Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Raksha skrev:

De har stort sett samme skitten som ebay, cdon osv har.  De har ett orginaldeksel fra sony, men det er ikke spesielt pent, og jeg bestilte det i en annen farge billigere fra en annen plass. Får teste det. Funker ikke det så er det unnskyldning nok til å kjøpe ny telefon. SÅ DET SÅ! :sint_01::lol::lol:  (hatt telefonen i halvannet år, prøvd et utall deksler og eneste som funka med blitz var ikke til den modellen så det måtte modifiseres for å passe til telefonen og ble derfor ødelagt veldig fort.  Litt lei nå :lol: )

 

Nei, da kan jeg ikke hjelpe deg du :lol: Men JA, det er en god unnskyldning for å kjøpe ny tlf :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

17 minutter siden, Christine skrev:

Takk!

Takk for peptalk! Føler meg så dum om jeg skal sykmelde meg fordi jeg er sliten, men det er jo underliggende faktorer som vi prøver å finne ut av. Skal et steg videre i utredningen på torsdag, så får diskutere med de da. Og igjen - takk for at du var "streng". Hjelper å høre at jeg ikke er helt idiot som tenker sykmelding er lurt, selv om det sitter langt inne :) 

Takk! Ja, skal få diskutert det litt med annen lege på torsdag. Som sagt hjelper det å høre at jeg ikke er helt idiot som tenker sykmelding er lurt selv om vi ikke vet hva som spiser energien min enda. Er litt for flink pike, så nederlag å sykmelde seg med mindre jeg er døden nær, men som 2ne sier - bedre å sykmelde seg enn å fortsette til kroppen virkelig sier stopp. Får banke det inn i kroppen til torsdag :aww: 

 

Fint!

Jeg er nok veldig farget av å ha en kropp som plutselig ikke fungerte, og jeg vet så alt for godt den følelsen du sitter med akkurat nå. Men som de andre sier, det er INGEN som står på sidelinjen å klapper deg på skulderen og sier "nå har du vært flink pike og slitt ut din unge kropp". Ro ned, fokuser på det du klarer og som gir glede/energi, og så presser du på for å få utredet mer. Har du noen som kan hjelpe deg og være med til lege så kan jeg anbefale det. For meg har det vært godt å ha med et sett med ekstra par med ører som kan hjelpe med å forstå hva som blir sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at oppvaskemaskinen er ødelagt, så da får vi bare begynne å lete etter ny. Ikke veldig giret på å ta oppvasken i morgen, men det får jeg ikke gjort noe med nå. Kan ikke vente med å ta oppvasken heller liksom.kan hende vi ikke får ny maskin før neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Snoffe skrev:

Ser ut til at oppvaskemaskinen er ødelagt, så da får vi bare begynne å lete etter ny. Ikke veldig giret på å ta oppvasken i morgen, men det får jeg ikke gjort noe med nå. Kan ikke vente med å ta oppvasken heller liksom.kan hende vi ikke får ny maskin før neste uke..

Så kjipt! Å vaske opp for hånd er virkelig noe av det verste som finnes. Har en søster som bor i leilighet uten oppvaskmaskin. Skjønner ikke at hun orker:thumbsdown: greit nok at hun bare er en person, but still. Jeg syter med å sette inni/tømme oppvaskmaskinen liksom...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kaisen skrev:

Så kjipt! Å vaske opp for hånd er virkelig noe av det verste som finnes. Har en søster som bor i leilighet uten oppvaskmaskin. Skjønner ikke at hun orker:thumbsdown: greit nok at hun bare er en person, but still. Jeg syter med å sette inni/tømme oppvaskmaskinen liksom...

Bodd 2 år nordpå og 3 år her sør uten oppvaskmaskin, det går kjempefint bare man får en rutine på det! Nå er jo jeg vandt med oppvask fra jeg var liten med camping eller hyttetur hver helg, dog. Har mer oppvask på benken her nå som vi har oppvaskmaskin enn når vi ikke hadde det :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
19 minutter siden, enna skrev:

