Gå til innhold
Hundesonen.no

Liv i stua, høsten 2017!


Guest Michellus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er vi som låner Cullen litt nå  Det går veldig fint. Han er relativt rolig inne (bortsett fra når han leker med ungene ), sover hele  natta og gjør nesten ikke fra seg inne. Har møtt hunder (litt

Her er mitt forslag til tekst i annonsen . Jeg har fjernet mye overflødig og tenker at man trenger ikke å ha med så mye mer enn dette kanskje? Det er bare et forslag herfra altså   

Nå må du få ut fingeren og ta noen ordentlige bilder! Bilder selger! Kjøp deg et digitalkamera eller lån av en venn. Dra i fotostudio er heller ikke superdyrt. Tispa ser ikke bra ut i pelsen på bildet

Posted Images

Du må være mer aktiv på face, Instagram og melde kullet inn til raseklubben. Oppdater finn annonsen. Legg ut noen videoer på YouTube du kan dele. Du må være mer "på"! De er leveringsklare om to uker og det er en fin tid å få valp på nå. :)

Ellers veldig søte valper! :D [emoji173]️

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
Just now, mushi said:

Du må være mer aktiv på face, Instagram og melde kullet inn til raseklubben. Oppdater finn annonsen. Legg ut noen videoer på YouTube du kan dele. Du må være mer "på"! De er leveringsklare om to uker og det er en fin tid å få valp på nå. :)

Ellers veldig søte valper! :D emoji173.png

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Jeg ser flere har delt annonsen. Tusen takk for det! :heart:

Face er ganske aktiv, jeg må seff være mer aktiv på min egen face. Raseklubbens side ligger de på, finn er oppdatert og omskrevet, Instagram kan være mye mer aktiv og YouTube har jeg ikke tenkt på.

Må være mer på, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser flere har delt annonsen. Tusen takk for det! [emoji813]

Face er ganske aktiv, jeg må seff være mer aktiv på min egen face. Raseklubbens side ligger de på, finn er oppdatert og omskrevet, Instagram kan være mye mer aktiv og YouTube har jeg ikke tenkt på.

Må være mer på, ja. [emoji4]

Men du har ikke for høye krav til valpekjøperne? Jeg tenker litt at det viktigste er at du ikke blir sittende med ti hunder på fem mnd. En aktiv familie vil vel være greit for en groenendael? Nå vet jeg ikke om du har avvist noen, men jeg tror ikke jeg hadde tatt kontakt med din annonse selv om jeg er over snittet aktiv. Bare tenker høyt! [emoji56]

 

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Men du har ikke for høye krav til valpekjøperne? Jeg tenker litt at det viktigste er at du ikke blir sittende med ti hunder på fem mnd. En aktiv familie vil vel være greit for en groenendael? Nå vet jeg ikke om du har avvist noen, men jeg tror ikke jeg hadde tatt kontakt med din annonse selv om jeg er over snittet aktiv. Bare tenker høyt! emoji56.png

 

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

 

 

 

Jeg kikket på annonsen på Finn og jeg syns da ikke kravene var avskrekkende? :) Det er jo en aktiv rase og det er kanskje ikke så lurt å fremstille det noe anderledes? :) Tenker på faren for at man plutselig får igjen noen, om noen måneder.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
Just now, mushi said:

Men du har ikke for høye krav til valpekjøperne? Jeg tenker litt at det viktigste er at du ikke blir sittende med ti hunder på fem mnd. En aktiv familie vil vel være greit for en groenendael? Nå vet jeg ikke om du har avvist noen, men jeg tror ikke jeg hadde tatt kontakt med din annonse selv om jeg er over snittet aktiv. Bare tenker høyt! emoji56.png

 

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

 

 

 

Da trenger jeg litt utdypning på hva du mener med for høye krav. :) Er jeg for streng, vil jeg gjerne vite hvorfor, tenker jeg!

