Gå til innhold
Hundesonen.no

Har hunden min det bra?


MichelleT93
 Share

Recommended Posts

Har en snart 11 mnd gammel blanding av BC og Samojed, og lurer på om han trives? Situasjonen i dag er slik at jeg er gravid med bekkenplager, og klarer derfor ikke gå langt eller særlig raskt. Det blir derfor ikke særlig mye aktivitet på lillerampen i løpet av formiddagen. Jeg er hjemme på formiddagen mens samboer er på jobb, og når han kommer hjem får han seg en lang tur (1-2 timer). Resten av kvelden leker vi med ham både ute og inne, og han får seg en liten runde før vi legger oss.

Når vi er hjemme på formiddagen får han av og til være løs utenfor huset (bor på gård og langt til nærmeste nabo), ellers får han stå i bånd ute eller være inne alt ettersom. Han trives veldig godt med å være ute, og kan godt bare finne på å legge seg ned på gresset en goood stund av gangen :-) Tør riktignok ikke la han være ute alene og løs så mye for tiden (tross alt båndtvang og han har et lite jaktinstinkt). Ellers trener jeg jo hodetrening med ham, og gjør det jeg kan for at han skal trives. Har dere noen kommentarer til dette? :-) Tror dere han har det bra? Jeg kjenner veldig på dårlig samvittighet siden jeg ikke klarer å gå med ham, og gleder meg til ungen er ute og jeg kan begynne med turer igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen grunn til at du tror hunden ikke har det bra?

Om det blir lite aktivitet så kan det kanskje hjelpe å få inn familie, venner eller en hundelufter til å gi litt ekstra tur. Men om han slapper greit av, spiser normalt og ikke gjør for mye ugang så har han det antageligvis helt fint. Høres ut som han får være mye ute, og om han får litt hjernetrim attpåtil så hjelper det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker han koser seg jeg, det er jo ikke bra med "for mye" heller. Og så lenge han koser seg så har han det nok bra. Men samtidig så tenker jeg samme som simira, hva gjør at du tenker tanken?
Her er det veldig opp og ned hvor mye aktivitet hundene får, og på de dagene med lite aktivitet står dem ute å tuller, men ingen av dem som viser at det skjer for lite. :)

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, simira skrev:

Er det noen grunn til at du tror hunden ikke har det bra?

Om det blir lite aktivitet så kan det kanskje hjelpe å få inn familie, venner eller en hundelufter til å gi litt ekstra tur. Men om han slapper greit av, spiser normalt og ikke gjør for mye ugang så har han det antageligvis helt fint. Høres ut som han får være mye ute, og om han får litt hjernetrim attpåtil så hjelper det jo.

Nei, egentlig ikke. Tror det kommer av at han fikk seg en ordentlig tur på formiddagen også, før jeg ble gravid. Men det er jo kanskje bare "luksus", vet jo at mange hunder er alene hjemme en hel arbeidsdag. Han gjør ikke noe ugagn eller viser tegn til at det blir for lite. Veldig rolig og harmonisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Kristin_nord skrev:

Jeg tenker han koser seg jeg, det er jo ikke bra med "for mye" heller. Og så lenge han koser seg så har han det nok bra. Men samtidig så tenker jeg samme som simira, hva gjør at du tenker tanken?
Her er det veldig opp og ned hvor mye aktivitet hundene får, og på de dagene med lite aktivitet står dem ute å tuller, men ingen av dem som viser at det skjer for lite. :)

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk
 

Det var fint å høre :-) Han koser seg ja, og tenker at han har jo ikke vondt av å kjede seg av og til. Ettermiddagene er fartsfylte så han får sitt i løpet av dagen :-) Svart på hvorfor litt lengre opp. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...