Christine ingen takker deg om du møter veggen fordi du drar strikken for langt. Ikke normalt å bli så sliten av å jobbe, så der må ligge noe under.  Jeg gjorde den feilen en gang, som ung nyutdannet, å dra strikken langt over alle grenser, det endte med at jeg en dag ikke greidde å stå opp av sengen overhodet og ble liggende der og bare grine i 14 dager... tok meg ett år å komme tilbake til jobb. Takket være snill ektemann som frivillig tok hele omsorgsbyrden alene økonomisk, kunne jeg ha fokus på kun meg selv i ett år. Så jeg var priveligert sånn.  Jeg sov og sov først, i 4 måneder, mens ungene var i barnehagen og på skole, deretter -etter å ha sovet "nok", stod jeg opp, begynte å spise fornuftig og sunt, la til 1 time med trening (begynte forsiktig mtp mengde og intensitet og økte etterhvert) hver formiddag, og kjente etterhvert at helsa kom seg. Langsomt og gradvis. Etter ett år kjente jeg at jeg kunne begynne å jobbe igjen.
Jeg endte der, gråtende i sengen,  fordi jeg ignorerte alle signaler i lang tid.
Etter dette bestemte jeg meg for å ta hensyn til egen helse og overskudd resten av mitt liv. Si nei, og ta timeout når jeg trenger. Ingen takker meg om jeg dør sosialt, åndelig eller fysisk...



 

Off, hørtes ikke godt ut! Men bra du hadde mannen til å hjelpe :) Jeg er generelt utslitt, og det blir jo ikke akkurat bedre av å dra på jobb. Tidligere kunne jeg omtrent dra på ag-trening med influensa, men nå for tiden er til og med det et evig ork. Og sant - ingen takker meg om jeg går på veggen for da blir jeg jo bare enda mer ubrukelig. Vi vet forhåpentligvis hva som gjør meg så ødelagt, men vi må finne ut hvorfor kroppen holder på sånn :) 

16 minutter siden, *Kat84* skrev:

Din arbeidsgiver og nærmeste kollegaer vet vel hvorfor du har vært sykemeldt. Og det at du ikke klarer mer enn 30 minutt uten å bli utslitt er absolutt ikke noe du vil vinne på å bite tenna sammen for og pine deg gjennom. Det er jo ganske viktig for legen din og for kartleggingen av problemet at du er ærlig både med deg selv og andre om akkurat det :) 

Og ja, hør på 2ne! Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å være syk. Det er ikke som at du har valgt å bli det selv. 

Jobber gjennom vikarbyrå, så jeg er liksom en litt mindre viktig person/brikke i et stort spill om jeg kan si det slik :aww: Hyppig skifte av arbeidsplass og kun sjelden SMS-kontakt med de på kontoret. Det fører jo til at jeg ikke blir så godt kjent med de jeg jobber med at jeg føler for å være åpen om slike ting. Tror det med sykmelding hadde vært lettere om jeg hadde hatt en fast plass å gå til, hvor jeg hadde kjent de jeg jobber med bedre. 

Men takk - skal forsøke putte den samvittigheten langt vekk :aww: 

4 minutter siden, Snoffe skrev:

Fint!

Jeg er nok veldig farget av å ha en kropp som plutselig ikke fungerte, og jeg vet så alt for godt den følelsen du sitter med akkurat nå. Men som de andre sier, det er INGEN som står på sidelinjen å klapper deg på skulderen og sier "nå har du vært flink pike og slitt ut din unge kropp". Ro ned, fokuser på det du klarer og som gir glede/energi, og så presser du på for å få utredet mer. Har du noen som kan hjelpe deg og være med til lege så kan jeg anbefale det. For meg har det vært godt å ha med et sett med ekstra par med ører som kan hjelpe med å forstå hva som blir sagt :)

Takk :hug:Har en tøff lege som virkelig virker å bry seg, og som ikke gir seg før jeg føler meg bra igjen. Henvist meg videre for utredning for "ingen skal jo ha det sånn". Føler meg litt sånn teit som sitter her og klager fordi jeg har vært ubrukelig i det siste når jeg vet det er flere her som ikke har noen jobb å gå til fordi kroppen ikke spiller på lag. Det ironiske er at jeg syns dere er beintøffe og har ingen problemer med å forstå at folk er usynlig ufør, men å være sykmeldt selv er skummelt i tilfelle noen kanskje ser meg handle på butikken eller ture hundene :aww: Håper du skjønner hva jeg mener nå, og at jeg ikke har ordlagt meg feil :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Christine:    Hvis til og med agiltytrening føles som et ork, er du skikkelig sliten. Og det trenger ikke være noe annet heller, enn at du er skikkelig sliten av altfor høyt tempo over altfor lang tid. Så lytt til kroppen og ta timeout. Det er ikke sikkert legen din finner noe. Det er faktisk lov å være sliten likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, maysofie skrev:

