Gå til innhold
Hundesonen.no

MegaMarie flytter til Trondheim!


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

... og er dermed først og fremst på jakt etter leilighet! Vet du om noen som leier ut og tillater dyr? Jeg ønsker helst å bo sammen med noen, men jeg er også åpen for å bo alene. Jeg skal studere ved NTNU så jeg ønsker å bo noenlunde sentralt i forhold til dette, ihvertfall slik at det ikke tar for lang tid å komme seg dit med buss. I tillegg ønsker jeg jo gjerne å bo i nærheten av fine turområder og gjerne også ikke så langt unna en potensiell hundeklubb. Vi trener agility, rallylydighet og noe bruks og vanlig lydighet. Hvis noen vet om fine områder å bo i, så tar jeg gjerne i mot tips om det også, så jeg vet litt mer hvilke områder jeg burde leite i. Jeg har bil, så parkering hadde vært greit. Max pris på leie 5500 kr måneden.

Jeg er også på jakt etter tips til hundeklubb. Vi trener som sagt mest agility og rallylydighet, utenom dette trener vi noe bruks og litt vanlig lydighet. Jeg trives i klubber hvor man hjelper hverandre uten at andre trenger å spørre om hjelp. Gjerne også en klubb med noen unge rundt min egen alder. 

Generelle tips om Trondheim taes også i mot! :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=72820134

søkeresultat på finn, trondheim, dyr tillat og øvre husleie på 5500 :) Ikke veldig mye å velge i til den prisen, men det kan lønne seg å se litt på nabokommuner som malvik og klæbu for å utvide søkeresultatet, selv om det innebærer lengre reisevei. EDIT: men fjerner du kriteriet om leie mtp ønsket om å bo i kollektiv, der den totale leia dermed kan være større, så øker også antall treff :) 

Når det gjelder hundeklubb er vel den med mest aktivitet nidaros brukshundklubb. Gauldal hundeklubb er også veldig aktive på agility så vidt jeg vet. :) Ellers er det en del treningsmiljø tilknyttet "hundeskoler/kursvirksomhet" heller enn klubber, f.eks hos sportshunder og doglife. 

Velkommen til trondheim, forresten :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt greit å vite hvor du skal være. Feks om du blir på dragvoll er skogen 2 minutter gåtur unna :ahappy:  Er det på gløshaugen og du finner boplass i nærheten der er nærmeste skog en busstur på 10 minutter unna. 

Hundeklubber/treninger ligger desverre alle litt utenfor byen, så det er umulig og både bo nære noe slikt og NTNU. Veldig kjekt og ha bil! 

Av agility har vi: Gauldal HK med bane på fremo, Nidaros BHK med bane med Stavsøra, Jaro's hund med kunstgressbane på Melhus, Sportshunder med bane på klett og til sist Agilityhallen Øysand med hall og kunstgress. 

Rally treninger: På stavsøra med Nidaros og på øysand med doglife. 

Lydighet: Trenes vell litt sporadisk, men Nidaros har fellestreninger på stavsøra. 

Jeg vil påstå at vi er en god del "yngre" i Trondheim som trener hund, uten at jeg helt vet hvor gammel du er :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har du bil med deg oppover? Alle treningsbanene her ligger utenfor byen, og dermed knølete til med kollektivtransport.. 

Nå vet ikke jeg når du kommer oppover, men vi har ag-stevne her andre helga i aug, og første helga i sept. Vil se hundene dine :innocent: 

Nå er vi jo flere yngre trøndere her på sonen som bor her oppe og er aktiv med hund, samt at det fins flere. Bare ta kontakt når du kommer opp om du vil så kan jeg eventuelt vise deg litt rundt på de forskjellige banene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bil, som jeg skrev i start innlegget :) Jeg vil gjerne bo nærme tursteder og skolen. Hundeklubb kan jeg fint kjøre til.

Tusen takk for masse tips! Kanskje stevnet i september @Christine! Jeg tar gjerne kontakt når jeg kommer! Kommer nok ikke før midten av August ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten velge om du vil bo nært campus eller nært turområde, siden campus er såpass sentrumsnært. Det er gode bussforbindelser til Gløs, spesielt fra Dragvollområdet og Byåsen. Vil du være mer sikret snø på vinteren så er området rundt øvre Sverresborg/Nyborg på Byåsen nære markagrensa. Hammersborg og Fagerlia er i samme område. Loholt/Lohove er nært Dragvoll campus, og bussen til sentrum passerer Gløs. Der er du rett ved Estenstadmarka.

Vil du bo i gangavstand til Gløs så er Singsaker og Moholt nærmest, Rosenborg en halvtimes gange litt lenger unna. Men det er mer trykk i dette området og dermed en del dyrere.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de fortsatt studenthybler på Karinelund som tillater dyr? Sjekk det, og still deg på venteliste!

Det spørs jo litt om du vil prioritere å bo nær natur eller nær studiested. Jeg trivdes veldig godt på Moholt, det er sosialt og har god offkomforbindelse, men ikke direkte nær hverken skog eller Gløs. Byåsen som @Line nevner er kjempefint for natur, men litt upraktisk for Gløs (selv om det går buss direkte). Det samme med en del områder på Lade.

Jeg ville nok sett på Dragvoll, Loholt, Nardo osv., eventuelt bo nær Gløs, da har du kort vei til og fra forelesninger og bussforbindelser overalt når du vil ut i marka.

Savner byen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, simira skrev:

Har de fortsatt studenthybler på Karinelund som tillater dyr? Sjekk det, og still deg på venteliste!

