Gå til innhold
Hundesonen.no

Sove etter frokost


SaraSL
 Share

Recommended Posts

Valpen pleier å våkne 6 tiden for lufting og frokost, hun er kjempeflink å sover hele natten. Vår andre hund er vandt med å sove igjen etter hun har hatt frokost, men dette sliter valpen med. Hun begynner bare å hyle. Noen som har tips? Eller vil dette gå av seg etter hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det samme som deg og ga mat rett etter første lufteturen. Hun fikk gjerne tussebyge etterpå men heldigvis når de er så små ble hun fort trøtt igjen. I begynnelsen lot jeg henne rase fra seg og så sovnet vi videre på sofaen etterpå, og så etterhvert tok jeg henne opp i sengen. Få sove i seng = kan sove så lenge jeg vil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
2 timer siden, MerlePerle skrev:

Ca når får deres valper frokost? (Når dere ikke skal på jobb/skole men vil sove litt lenger)

Når jeg står opp og kommer dit i morgenprogrammet - jeg bruker ikke faste klokkeslett, for jeg vil ikke ha hunder som kan klokka og maser etter mat - og jeg vil ikke ha hunder som tror de kan bestemme når vi skal stå opp. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke fòret etter klokken, med slike rutiner blir det fort mas om diverse omstendigheter gjør at det en dag ikke blir mat til vant klokkeslett. Gi valpen mat når du står opp og lær den at før den tid er det uansett natta (med unntak av om den må ut på do selvsagt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MerlePerle skrev:

Ca når får deres valper frokost? (Når dere ikke skal på jobb/skole men vil sove litt lenger)

Jeg står opp lufter den, går inn, ser på tv en halvtime-time så får valpen mat. Det kan være klokka ti en dag, klokka ellve den neste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Står opp og lufter og hvis det er for tidlig går jeg og legger meg igjen. Er det passe tid til å stå opp får dem frokost. Nå jobber jeg skift så jeg følger en klokke som betyr at dme får mat når jeg står opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdager står jeg opp en gang mellom 0530 og 0630, da er det rask tissetur, så dusj på meg og frokost til hundene etter jeg har dusjet. 

 

I helgene er det egentlig samme rutine men annet tidspunkt. Valpen får også sove i sengen om morgenen i helgene - mitt triks for å få sove så lenge jeg vil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...