Bodd 2 år nordpå og 3 år her sør uten oppvaskmaskin, det går kjempefint bare man får en rutine på det! Nå er jo jeg vandt med oppvask fra jeg var liten med camping eller hyttetur hver helg, dog. Har mer oppvask på benken her nå som vi har oppvaskmaskin enn når vi ikke hadde det :lol: 

Har nok mye med vanen å gjøre tenker jeg. Jeg har alltid hatt oppvaskmaskin tilgjengelig. så kan jeg jo innrømme at jeg egentlig er ganske lat når det kommer til slike ting:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder drittvalpen min på å bli voksen? Gubben fortalte nettopp de hadde gått forbi et hus der det var to løse hunder utenfor, som kom løpende ut av oppkjørselen mot Uno. Men så hadde de bare hilst og alt var greit, ikke noe lyd fra noen av dem. Og så hadde gubben og Uno bare gått videre... (Hundene var løse bare fordi eieren drev og satte dem i bilen akkurat da, han kom etter og var lite blid for at de stakk ut for å hilse på)

Er han rett og slett tryggere med gubben enn med meg? Eller at han er mer beskyttende når det er jeg som går med ham? Eller, og mest sannsynlig, jeg som gjør alt feil i møtesituasjoner? Med meg er han ofte både brysk og teit i møte med andre hunder, dog møter vi som regel andre som også går i bånd...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Tror muuuuuligens det kan være andre årsaker til bitter og unneslutta ja :P 

Opiumen er en del av det altså :P Det er utrolig kjipt å ikke kunne sette seg i bilen og kjøre noe sted sjøl, men være avhengig av sjåfører.. Som jeg rett nok har, flere stykker av, men de ser f.eks ikke poenget i å være på en utstilling i flere timer :lol: Væskebehandlinga kan jeg jo ta andre tider av døgnet enn på dagen, men hva hjelper det når jeg allikevel ikke kommer meg noe sted, liksom.. 

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Poeng! :lol:

Det hender jeg vasker halve maskiner sjøl :teehe: 

1 time siden, Christine skrev:

Takk for peptalk! Føler meg så dum om jeg skal sykmelde meg fordi jeg er sliten, men det er jo underliggende faktorer som vi prøver å finne ut av. Skal et steg videre i utredningen på torsdag, så får diskutere med de da. Og igjen - takk for at du var "streng". Hjelper å høre at jeg ikke er helt idiot som tenker sykmelding er lurt, selv om det sitter langt inne :) 

Jeg begynner å få litt erfaring med det der sjøl. Jeg ville jo nesten ikke til legen engang i november og desember fordi jeg var redd for å bli lagt inn igjen, hvilket førte til at jeg venta så lenge at jeg måtte legges inn. Det er ingen som syns at det var lurt av meg i dag, for å si det sånn - inkludert meg selv. Så hvis du føler at du overstrekker deg, at du gjør mer enn du egentlig orker, så er det greit å ta de signalene på alvor og ta det med ro, for hvis du drar det for langt, tar det veldig lang tid å komme seg opp igjen :) Lykke til hos legen, håper dere finner ut hvor dere skal utrede videre :hug: 

--

AN har vi sett på film, Mazerunner 2, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder, for jeg syns ikke den første var bra heller. Jeg håper jeg husker hvor ræva jeg syns de to første var når den tredje kommer, for det er sjeldent jeg syns filmer er så dårlige at jeg er sur når de er ferdige :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 2ne skrev:

 

Det hender jeg vasker halve maskiner sjøl :teehe: 

 

Se der ja. :lol:

Jeg skal være hjemme i morgen også, men nå begynner jeg visst å bli bedre så torsdagen tror jeg at jeg drar på jobb. Jeg lurer alltid på hva som er forskjellen på en kraftig forkjølelse og influensa. Nå har jeg prøvd å finne ut det på nett, og da snublet jeg over setningen om at hvis man er forkjølet så trenger man ikke å være hjemme fra jobb. :icon_redface: Men det er ingen som helst tvil om at jeg har hatt en god del feber, men det kan man vel ha om det bare er snakk om forkjølelse også?