Har sagt ja til 3 som trakk seg pga skaffet andre hunder som de fikk "her og nå". Er en jeg avviste i dag, men det var fordi jeg ikke så etter fôrvert. Alle har vært aktive folk, ikke alle var konkurransemennesker eller trente aktivt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider



Da trenger jeg litt utdypning på hva du mener med for høye krav. [emoji4] Er jeg for streng, vil jeg gjerne vite hvorfor, tenker jeg!
Har sagt ja til 3 som trakk seg pga skaffet andre hunder som de fikk "her og nå". Er en jeg avviste i dag, men det var fordi jeg ikke så etter fôrvert. Alle har vært aktive folk, ikke alle var konkurransemennesker eller trente aktivt. [emoji4]


Nå vet jeg ikke om jeg blingser, men jeg er helt sikker på at annonsen er endret fra jeg leste den i sted. Den ser grei ut sånn som det gjør nå. Kanskje for mye detaljer og litt for lang sammenlignet med de andre annonsene ute av samme rase.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg ble stuss over i annonsa var der det sto at dette var en tyvparing. Her ville jeg skrevet noe som forklarer at det f.eks. ikke er skyhøy innavlsgrad etc. (med mindre det er det da :P )
Jeg ville ikke unnlatt å fortelle at det ikke var planlagt, men jeg ville sagt noe om hvordan hundene funker stamtavlemessig også. 
Hvertfall greit ifht uerfarne kjøpere (er det en ting "alle" vet, så er det at innavl er fy-fy...)

Ser ingen for strenge/høye krav i annonsen :) 
Synes den var fin.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Ordlyden er endret. :) Så det stemmer at den er endret. Endret en setning nå nettopp, mens hele fikk en overhaling i sta. :)

Innavlsgraden (utregnet fra NKK) er relativt lav med 3,22% over 5 generasjoner. Jeg har endret fra tyvparring til noe litt mer "morsomt" ordlydsmessig. Skrevet noe om linjene bak. For en som jobber med e-post dagen lang (og har kvalitetsscore på over 95%), må jeg si det er vanskelig å selge skriftlig. :P

Er det typ hva jeg tenker valpene vil fungere bra til du sikter til?

Edit: Jeg må le, da. Var noen som synes jeg utga for mye info (helseresultarer f.eks). Da kjente jeg at jeg ble litt sur. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine :wub:

Det jeg tenker for å tiltrekke mulig kjøpere er å være aktiv! Ta gode bilder av de, oppdatere med bilder med jevne mellomrom. 

Ikke si tyvparring - men kanskje uplanlagt?

Også synes jeg det var litt lite bilder av foreldrene på finn annonsen (for noen uker siden). :)

Du skriver også at de er "sparsomt" konkurrert med, det er litt sånn, overflødig ord kjenner jeg. Rally kl1 er ikke akkurat all verdens å ha oppnådd med hundene sine (uten å fornærme noen!). Men de kan jo for all del være brukenes hunder uten å vært konkurrert med. Men om du skal tilttrekke deg litt konkurransemennesker ville jeg visst frem filmer av foreldrene i trening - så man som eventuell kjøper se hva som bor i foreldrene. Siden de ikke har noen resultater å vise til. :)

Lykke til med valpene! :ahappy:

(Ville også delt på norsk agilityside)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, jeg tror med fordel du også kan redusere bildemengden i finn-annonsen betraktelig. Det er mye fuzzy og intetsigende bilder der. Og er folk faktisk interesserte i å se 1-dagersbildene? Et bedre bilde av Alice også kanskje, hun viser seg ikke veldig bra på det bildet synes jeg.

Lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også ha redusert mengden bilder betraktelig, og kun hatt et lite utvalg bilder av valpene (av god kvalitet), samt noen fine bilder av foreldrene. :) Med mindre du tror at det er et stort marked blant raseentusiaster, så tror jeg heller ikke det er noen vits å nevne hundene som ligger bak (det blir bare blah-blah-blah-skjønner-ingen-ting for de aller fleste). Kort og konsis annonse med få, gode bilder, og så kan man heller utdype mer på hjemmesiden og når folk tar kontakt. :) Lykke til med salget, de ser kjempesøte ut! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ang bildene. Du kan droppe minst halvparten, alle som er ute av fokus er bare å ta vekk. Skal du beholde 1 dagers bilde f.eks ville jeg kun beholdt Cassandra og Dorian sitt, samt bilde av hele gjengen hos mor. 2 ukers, Varric, Iron Bull og kanskje Dorian eller Blackwall. Av de andre ville jeg behold det som nå ligger som nr 1, 20, 23, 34. Til nøds 31, 33, 35. Resten kan du vise frem via facebook om noen er interesserte. 
Bilde av pappaen er supert, men enig med simira at Alice gjerne kunne hatt et bedre et. 
Har du mulighet få lånt deg et kamera eller om du kjenner noen som har et speilrefleks el, komme å ta bilder for deg. :) Det blir med en gang mye mer innbydende. 

