Gå til innhold
Hundesonen.no

Palmeutstillinga - NMHK


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
1 time siden, Wildlife skrev:

Ja tror det☺

Sjekket det nå, og det ser slik ut ja :)
Men så er NKK Bergen rett etter, så jeg lurer på om jeg skal melde på der i stedet. Må prioritere litt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Må innrømme jeg er litt skuffa av dagens dommer. Først ut var halvbror til seeko. Han er ca like stor som seeko. Høy mann stilte hunden. Hunden ble ikke målt. Vår tur neste. Første dommeren finner frem er for å måle høyde. Jadda. Rasestandarden sier at idealstørrelsen er 63,5 cm. Et avvik på 6,5% er fortsatt å regne som gode representanter for rasen pg at naturlig variasjon forekommer. Seeko er høy men ikke SÅ høy. Litt skuffa at dommeren synes alt annet på hunden var så flott og fint. Men pga størrelsen gikk vi hjem med gul. Skikkelig skuffa. Vi har fått komentarer før på størrelsen men kun som eks: 18 months big male. Men slik er det. Men følte at det var litt urettferdig at han kun målte min hund og mistenker at det er fordi hunden er stor ifht meg som handler. 

Blærh. Håper på bedre resultat i morgen. I det minste må det sies at hunden oppførte seg eksemplarisk i ringen. Helt perfekt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagen gikk bedre for vår del? men dommerne er virkelig sterkt uenige om hunden vår.. 

Først ut var juniorhann og halvbror av seeko. Det var fort gjort og han fikk exc. Så var det oss da. Vi ble bedt om å løpe 3-4 runder. Dommeren var virkelig i tvil på hva han skulle gi oss. Hørte han spurte om det var flere igjen i rasen. Det det sto på var om han skulle gi oss ck eller ikke. Det endte med exc. For oss også. Grunnen car at han savnet litt mer kraft i bevegelsene. Dette var grunnen til han ba oss løpe så mange ganger. Min mann sa at jeg hadde løpt litt sent med han. Så hadde jeg skrudd opp tempo hadde vi nok fått cert. Utrolig kjedelig men likevel gøy å vite. Men ifht lørdagen hvor vi fikk gult så var jeg strålende fornøyd☺

20170409_113945.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...