Guuud så lei dere må være av dette selvopptatte sykdomspratet mitt! Men hva skal jeg prate om da lissm? :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pixie skrev:

Holder drittvalpen min på å bli voksen? Gubben fortalte nettopp de hadde gått forbi et hus der det var to løse hunder utenfor, som kom løpende ut av oppkjørselen mot Uno. Men så hadde de bare hilst og alt var greit, ikke noe lyd fra noen av dem. Og så hadde gubben og Uno bare gått videre... (Hundene var løse bare fordi eieren drev og satte dem i bilen akkurat da, han kom etter og var lite blid for at de stakk ut for å hilse på)

Er han rett og slett tryggere med gubben enn med meg? Eller at han er mer beskyttende når det er jeg som går med ham? Eller, og mest sannsynlig, jeg som gjør alt feil i møtesituasjoner? Med meg er han ofte både brysk og teit i møte med andre hunder, dog møter vi som regel andre som også går i bånd...

Kan godt være gubben din bare er tryggere i møte situasjon enn deg. Jeg merker stor forskjell på hundene i enkelte situasjoner alt ettersom hvem som går med dem. For jeg vet alt som kan gå galt og tenker deretter, gubben er evig optimist og trygg på seg selv uansett. Hundene plukker opp dette superfort. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
9 minutter siden, enna skrev:

@Christine:    Hvis til og med agiltytrening føles som et ork, er du skikkelig sliten. Og det trenger ikke være noe annet heller, enn at du er skikkelig sliten av altfor høyt tempo over altfor lang tid. Så lytt til kroppen og ta timeout. Det er ikke sikkert legen din finner noe. Det er faktisk lov å være sliten likevel...

Jepp, det var liksom når jeg begynte å grue meg til å dra på trening det gikk opp for meg hvor sliten jeg er. Var hos legen før jul, og hadde veldig lavt nivå med d-vitamin. Hadde en oppsving i januar hvor jeg følte meg bedre enn på lenge, men så ble jeg brått utslitt igjen, og prøven viste at nivået hadde falt helt på bunn (og lavere enn det var i des). Så er jo noe der som gjør at kroppen ikke tar det til seg. Går fast på d-vit på resept og er mye utendørs, men det hjelper tydeligvis ikke. Våkner også utslitt uansett hvor lenge/lite jeg sover og er trøtt hele tiden, men den delen skal aleris få overvåke en natt snart i håp om å finne årsaken :) 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Opiumen er en del av det altså :P Det er utrolig kjipt å ikke kunne sette seg i bilen og kjøre noe sted sjøl, men være avhengig av sjåfører.. Som jeg rett nok har, flere stykker av, men de ser f.eks ikke poenget i å være på en utstilling i flere timer :lol: Væskebehandlinga kan jeg jo ta andre tider av døgnet enn på dagen, men hva hjelper det når jeg allikevel ikke kommer meg noe sted, liksom.. 

Det hender jeg vasker halve maskiner sjøl :teehe: 

Jeg begynner å få litt erfaring med det der sjøl. Jeg ville jo nesten ikke til legen engang i november og desember fordi jeg var redd for å bli lagt inn igjen, hvilket førte til at jeg venta så lenge at jeg måtte legges inn. Det er ingen som syns at det var lurt av meg i dag, for å si det sånn - inkludert meg selv. Så hvis du føler at du overstrekker deg, at du gjør mer enn du egentlig orker, så er det greit å ta de signalene på alvor og ta det med ro, for hvis du drar det for langt, tar det veldig lang tid å komme seg opp igjen :) Lykke til hos legen, håper dere finner ut hvor dere skal utrede videre :hug: 

--

AN har vi sett på film, Mazerunner 2, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder, for jeg syns ikke den første var bra heller. Jeg håper jeg husker hvor ræva jeg syns de to første var når den tredje kommer, for det er sjeldent jeg syns filmer er så dårlige at jeg er sur når de er ferdige :aww: 

Takk! Hjelper mye å høre hva andre har erfart og tenker :hug: 

 

Fått utlevert meg selv og vært litt personlig nå, men det er jo heldigvis ikke noe som kan komme å slå tilbake i trynet på meg en dag :) Godt å få ut litt tanker når jeg nå ble lei av å late som om alt er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wachita skrev:

Kan godt være gubben din bare er tryggere i møte situasjon enn deg. Jeg merker stor forskjell på hundene i enkelte situasjoner alt ettersom hvem som går med dem. For jeg vet alt som kan gå galt og tenker deretter, gubben er evig optimist og trygg på seg selv uansett. Hundene plukker opp dette superfort. 

