Gå til innhold
Hundesonen.no

Bakbeina svikter


Recommended Posts

Den siste tiden har jeg merket at bak beina til min eldste hund har begynt å svikte plutselig. Det skjer så fort hun mister litt kontroll og ramler på rumpa men så er det rett opp igjen. Det virker ikke som hun har noe vondt når det skjer hun er bare litt overrasket selv også når det skjer. Jeg vet at hun har litt forkalkninger i bakbeina. Har noen vært bort i noe lignende? Er det noe en kan gjøre? Jeg skal til veterinær på tirsdag på seniorsjekk og kommer til å spørre veterinær om råd også 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Min første hund fikk forkalkninger i bekkenet etter en bilulykke, og etterhvert gikk det utover nervebanene i foten bl.a. Det endte opp med at han ikke løfta bakbeina når han gikk, så han dro foten ut til siden og bakover i stedet for. Til slutt var han såpass ille at han fikk slippe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår dame på 11.5 begynner også å bli svak i bakenden- hun har spondylose, og har nå begynt på smertestillende fast. Er til utredning for å sjekke at smertestillende faktisk fungerer da hun er en ekspert på å skjule smerter. Hun har mindre muskelmasse i ene bakfoten i forhold til andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlehunden her på gården hadde kraftig hd med forkalkninger, han begynte bakbeina å svikte på så han datt ned på rompa, etterhvert utviklet det seg til at han i perioder ikke hadde kontroll på bakbeina i det heletatt. Da fikk han slippe. :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja klart det er snakk om livs kvalitet og akkurat nå har hun mye livs glede selv om hun er over12 år. Det er den siste måneden bak beina har sviktet av og til på tur skjer kanskje 1 gang i løpet av turen og det er ikke hver gang på tur det skjer heller. Ser jeg at livs gnisten er borte og bak beina svikter mer og mer må jeg nok ta en vurdering selv om tanken er helt grusom. Det er jo mamma sin lille øyesten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...