Gå til innhold
Hundesonen.no

Din hundeskole vestfold/telemark


Lemen
 Share

Recommended Posts

9 timer siden, Ozzy skrev:

Ville ikke gått hos Thomas ihvertfall. Hvor bor du? 

Nei, det er det jeg sitter med en følelse på. Jeg var på 3 timers introduksjon i går og jeg fikk ikke noe godt inntrykk av han. Han sa veldig mye rart. Men jeg tror ikke det er han som skal ha valpekurset og tidspunktet passer så bra i i forhold til sommeren. Jeg har sjekket og det finnes ingen andre kurs som starter opp nå her jeg bor.. Kjenner du til de andre instruktørene - Berit og Elise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ved å lese CV'ene ville jeg jo holdt meg langt unna... Ser for meg en litt "svevende" svadakommunikasjon - og det var egentlig ingen som hadde noe erfaring å vise til med hund sånn i praksis? Annet enn at de har holdt kurs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mara skrev:

Berit er god som gull ?

Hun driver ikke etter samme Cesar Milan hjemmesnekra metodikk som Thomas prediker?

2 minutter siden, mushi skrev:

Jeg har vært på foredrag med Thomas og ville ha styrt godt unna han. Har hørt bra om Berit! Jobbet sammen med henne før og hun var ei hyggelig dame da. 

Hun virker koselig, men jeg bare lurer fælt på metodikkene de bruker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Bare ved å lese CV'ene ville jeg jo holdt meg langt unna... Ser for meg en litt "svevende" svadakommunikasjon - og det var egentlig ingen som hadde noe erfaring å vise til med hund sånn i praksis? Annet enn at de har holdt kurs? 

Ja, det var en selsom opplevelse å høre på Thomas. Han kunne ikke gi klare svar på noe som helst "han skulle komme tilbake til det".Han brukte også mye tid på at han hadde hjulpet 100 familier med hundene deres. Veldig mye av det han sa startet med "Forskere har funnet ut" uten å vise til en eneste kilde. Han brukte uhorvelig mye tid på å sammenlikne hunder og barn før han helt til slutt snakket om overgivelse. At hunden måtte overgi seg eier og at han brukte berøring som metode..

På den ene siden så tenker jeg at hvor ille kan kurset være, det er snakk om 4 timer og jeg vet at jeg uansett ikke gjør noe jeg er ubekvem med. Jeg vil bare ha en arena hvor jeg og Knerten kan trene hvor det er andre valper og en positiv grunnholdning. Det er jo ikke rakettvitenskap liksom. Men jeg tar hvert fall ikke kurset om det er Thomas som holder det. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lemen skrev:

Nei, det er det jeg sitter med en følelse på. Jeg var på 3 timers introduksjon i går og jeg fikk ikke noe godt inntrykk av han. Han sa veldig mye rart. Men jeg tror ikke det er han som skal ha valpekurset og tidspunktet passer så bra i i forhold til sommeren. Jeg har sjekket og det finnes ingen andre kurs som starter opp nå her jeg bor.. Kjenner du til de andre instruktørene - Berit og Elise?

Berit skal være positiv og ikke så voldsom som Thomas. Har vært på flere foredrag og kjenner flere som har vært på kurs og han er dyktig til å snakke men han gjør mye rart. Hørt fra flere hold at han ofte glemmer deltagere fordi han er opptatt med å sloss med en av de store hundene med utfordringene og han er veldig glad i å vise seg frem. 

Er det Berit så tror jeg det går bra, men anbefaler ikke å gå på kurset dersom Thomas holder det. Han driver mye med coaching og kurs så han veit å prate men hund er han ikke så god på selv om han er flink til å overbevise andre om det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lemen Jeg har også tenkt meg på valpekurs i Vestfold til sommeren! Har sendt en mail til Din hundeskole for å høre om kurset som starter 26/6 og varer i fire dager. Hvor i Vestfold hører du til? Følger denne tråden og setter pris på å høre hva du kommer frem til ift kurs og denne hundeskolen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas ser ut til å være den eneste som har noe faktisk hundeinstruktørutdannelse, og den er fra Oslo hundeskole (ikke noe kvalitetstegn i min bok).

Hva heter hundeskolen til Martine i nærheten av Tønsberg? @Anette?