Ellers så liker jeg annonseteksten slik den er nå. Kan kanskje være litt skremmende for noen med "wall of text", men jeg synes alt du har skrevet er god info og ikke "surr" slik man kan oppleve i andre annonser. :lol: Så synes ikke det er for mye tekst. :) 
*hilsen hun som ofte henger på finn og kikker på annonser* :icon_redface:


Superdupersøte små fleecenøster! Håper det ramler innom et drøss med skikkelige valpekjøpere nå som ønsker seg en lite sort stjerne! Hadde jeg vært ute etter belger hadde jeg slitt med å holde meg borte i hvertfall. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøte :wub: Synd det er feil belger og feil tidspunkt!

Ift. finnannonsen så er den aaaaalt for lang :) 

Sitat

Disse fantastiske valpene født 22. september 2017 ser etter et nytt hjem. Per dags dato er de 6 uker gamle og det er nå 5 hannhunder og 1, muligens to tisper ledige. De er leveringsklare fra 17. november.

Mor (Nanduhria's Istion), Alice til daglig og far (Woodshine's Nija), Angus til daglig.
Helse: Begge er røntget HD/AA uten anmerkninger.
Mentalitet: Begge har gjennomført mentalbeskrivelse som viser trygge og gode foreldre. Far er skuddfast. 
Foreldrene trenes til daglig i lydighet, rally-lydighet(begge har to førstepremier) og spor. Far er også stilt ut noen ganger med gode kritikker.

Dette kullet ble til ved at vår kjære hannhund fikk "snøret i bånn" mens hundene var hjemme alene. Vi er veldig påpasselige når tispa vår har løpetid, og vi mistenker derfor her at dette må ha skjedd gjennom buret en fin julidag.

Jeg ser etter deg som ønsker en hund som virkelig vil være sammen med deg og oppleve verden. Du er aktiv og liker å gi hunden din mentale utfordringer. Du har satt deg inn i hva det vil si å ha en valp, unghund og voksen hund og er klar for å dele livet med menneskets beste venn i flere år. Jeg kan tilby deg god oppfølging så lenge du vil og hjelp til det du måtte ønske rundt valpen. Jeg kan også være behjelpelig med hundepass. 

Når du selv tar røntgen og gjennomfører MH av hunden innen den er 3 år gammel, vil jeg tilbakeføre 1000,- av kjøpesummen. Valpene blir registrert i NKK og leveres med helseattest, stamtavle, første vaksine, ID-merking, 3 ormekurer og en liten valpepakke. De vil også ha gjennomført en valpetest når de er 7 uker gamle for å få et lite innblikk i mentaliteten deres.

Jeg kan kontaktes ved å sende en henvendelse her på finn, eller ved å ringe eller sende SMS. Jeg jobber en god del turnus og er derfor ikke alltid tilgjengelig på telefonen, men gi det gjerne et forsøk. Når du meg ikke, send meg en SMS om hva det gjelder, så ringer jeg deg tilbake når jeg har mulighet til det.

Om du ønsker mer informasjon om rasens historie og generelt om rasen, anbefaler jeg belgerklubbens hjemmeside http://www.nbfk.no/ Jeg har også en egen hjemmeside som heter togalebelgere.wordpress.com om det er ønskelig lese mer om mine hunder. Her kan du også se filmer fra MH-beskrivelsene til hundene under bloggen.

