, kickbike etc..

Han er en erfaren kløvhund.  

Han klarer fint å være alene hjemme, men kan ikke stå i bur. Da bryter han seg ut.  

Noen som har lyst til å prøve hvordan det er å ha en sånn dærre småteit kosehusky? Du kan gjerne være b-menneske , Toddy er nemlig egentlig ikke klar for åpne øynene før tidligst kl 10 og setter sikkert pris på å omgås folk med hans egen døgnrytme for en gangs skyld.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...