Nå kjenner jeg ikke til denne Din hundeskole selv, men ut fra det folk skriver over her ville jeg kanskje prøvd å finne alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, GrønnValpeEier skrev:

@Lemen Jeg har også tenkt meg på valpekurs i Vestfold til sommeren! Har sendt en mail til Din hundeskole for å høre om kurset som starter 26/6 og varer i fire dager. Hvor i Vestfold hører du til? Følger denne tråden og setter pris på å høre hva du kommer frem til ift kurs og denne hundeskolen:-)

Anbefaler heller/også å sjekke ut GiLabb og Rikke Svele :)  De vet jeg er dyktige,og positive. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Lemen skrev:

Ja, det var en selsom opplevelse å høre på Thomas. Han kunne ikke gi klare svar på noe som helst "han skulle komme tilbake til det".Han brukte også mye tid på at han hadde hjulpet 100 familier med hundene deres. Veldig mye av det han sa startet med "Forskere har funnet ut" uten å vise til en eneste kilde. Han brukte uhorvelig mye tid på å sammenlikne hunder og barn før han helt til slutt snakket om overgivelse. At hunden måtte overgi seg eier og at han brukte berøring som metode..

OMG :lol: Hørtes akkurat ut som det jeg forestilte meg ja... 

47 minutter siden, Lemen skrev:

På den ene siden så tenker jeg at hvor ille kan kurset være, det er snakk om 4 timer og jeg vet at jeg uansett ikke gjør noe jeg er ubekvem med. Jeg vil bare ha en arena hvor jeg og Knerten kan trene hvor det er andre valper og en positiv grunnholdning. Det er jo ikke rakettvitenskap liksom. Men jeg tar hvert fall ikke kurset om det er Thomas som holder det. 

Så lenge man vet hva man vil - og ikke har tenkt å bli noen disippel eller sånt, så går det nok fint :). På den annen side vil jo kanskje en vanlig hundeklubb gjøre samme nytten? De fleste har vel vanlige miljøtreninger der man kan være tilstede og sulle litt for seg selv :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, simira said:

 

Hva heter hundeskolen til Martine i nærheten av Tønsberg? @Anette?

 

 

4 minutes ago, Ozzy said:

Anbefaler heller/også å sjekke ut GiLabb og Rikke Svele :)  De vet jeg er dyktige,og positive. 

Gilabb var det jeg tenkte på ja.

1 hour ago, Lemen said:

Ja, det var en selsom opplevelse å høre på Thomas. Han kunne ikke gi klare svar på noe som helst "han skulle komme tilbake til det".Han brukte også mye tid på at han hadde hjulpet 100 familier med hundene deres.

Tilogmed den norske hundehviskeren har i det minste "reddet" over 2000 hunder (dessvere). :P Nå vet jeg ikke hvor lenge disse har holdt på men jeg tror ikke jeg ville fokusert på det tallet så mye om jeg var dem.

Edit:

Prøvde å finne kursene til Gilabb, men finner dem ikke. Finnes de lengre @Anette og @Ozzy?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fire samlinger litt lite på et valpekurs? Jeg trodde normalen var 6-8 uker, for å få litt kontinuitet, se utvikling og kunne spørre om nye utfordringer som dukker opp etter hvert? En valp orker jo ikke trening i timesvis, så jeg er vant til at et valpekurs heller er en time per kveld i åtte-ti kvelder, mens for eksempel bronsemerkekurs kan være mer "intensive".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gilabb har jeg gått med fire hunder, veldig fornøyd. Men det er klikkerbasert, så vet man det. 

Det finnes ingen korrigering eller tvang ved Din Hundeskole, bare så det er sagt.. men Thomas er nok for spesielt interesserte ;-) Berit er derimot en veldig positiv og koselig dame som er flink til individielle tilpasninger på kurset. Overhodet ingen Millan-tendenser. Skal sies at jeg bare har observert, ikke deltatt med egen hund. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GrønnValpeEier skrev:

@SFX Hadde det vært valpekurs ala 6-8 uker innen august så hadde jeg absolutt gjort det, men nå på sommerstid har jeg bare greid å finne slike ukeskurs! Er vel litt lenge å vente til august, da er hun nærmere 5 mnd..?