Bare syns det er litt rart, gubben har vært så skeptisk til møtesituasjoner at han bare går en annen vei eller snur om han ser en annen hund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare syns det er litt rart, gubben har vært så skeptisk til møtesituasjoner at han bare går en annen vei eller snur om han ser en annen hund. 

Kanskje Uno brått bestemte seg for å bli voksen! :D han begynner vel å nærme seg 2 år snart? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Se der ja. :lol:

Men.. Jeg er ikke politiker fra MDG, da :P 

19 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg skal være hjemme i morgen også, men nå begynner jeg visst å bli bedre så torsdagen tror jeg at jeg drar på jobb. Jeg lurer alltid på hva som er forskjellen på en kraftig forkjølelse og influensa. Nå har jeg prøvd å finne ut det på nett, og da snublet jeg over setningen om at hvis man er forkjølet så trenger man ikke å være hjemme fra jobb. :icon_redface: Men det er ingen som helst tvil om at jeg har hatt en god del feber, men det kan man vel ha om det bare er snakk om forkjølelse også?

Guuud så lei dere må være av dette selvopptatte sykdomspratet mitt! Men hva skal jeg prate om da lissm? :lol:

Forskjellen på influensa og forkjølelse

  • Generelt er influensa verre og mer langvarig enn forkjølelse, og symptomer som feber, kroppssmerter, hodepine, ekstrem slitenhet og tørrhoste er mer intense.
  • Ved forkjølelse er det vanligere å være snørrete, tett i nesen, eller sår i halsen.
  • Forkjølelse gir generelt ikke alvorlige helseproblemer som lungebetennelse, bakterieinfeksjoner eller sykehusinnleggelse.
  • Hoste kan være et symptom på både influensa og forkjølelse
  • Typisk for influensa er høy feber og høy grad av sykdomsfølelse i nærmere én uke. Ofte trenger man ytterligere en uke på å komme til hektene igjen.

Og når du bør vurdere lege

  • Symptomene blir verre eller varer veldig lenge.
  • Om du etter å ha blitt litt bedre, blir syk igjen.
  • Om du får problemer med magen, kaster opp, høy feber (40ºC), skjelvinger, brystsmerter eller hoster opp tykt, gulgrønt slim.

Jeg veit du ikke lurte på det siste altså, men det er jo stadig noen som er forkjøla eller har influensa :)

 

7 minutter siden, Christine skrev:

Takk! Hjelper mye å høre hva andre har erfart og tenker :hug: 

Bare hyggelig :) 

7 minutter siden, Christine skrev:

Fått utlevert meg selv og vært litt personlig nå, men det er jo heldigvis ikke noe som kan komme å slå tilbake i trynet på meg en dag :) Godt å få ut litt tanker når jeg nå ble lei av å late som om alt er bra. 

Det er greit å ha noen å lufte litt tanker og bekymringer til :) 

--

Jeg gikk ikke og la meg tidlig i dag heller jeg. Skjønner ikke hvorfor det skal være så innmari vanskelig altså :yawn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wachita skrev:


Kanskje Uno brått bestemte seg for å bli voksen! :D han begynner vel å nærme seg 2 år snart? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

16 måneder nå, det vil nok svinge litt i ett år til vil jeg tro :ahappy: Men tro meg, jeg nyter alt som er tilnærmet normalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 måneder nå, det vil nok svinge litt i ett år til vil jeg tro :ahappy: Men tro meg, jeg nyter alt som er tilnærmet normalt [emoji14]

Hehe! Det går nok opp og ned i noen år til!
Vi har en på snart 3 år som plutselig blir drittunge ene dagen [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Se der ja. :lol:

Jeg skal være hjemme i morgen også, men nå begynner jeg visst å bli bedre så torsdagen tror jeg at jeg drar på jobb. Jeg lurer alltid på hva som er forskjellen på en kraftig forkjølelse og influensa. Nå har jeg prøvd å finne ut det på nett, og da snublet jeg over setningen om at hvis man er forkjølet så trenger man ikke å være hjemme fra jobb. :icon_redface: Men det er ingen som helst tvil om at jeg har hatt en god del feber, men det kan man vel ha om det bare er snakk om forkjølelse også?