Det spørs jo litt om du vil prioritere å bo nær natur eller nær studiested. Jeg trivdes veldig godt på Moholt, det er sosialt og har god offkomforbindelse, men ikke direkte nær hverken skog eller Gløs. Byåsen som @Line nevner er kjempefint for natur, men litt upraktisk for Gløs (selv om det går buss direkte). Det samme med en del områder på Lade.

Jeg ville nok sett på Dragvoll, Loholt, Nardo osv., eventuelt bo nær Gløs, da har du kort vei til og fra forelesninger og bussforbindelser overalt når du vil ut i marka.

Savner byen!

Ikke noe upraktisk med buss fra Lade til Gløs tross at man må bytte buss i sentrum :) Snart kommer det "super"buss også. 

(Hvis du savner Trondheim så må vi kanskje leie deg inn som dommer på rally-stevne en gang :ahappy:

Megamarie - hvis du lager deg annonse på "ønskes leid" må du legge inn link her så kan jeg dele i noen lokale hundegrupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten de som er nevnt kan du jo også sjekke ut risvollan. Nære estenstadmarka (gåavstand) og en liten busstur unna gløshaugen. 

Edit: Om du har bil er det fint mulig og parkere på NTNU dragvoll, men få parkeringer gløshaugen (som alltid er tatt), så det er lite vits og ta noe annet enn buss dit. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, simira said:

Har de fortsatt studenthybler på Karinelund som tillater dyr? Sjekk det, og still deg på venteliste!

Det spørs jo litt om du vil prioritere å bo nær natur eller nær studiested. Jeg trivdes veldig godt på Moholt, det er sosialt og har god offkomforbindelse, men ikke direkte nær hverken skog eller Gløs. Byåsen som @Line nevner er kjempefint for natur, men litt upraktisk for Gløs (selv om det går buss direkte). Det samme med en del områder på Lade.

Jeg ville nok sett på Dragvoll, Loholt, Nardo osv., eventuelt bo nær Gløs, da har du kort vei til og fra forelesninger og bussforbindelser overalt når du vil ut i marka.

Savner byen!

Jeg har bil og til å komme meg rundt til turområder. Men jeg liker å ha en runde rett i nabolaget som gjerne har noe natur å by på. Jeg kan helt fint busse til skolen, så lenge ikke bussturen tar for evig. 

Jeg holder på å lage annonse nå :) Legge ut linken her etterpå! Tusen takk, @Christine :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=91697538

Denne er så og si i marka :aww: Eneste ulempen er at det er et stykke til buss, men kjører du et par min så har du gratis p-plass rett ved en bussholdeplass. Ellers ligger det en del hybler som passer din pris, hvor ingen har skrevet noe om dyrehold. Selg deg selv og hundene dine :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Christine said:

Ikke noe upraktisk med buss fra Lade til Gløs tross at man må bytte buss i sentrum :) Snart kommer det "super"buss også. 

(Hvis du savner Trondheim så må vi kanskje leie deg inn som dommer på rally-stevne en gang :ahappy:

Megamarie - hvis du lager deg annonse på "ønskes leid" må du legge inn link her så kan jeg dele i noen lokale hundegrupper. 

Jeg skal dømme der i november, men kommer gjerne flere ganger!

+ til Risvollan!

Ellers synes jeg Trondheim er mer "idyllisk" og grønt enn både Bergen og Oslo, du vil alltids finne deg en "grønn runde" @MegaMarie. På Gløs er det masse park, nært til Festningen, og så har du langs elva såklart.

Personlig så tenker jeg det hadde vært best å bo nærmest mulig studiested så det blir kortest tid borte fra hundene, men om du vil bo nærmere marka så er det mange gode alternativer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, simira skrev:

Jeg skal dømme der i november, men kommer gjerne flere ganger!

+ til Risvollan!

Ellers synes jeg Trondheim er mer "idyllisk" og grønt enn både Bergen og Oslo, du vil alltids finne deg en "grønn runde" @MegaMarie. På Gløs er det masse park, nært til Festningen, og så har du langs elva såklart.

Personlig så tenker jeg det hadde vært best å bo nærmest mulig studiested så det blir kortest tid borte fra hundene, men om du vil bo nærmere marka så er det mange gode alternativer.

Aha, men da sees vi da :) 

Men ja, det er alltids noen grøntområder uansett hvor man bor. Er det i tjukkeste sentrum er det kort vei til Nidelven hvor du kan følge stien et godt stykke ut av byen f.eks. Parker og litt skog er det vel ca overalt, men klart enkelte området er nærmere marka enn andre. Jeg bor rett ved en populær tursti som andre kjører bil for å gå, men siden det er kjekt med variasjon og jeg har bodd her i mange år så foretrekker jeg å kjøre til marka selv. Men å gå lufteturer her med variert terreng og omgivelser er null stress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder med de andre; Dragvoll eller Risvollan er nærme Estenstadmarka og på Byåsen-sida har du hele bymarka. Lett å komme seg til Gløs derifra med buss.

Bymarka er nok bedre mtp ski da det er mer bakker i Estenstad, men veldig fine steder med mange muligheter begge to.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 at 2:33 PM, MegaMarie skrev:

Jeg har bil, som jeg skrev i start innlegget :) Jeg vil gjerne bo nærme tursteder og skolen. Hundeklubb kan jeg fint kjøre til.

Tusen takk for masse tips! Kanskje stevnet i september @Christine! Jeg tar gjerne kontakt når jeg kommer! Kommer nok ikke før midten av August ca.

Med bil kan du jo bo litt utenfor byen, det er billigere å leie, men du må betale bompenger. Jeg bor i Malvik og bruker i underkant av 15 minutter til jobben min i byen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...