Det er fremdeles mye valp i en valp på fem måneder - jeg tenker at det handler jo om kvaliteten en får ut av et kurs også, uten at jeg kan noe om de kursene som er nevnt. Men et ukeskurs ser jeg for meg kan bli overveldende, og at alle gode spørsmål og oppfølgingsspørsmål kommer når kurset er over. Et valpekurs er ikke primært for å lære valpen alt, det er for å gi eier noen verktøy den første tiden med sin valp. Men en må jo få tid til å rekke over det en lærer og teste det ut i praksis hjemme, for deretter å kunne komme tilbake til instruktør med spørsmål når ting ikke fungerer eller valpen ikke reagerer som "boka beskriver". Jeg personlig ville heller valgt et kurs som gikk litt over tid om jeg var uerfaren med hund, mens et intensivkurs over en uke er kanskje bedre rettet som et oppfriskningskurs for de som har hatt valp før. Yngstemann gikk jeg aldri valpekurs med, valpen før det fikk valpekurs som gikk over helg - som fungerte bra fordi det var jeg som ønsket meg oppfriskningen. Men da jeg hadde min første hund er jeg veldig glad for at jeg hadde "oppfølging" over flere uker, at jeg kunne rekke å se etter resultat i det vi jobbet med før kursinstruktør sa "takk for oss". En har jo ulike behov ut fra sitt eget utgangspunkt, så ingen kan fortelle deg hva du trenger og bør gjøre. 

Jeg trodde kommersielle hundeskoler - i motsetning til hundeklubber - hadde aktivitet gjennom hele året, og dermed ikke trengte å skyndte seg før sommerferien for å avslutte kursene? Det er jo mange som vil ha sommervalp, så det burde jo være et marked for å arrangere gode valpekurs gjennom sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, GrønnValpeEier skrev:

@Lemen Jeg har også tenkt meg på valpekurs i Vestfold til sommeren! Har sendt en mail til Din hundeskole for å høre om kurset som starter 26/6 og varer i fire dager. Hvor i Vestfold hører du til? Følger denne tråden og setter pris på å høre hva du kommer frem til ift kurs og denne hundeskolen:-)

Jeg bor i Grenland så jeg er på utkikk etter kurs her i området som starter før jeg reiser på hytta for sommeren og som ikke går over hele sommeren. Din hundeskole har et kurs som starter neste onsdag, hvor det går over 4 ganger av en time hver. Jeg tror jeg tar det, det er Elise som er instruktør. Det er dessverre ingen andre som holder kurs akkurat når jeg kan nå. Jeg har en hundeklubb i nærheten, men det er lite aktivitet der på sommeren. Sesongen starter igjen i august, jeg tar nok et kurs eller to da også om jeg tenker at Knerten trenger det - og da blir det et lokalt holdt kurs med instruktører jeg kjenner. :)

Jeg har min tredje hund nå og har gått en del kurs opp igjennom med alt fra Nordenstam-metoder til Rugaas til klikker så jeg har prøvd litt forskjellig og vet hva jeg trives med og hva som fungerer for meg. :) Det viktigste for meg nå er at Knerten og jeg får trent med andre hunder i nærheten og sett hvor lista ligger. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lemen skrev:

Jeg bor i Grenland så jeg er på utkikk etter kurs her i området som starter før jeg reiser på hytta for sommeren og som ikke går over hele sommeren. Din hundeskole har et kurs som starter neste onsdag, hvor det går over 4 ganger av en time hver. Jeg tror jeg tar det, det er Elise som er instruktør. Det er dessverre ingen andre som holder kurs akkurat når jeg kan nå. Jeg har en hundeklubb i nærheten, men det er lite aktivitet der på sommeren. Sesongen starter igjen i august, jeg tar nok et kurs eller to da også om jeg tenker at Knerten trenger det - og da blir det et lokalt holdt kurs med instruktører jeg kjenner. :)

Jeg har min tredje hund nå og har gått en del kurs opp igjennom med alt fra Nordenstam-metoder til Rugaas til klikker så jeg har prøvd litt forskjellig og vet hva jeg trives med og hva som fungerer for meg. :) Det viktigste for meg nå er at Knerten og jeg får trent med andre hunder i nærheten og sett hvor lista ligger. :)

Lydig, holder til på Barkåker, har riktignok kontinuerlige valpe- og grunnkurs, men vet ikke hvem som instruerer der nå. Mye linje- og kontaktarbeid med andre hunder i nærheten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...