Guuud så lei dere må være av dette selvopptatte sykdomspratet mitt! Men hva skal jeg prate om da lissm? :lol:

 

Jeg pleier å si det at hvis du er i tvil om du har influensaen, så har du den ikke :lol: 

men det går veldig mye forskjellig i disse dager her i byen. Kikhoste, influensa, forkjølelser, god gammeldags halsbetennelse osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skulle jeg ønske søvnproblemer ikke eksisterte, vi må avgårde om 4,5t hvis vi skal komme oss ut på skitur i morgen...

Jaujau, fått sendt avgårde noen søknader om jobb som lammehjelp denne sesongen, iallefall. Håper man finner noe man kan vært komfortabel med som fortsatt vil ha en :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kaisen skrev:

Så kjipt! Å vaske opp for hånd er virkelig noe av det verste som finnes. Har en søster som bor i leilighet uten oppvaskmaskin. Skjønner ikke at hun orker:thumbsdown: greit nok at hun bare er en person, but still. Jeg syter med å sette inni/tømme oppvaskmaskinen liksom...

Jeg har aldri hatt oppvaskmaskin der jeg har bodd (bortsett fra da jeg vokste opp), og har det heller ikke her jeg bor nå - og savner det heller ikke. Det er jo litt koselig å vaske opp, synes jeg :ahappy:

7 timer siden, Pixie skrev:

Er han rett og slett tryggere med gubben enn med meg? Eller at han er mer beskyttende når det er jeg som går med ham? Eller, og mest sannsynlig, jeg som gjør alt feil i møtesituasjoner? Med meg er han ofte både brysk og teit i møte med andre hunder, dog møter vi som regel andre som også går i bånd...

Det er ikke så uvanlig at hundene er tryggere med mannfolk... dessverre (rødstrømpen i meg protesterer heftig på en slik uttalelse egentlig), så ikke ta det personlig :) 

7 timer siden, 2ne skrev:

Opiumen er en del av det altså :P Det er utrolig kjipt å ikke kunne sette seg i bilen og kjøre noe sted sjøl, men være avhengig av sjåfører.. Som jeg rett nok har, flere stykker av, men de ser f.eks ikke poenget i å være på en utstilling i flere timer :lol: Væskebehandlinga kan jeg jo ta andre tider av døgnet enn på dagen, men hva hjelper det når jeg allikevel ikke kommer meg noe sted, liksom.. 

Haha, ja, det er vel sant - jeg tror kanskje jeg hadde blitt dritsur og møkkakjerring om jeg ikke kunne kjøre dit jeg ville, når jeg ville... :aww: 

7 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg skal være hjemme i morgen også, men nå begynner jeg visst å bli bedre så torsdagen tror jeg at jeg drar på jobb. Jeg lurer alltid på hva som er forskjellen på en kraftig forkjølelse og influensa. Nå har jeg prøvd å finne ut det på nett, og da snublet jeg over setningen om at hvis man er forkjølet så trenger man ikke å være hjemme fra jobb. :icon_redface: Men det er ingen som helst tvil om at jeg har hatt en god del feber, men det kan man vel ha om det bare er snakk om forkjølelse også?

Jeg hadde en sånn forkjølelse i høst - jeg var hjemme fra jobb i 4 dager faktisk bare pga en forb.. forkjølelse liksom :o Jeg hadde feber og vond hals, og en ekstrem hoste - men det var definitivt ingen influensa. Jeg tror ikke jeg har hatt influensa mer enn to-tre ganger i hele mitt liv, men DA er man dårlig, da :D 

Har jeg hjemmekontor fordi det kommer en sånn gubbe som skal skifte strømmåleren min i dag. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kaisen skrev:

Så kjipt! Å vaske opp for hånd er virkelig noe av det verste som finnes. Har en søster som bor i leilighet uten oppvaskmaskin. Skjønner ikke at hun orker:thumbsdown: greit nok at hun bare er en person, but still. Jeg syter med å sette inni/tømme oppvaskmaskinen liksom...

