Gå til innhold
Hundesonen.no

Vektmansjetter


Debbie
 Share

Recommended Posts

Pr i dag skal jeg passe to hunder som skal ha vektmansjetter, og de har nå kommet til det punktet hvor de skal ha vekt i.

Altså skal en 26kg hund ha 26 gram i hver mansjett som jeg forstår utfra bruksanvisningen. På den ene som veier godt over tredve kg, blir det jo en real sum i mynter.

Hvordan løser dere dette?

For en 20 kroning veier jo bare nesten 10 gram. Tips til andre ting jeg kan bruke?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette har jeg lurt på også, jeg har brukt vektmansjetter litt på mine.

Jeg mener jeg leste at det er noe fiskeutstyr som kan fungere, noe lodd som senker snøret, men jeg har ikke fått sjekket om det finnes i egnet design og vekt. Jeg vil ikke risikere gnagsår heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Åh, dette har jeg lurt på også, jeg har brukt vektmansjetter litt på mine.

Jeg mener jeg leste at det er noe fiskeutstyr som kan fungere, noe lodd som senker snøret, men jeg har ikke fått sjekket om det finnes i egnet design og vekt. Jeg vil ikke risikere gnagsår heller.

Du får kjøpt søkker som ser ut som små kuler (splitthaggel), disse er gjerne maks 2-2,5g pr stk. Ellers kan man få litt større lodd i forskjellige varianter, men sjelden flate. Dog tenker jeg det er billigere å bruke mynter enn å kjøpe inn slike :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Siri skrev:

Burde ikke dette være noe eierne til hundene fikset? 

Jo, men Prima bruker det også, så jeg sjekker også for min egen del.

Vi lurte også på søkk, men virker som det blir veldig mange, og siden de er runde... osv..

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...