Gå til innhold
Hundesonen.no

Offentlige lister over dyreplagere


QUEST
 Share

Recommended Posts

Jeg er generelt motstander av offentlig gapestokk. Der er innimellom en del som ligger bak i hendelser der også dyr lider, som ikke kommer frem, feks sinnslidelse/psykiatri/demens, sykdom med mer. Og å henge ut folk fører sjelden noe godt med seg.
Men verden vil gjerne ha noen hatobjekter å samles om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig er nå også hundesonen og deres medlemmer en kaklegjeng uten like - og er raske med omtale av folk og fe både offentlig såvel som svært aktive på facebook messenger og snapchat. Å stå som noen hedersgallioner bak en politisk korrekt mening om at man ikke skal henge ut eller baksnakke er derfor ganske ironisk, men folk står for det de selv vil osv :P 

Spørsmålet for vårt samfunn er vel hva som er den mest effektive metoden for å stoppe problemet, egentlig er. I forhold til mengden uskyldige listede mennesker på pedofili-listene i USA er det nok ikke den mest relevante eller effektive metoden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Samtidig er nå også hundesonen og deres medlemmer en kaklegjeng uten like - og er raske med omtale av folk og fe både offentlig såvel som svært aktive på facebook messenger og snapchat. Å stå som noen hedersgallioner bak en politisk korrekt mening om at man ikke skal henge ut eller baksnakke er derfor ganske ironisk, men folk står for det de selv vil osv :P 

Spørsmålet for vårt samfunn er vel hva som er den mest effektive metoden for å stoppe problemet, egentlig er. I forhold til mengden uskyldige listede mennesker på pedofili-listene i USA er det nok ikke den mest relevante eller effektive metoden?

Enig i den siste delen av dette innlegget. Den første overser jeg helt for ikke å sette igang en debatt i debatten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2017 at 11:32 AM, Kangerlussuaq skrev:

Samtidig er nå også hundesonen og deres medlemmer en kaklegjeng uten like - og er raske med omtale av folk og fe både offentlig såvel som svært aktive på facebook messenger og snapchat. Å stå som noen hedersgallioner bak en politisk korrekt mening om at man ikke skal henge ut eller baksnakke er derfor ganske ironisk, men folk står for det de selv vil osv :P 

Spørsmålet for vårt samfunn er vel hva som er den mest effektive metoden for å stoppe problemet, egentlig er. I forhold til mengden uskyldige listede mennesker på pedofili-listene i USA er det nok ikke den mest relevante eller effektive metoden?

I det første avsnittet drar du ikke bare mange over samme kam, men du sammenligner epler og ... tja ... bananer? Et offentlig register er ikke det samme som sladder på sosiale medier. Selv om jeg (også?) synes man skal være veldig forsiktig med å uttale seg i negative ordelag om personer som ikke kan forsvare seg både i sosiale medier og i sosialt liv ellers. Blir sagt mye rart rundt i ymse hundeklubber også, ikke bare online.

I det andre avsnittet er jeg uenig i at "spørsmålet for vårt samfunn er vel hva som er den mest effektive metoden for å stoppe problemet...", gitt at du her faktisk mener "effektiv". Det er mye uønsket adferd man har svært effektive metoder for å begrense omfanget av, men som sivilisert samfunn lar vi være... kappe av kroppsdeler etter behov feks. Neppe mye nasking da vil jeg tro... Men bytt ut effektiv med "hensiktsmessig" eller "samfunnstjenlig" så er jeg enig.

Og her mener jeg slike offentlige registre, det være seg over seksualforbrytere eller dyreplagere, ikke er samfunnstjenlige. Det bryter mot alle prinsipper om at man ta sin straff og så få en ny sjanse. Straffen blir plutselig livslang ... man får hverken venner eller jobb. Og det er jo ikke noe godt utgangspunkt for å bli en lovlydig medborger. Og, som du er inne på, enhver forbrytelse har sin historie og det blir fort rare utslag på en slik liste - uten at jeg synes det er hovedproblemet med den. Det blir litt som å diskutere hvor problematisk det er å gjennomføre dødsstraff på den ene eller andre "humane" måten når det virkelige problemet er dødsstraffen i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...