Syntes det er ekstra kjipt når jeg er dårlig for tiden og egentlig ikke orker tanken på å vaskeopp (tar mer energi enn å sette inn i en maskin :aww: ). Er man vandt til oppvaskmaskin så er det kjipt uten :P

8 timer siden, Christine skrev:

Off, hørtes ikke godt ut! Men bra du hadde mannen til å hjelpe :) Jeg er generelt utslitt, og det blir jo ikke akkurat bedre av å dra på jobb. Tidligere kunne jeg omtrent dra på ag-trening med influensa, men nå for tiden er til og med det et evig ork. Og sant - ingen takker meg om jeg går på veggen for da blir jeg jo bare enda mer ubrukelig. Vi vet forhåpentligvis hva som gjør meg så ødelagt, men vi må finne ut hvorfor kroppen holder på sånn :) 

Jobber gjennom vikarbyrå, så jeg er liksom en litt mindre viktig person/brikke i et stort spill om jeg kan si det slik :aww: Hyppig skifte av arbeidsplass og kun sjelden SMS-kontakt med de på kontoret. Det fører jo til at jeg ikke blir så godt kjent med de jeg jobber med at jeg føler for å være åpen om slike ting. Tror det med sykmelding hadde vært lettere om jeg hadde hatt en fast plass å gå til, hvor jeg hadde kjent de jeg jobber med bedre. 

Men takk - skal forsøke putte den samvittigheten langt vekk :aww: 

Takk :hug:Har en tøff lege som virkelig virker å bry seg, og som ikke gir seg før jeg føler meg bra igjen. Henvist meg videre for utredning for "ingen skal jo ha det sånn". Føler meg litt sånn teit som sitter her og klager fordi jeg har vært ubrukelig i det siste når jeg vet det er flere her som ikke har noen jobb å gå til fordi kroppen ikke spiller på lag. Det ironiske er at jeg syns dere er beintøffe og har ingen problemer med å forstå at folk er usynlig ufør, men å være sykmeldt selv er skummelt i tilfelle noen kanskje ser meg handle på butikken eller ture hundene :aww: Håper du skjønner hva jeg mener nå, og at jeg ikke har ordlagt meg feil :P 

Syntes du ordlegger deg fint jeg :) og jeg har sagt det før og sier det igjen, ikke sammenlign mine og alle andres sykdom med deg selv! For dine problemer er vanskelig for deg og klarer ikke du å gjøre det du brenner for, ja da har naboens problemer lite å si. For du kjenner ikke på naboens vondter, det er dine vondter som skal komme først alltid. Det er de du får problemer med. 

Godt du har en flink fastlege, det har mye og si! Er bare å sende en pm hvis du føler behov for å lufte litt tanker i ny og ned :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, nesa begynner å renne! Da har det jaggu å holde seg til en lett forkjølelse, for jeg skal ha overraskelsesfest for samboern i helga :hmm: Kake må lages i morgen og på lørdag skal jeg lage middag til 7 stk...*krysse fingrer for at jeg holder meg frisk*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Siri skrev:

Det er ikke så uvanlig at hundene er tryggere med mannfolk... dessverre (rødstrømpen i meg protesterer heftig på en slik uttalelse egentlig), så ikke ta det personlig :) 

Nei, Nora syns at pappa er en superhelt.. Hun syns forøvrig at @Belgerpia er en superhelt også, så jeg er litt usikker på om Nora liker pappa fordi han er mann (hva sier i så fall det om Belgerpia :teehe: ), eller om det bare er fordi at de alltid er rolige og ikke bryr seg noe om at hun er ei fjolle.. hehe 

35 minutter siden, Siri skrev:

Haha, ja, det er vel sant - jeg tror kanskje jeg hadde blitt dritsur og møkkakjerring om jeg ikke kunne kjøre dit jeg ville, når jeg ville... :aww: 

Det hender det er litt klaustrofobisk :aww: 

35 minutter siden, Siri skrev:

Jeg hadde en sånn forkjølelse i høst - jeg var hjemme fra jobb i 4 dager faktisk bare pga en forb.. forkjølelse liksom :o Jeg hadde feber og vond hals, og en ekstrem hoste - men det var definitivt ingen influensa. Jeg tror ikke jeg har hatt influensa mer enn to-tre ganger i hele mitt liv, men DA er man dårlig, da :D 

Jeg har aldri hatt influensa, så vidt jeg veit. Jeg hatt bihulebetennelse en gang, men bortsett fra det så pleier jeg bare å bli sånn irriterende forkjøla, dvs uten feber, men tett i pappen og nesa og sånn :teehe: 

35 minutter siden, Siri skrev:

Har jeg hjemmekontor fordi det kommer en sånn gubbe som skal skifte strømmåleren min i dag. 

Det var overraskende fort gjort syns jeg, da de var her. Lurer på om strømforbruket mitt har gått opp med ny måler da? Jeg har ikke oversikt jeg, jeg betaler leie inkludert strøm :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...