Gå til innhold
Hundesonen.no

Eldre hund som gjør fra seg inne


Emmaa
 Share

Recommended Posts

Hei. Utløp for min fortvilelse i håp om svar kommer her.

Min eldre Border Collie hann på 9 år har begynt å bæsje på et teppe. Samme hjørnet hver  dag.

Hver morgen jeg står opp ligger det 2 bæsjer akkurat samme plass.

Har prøvd å vaske, eddik alt mulig for å få han til å slutte men han gir seg ikke på det.

Har prøvd å lufte han sent før jeg legger meg, han går flere timer tur hver dag og har alltid vært stueren.

Er det noen annen alternativ måte å få han til å stoppe?

Kan dette være noe med helsen hans? :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fjerne teppet?
I så fall ville jeg gjort det i første omgang. Eventuelt sperret av slik at han ikke kommer seg til teppet. 

Fortsetter han med å gjøre fra seg, så ville jeg sovet på samme rom som hunden slik at jeg hadde våknet og kunne fulgt hunden ut dersom den våknet og måtte ut på do. 

Om det har med helsen hans å gjøre må nesten en veterinær svare på, men om hunden er frisk og fin, så kan det være han rett og slett er blitt gammel og ikke klarer holde seg like lenge lenger. Men det vil du finne ut om du sover med han og tar han ut, om han må på do eller om det er en form for markering som han driver med. 
 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd dette fra et par hunder (som var eldre enn din.) Disse var tydelig begynt å bli senile, og hadde ikke lenger kontroll på hva de drev med. Det er normalt at eldre hunder kan få problemer med å holde seg, men da er det jo litt rart at det skjer på samme stedet hele tiden. Som et første tiltak ville jeg hindret ham tilgang, evt. latt ham sove i et annet rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...