Jeg har tatt utgangspunkt i det du allerede har i annonsen, endret litt på noe og forkortet det en del. Det er bare et forslag selvfølgelig :)

I tillegg ville jeg redusert antall bilder en hel del. Slett de som er veldig uklare og de gamle bildene. Hør om det er noen du kjenner som har et greit kamera som kan hjelpe deg å ta noen nye bilder :) Prøv å ta bilder i godt dagslys, du trenger all den hjelpen du kan fra lyset når du har svarte hunder. Dessverre er det sånn at gode bilder selger mye bedre og du vil fange interessen hos flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaltfor lang annonse, og trenger du å nevne tyvparringen? Annonser med så mye tekst virker litt "lammende", selv om det du  skriver her er helt ok, bare kort godt ned på tksten, ta med det aller viktigste, og stryk teksten om tyvparringen. Helt greit med foreldres resultater og helseopplysn., mye av det anndre kan du fortelle på tlf og på hjemmesiden. Og som flere her har sagt, færre og bedre bilder ! De aller færreste interesserer seg for bilder av nyfødte valper, det sier liksom ingenting. Lykke til !

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Mange gode tanker her, og det settes pris på! :) Jeg er litt for trøtt til å fikse den nå, men tar en ny gjennomgang i morgen. Ser ut som for mye tekst og for mange (dårlige) bilder er det som går igjen. I will fix! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Valpene født 22. september 2017 og er leveringsklare fra 17. november. Det er nå 5 hannhunder og 1, muligens to tisper ledige.

Far: Woodshine's Nija, HD AA og AD 0, gjennomført MH. Han trenes i lydighet, rallylydighet og spor, og han har to førstepremier i rally-lydighetskonkurranse. Han har også gode kritikker fra utstilling. 

Mor: Nanduhria's Istion, HD AB og AD 0, gjennomført MH.  Hun trenes også i lydighet, rallylydighet og spor, og hun har også to førstepremier i rallylydighetskonkurranse.

Jeg ser etter deg som ønsker en hund som vil være sammen med deg og oppleve verden. Du er aktiv og liker å gi hunden din mentale utfordringer. Du har satt deg inn i hva det vil si å ha en valp, unghund og voksen hund og er klar for å dele livet med menneskets beste venn i flere år.

Jeg kan tilby deg oppfølging så lenge du vil, hjelp til det du måtte ønske rundt valpen, pass, så lenge det ikke kræsjer med egne planer, og interesse. Når du har røntget hunden og gjennomført MH, vil jeg tilbakeføre 1000,- av kjøpesummen.

Valpene blir registrert i NKK og leveres med helseattest, stamtavle vaksine gjennomført, ID-merking, 3 ormekurer gjennomført og en liten valpepakke. De vil også ha gjennomført en valpetest når de er 7 uker gamle.

Jeg kan kontaktes her på finn, eller ved å ringe eller sende SMS.

Om du ønsker mer informasjon om rasens historie og generelt om rasen, anbefaler jeg belgerklubbens hjemmeside http://www.nbfk.no/ Jeg har også en egen hjemmeside som heter togalebelgere.wordpress.com om det er ønskelig lese mer om mine hunder. Her kan du også se filmer fra MH-beskrivelsene til hundene under bloggen. 

Her er mitt forslag til tekst i annonsen :). Jeg har fjernet mye overflødig og tenker at man trenger ikke å ha med så mye mer enn dette kanskje? Det er bare et forslag herfra altså :)  

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg kan tilby deg oppfølging så lenge du vil, hjelp til det du måtte ønske rundt valpen, pass, så lenge det ikke kræsjer med egne planer, og interesse."

Denne steningen synes jeg var litt merkelig - hva menes egentlig her? Plutselig var du ikke interessert i å tilby oppfølgning allikevel? :P Skjønner jo at det ikke er det du mener, men det kan tolkes sånn.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søteste :wub:

Det eneste jeg stusser litt på er at annonsen får det til å virke som man MÅ trene hund og ha mye erfaring. Da innskrenker du markedet drastisk når du har svarte belgere.  

Og det er jo ikke helt sant? 

De vil sannsynligvis fungere like fint hos feks aktive turfolk vil de ikke ? Jeg ville solgt de inn som flotte turhunder i tillegg til at de ev kan brukes til hundesport. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...